Vraag

Internetstoring Experiabox V10

• 18 mei 2018
  • 8 reacties
  • 316 keer bekeken

Sinds gisteren hebben wij een upgrade gekregen naar de Experiabox V10, vanwege problemen met de V9. Hierbij is gelijk het glasvezelkastje vervangen, omdat deze defect bleek. Sinds de installatie van de V10 heb ik echter een aantal problemen die ik voorheen niet had:
- Achter het modem (niet fysiek) heb ik een router geplaatst, deze staat op zolder. Dit heb ik gedaan omdat het signaal van de V9 op zolder simpelweg te zwak is (en met de V10 is daar geen verandering in gekomen). Dit heeft met de V9 altijd prima gewerkt, maar nu zodra ik de router inschakel, is er direct een internetstoring, met de melding dat de breedbandconnectie verloren is. Zodra ik de router dan weer uitschakel, en het glasvezelkastje uit en weer aan zet, is alles weer verholpen.
- De interactieve tv heeft soms ook problemen, zo loopt de Netflix app soms voor een paar seconden vast, maar soms freezet gewoon de hele unit. Ik heb nog geen idee wat hiervan de oorzaak kan zijn, maar ik heb een vaag vermoeden dat het wel eens samen zou kunnen hangen met mijn eerste probleem.

Nu is mijn vraag (voornamelijk met betrekking op mijn eerste probleem), is dit normaal gedrag? Lijkt me van niet. Wat kan ik eraan doen om dit probleem op te lossen? Of is mijn router defect? Voor de installatie van de V10 werkte de router nog perfect, en heb ik er ook nooit problemen mee gehad. Drie jaar geleden geïnstalleerd, en nooit echt meer naar om hoeven kijken.

Alvast bedankt

8 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Foto van de melding?
Hoe zit die router verbonden met de Experiabox?
De router zit gewoon verbonden via LAN, heb zowel poort 1 als poort 4 geprobeerd op de V10, gaat naar WAN op de router. In de bijlage een screenshot van de melding, gisteren gemaakt.
Reputatie 7
Badge +30
Als het goed is kan je terwijl het niet werkt wel gewoon via 192.168.2.254 de statuspagina van de V10 openen. Als je daar op geavanceerd drukt, dan is er en tabblad Ethernet. Staat daar iets?

Welke firmware draait de V10?

Robin
Reputatie 7
Badge +8
Dit lijkt mij makkelijk op te lossen. De router op zolder staat daar zo te horen niet als router maar lijkt bedoeld als switch en accesspoint.
Dus steek de UTP kabel daar in LAN poort 1, log even met een computer/laptop en een UTP kabel in op die router en zet de DHCP server uit.
Nu doet je Experiabox alle router functies en je router boven werkt als wifi-accesspoint en switch voor nog wat meer bedrade apparaten indien nodig.
Reputatie 7
Badge +20
Beste k_taartmans, welkom op ons Forum!
Wat lastig dat je met deze V10 nu problemen hebt! Je geeft aan dat de router die je zelf geplaatst hebt, als je die uitschakelt je weer verbinding hebt. Dan lijkt het me een grote kans dat het aan de router ligt.. Het signaal van de V10 wordt op 2 snelheden uitgezonden, namelijk op 2,4GHz en 5GHz. Om te kijken of één van deze 2 wel de zolder kan halen, kan je deze een aparte naam geven door in te loggen in het modem. Misschien veranderd daar wel iets mee, qua snelheid en bereik! Alles tips en trucs met de V10 kan je in dit topic lezen. Verder, heb je de tips van Ward_ al kunnen opvolgen? Ik ben benieuwd!
Reputatie 7
Dit lijkt mij makkelijk op te lossen. De router op zolder staat daar zo te horen niet als router maar lijkt bedoeld als switch en accesspoint.
Dus steek de UTP kabel daar in LAN poort 1, log even met een computer/laptop en een UTP kabel in op die router en zet de DHCP server uit.
Brrrrrr, als je problemen wilt, ga gerust je gang, maar van mij zal je NOOIT dit advies krijgen. Dit advies druist in tegen alle richtlijnen en best practices.
Stopt jouw televisie er om de paar seconden mee, dan weet je waar het aan ligt. Zo zijn er nog wel een paar andere problemen die kunnen ontstaan bij het verbinden van twee routers via LAN-LAN.
Nogmaals, ik blijf het herhalen, verbindt twee routers NOOIT via LAN-LAN, dat is vragen om moeilijkheden. Ja, vaak lijkt het prima te werken en dan opeens ...
Reputatie 5
Badge +9
router achter router kan wel als je maar alle parameters goed zet
als je geen kennis hebt van netwerken moet je de 2e router als ap in stellen en de experiabox jou ip adressen laten geven
ik zelf gebruik het anders ik gebruik een 2e router Netgear r9000 ook daadwerkelijk voor alles behalve tv en telefoon dit gaat via de experiabox bij problemen experiabox (paar keer gehad door kpn firmware update) en alle instellingen gewist door kpn
blijft mijn netwerk gewoon draaien zonder internet dan
@wjb nu nog een vrije router keuze zonder experiabox
Reputatie 7
Badge +20
@k_taartmans, er is geen reactie meer geweest vanuit jouw kant. Heb je wat aan de gegeven tips en trucs?

Reageer