Vraag

internetstoring gehad en snelheid erg laag

• 2 april 2018
  • 27 reacties
  • 464 keer bekeken

Reputatie 1
paar weken terug storing geen internet, uiteraard in het weekend.
serviceafdeling kon me niet helpen konden de storing niet vinden, maandag zou de monteur komen.
Monteur begreep het ook niet maar heeft uiteindelijk de V9 vervangen door de V10.
ook daar waren problemen mee kon geen verbinding krijgen met het modem, uiteindelijk lukte het dan, en de monteur was verbaasd over de lage snelheid.
Hij keek toen op zijn smartphone waar het signaal vandaan moest komen en dat bleek dus 2 km verderop te zijn.
Nu heb ik dus sinds een paar weken de V10 maar de snelheid is nu bijv bij een download max 1.2MB/s.
Dat is minder als dat ik had met de V9 daar had ik 1.6MB/s.
we hebben het over wifi, in een appartement hoogste verdieping (3 hoog).
Als het om verbeteringen gaat in de snelheid worden we over het hoofd gezien hier, gaat het over een prijsverhoging dan weten ze me wel te vinden.
Het argument voor de prijsverhoging is innovatie en onderhoud.
Ja natuurlijk.

Admin: titel aangevuld ter verduidelijking

27 reacties

Reputatie 7
Badge +27
Hallo @toinek51, welkom terug! Wat vervelend dat je internet zo langzaam is.. Hoe is het bekabeld? Als je dan wel rond de 16 Mbit/s haalt, dat is namelijk het maximale op jouw adres, dan is het raadzaam om een wifi versterker aan te schaffen. Je kunt deze twee weken uitproberen en weer terugsturen als het toch niet werkt. Wij hebben daar echter hele goeie ervaringen mee dus ik ben benieuwd of jij die kunt delen! Als je bekabeld ook een veel langzamere snelheid haalt, is er misschien iets anders aan de hand. Wil je het me dan laten weten? Ook graag hoeveel je dan precies haalt.
Reputatie 1
ik schrijf dat ik het over wifi had dus ?
heb een versterker er tussen staan !
Reputatie 7
Badge +30
Maar is het bekabeld ook trager?
Reputatie 7
Badge +27
Dat kon ik niet uit je verhaal opmaken, vandaar de vraag. Daarnaast is het voor ons belangrijk om te weten of het internet bekabeld wel juist werkt. Dat geeft namelijk weer of deze basis voldoende is of niet. Vanuit daar kunnen we dan verder zoeken naar de oplossing voor het probleem.
Reputatie 1
moest een ethernetkabel hebben , die heb ik nu.
bekabeld gaat het tussen 1.4Mb en 1.6Mb.
Reputatie 7
Badge +27
Dat is nog steeds te weinig natuurlijk. Ik wil nog even zeker weten wat je nu hebt getest: heb je de speedtest gedaan terwijl je verbonden was met de wifi versterker of met de Experiabox? Wil je ook nog eens een speedtest doen terwijl je de laptop/pc rechtstreeks aansluit op de Experiabox? Als daar ook deze lage snelheid uitkomt, dan lijkt het me goed dat ik opnieuw een monteur jouw kant op stuur.
Reputatie 1
14.6 Mbps download 0.9 Mbps upload ethernetkabel rechtstreeks op de experiabox.
Reputatie 1
nog even speedtest gedaan van de wifi 10.5Mbps down 0.9Mbps up.
Reputatie 7
Badge +27
Hoi Toine, Marcia is afwezig, vandaar dat ik nu reageer. Ik zie hier dat er op dit moment 17 Mbit bij je binnenkomt. De resultaten van je speedtests passen daar dan ook goed bij 👍🏻
Reputatie 1
dus de aloude boemeltrein.
Reputatie 7
Badge +27
Sneller dan die ongeveer 17 Mbit zit er op het moment helaas niet in, Toine 😞 En bij wifi kan het dan zijn dat de snelheid ook nog wat lager is dan bekabeld, vanwege verstoringen door de omgeving. Mochten we in jouw omgeving het netwerk aanpassen waardoor er meer snelheid mogelijk is, dan zie je dat hier terug. Daar worden upgrades weergegeven die in de komende twee maanden gepland zijn.
Reputatie 1
best triest dit al 10 jaar dezelfde snelheid voor een steeds hoger bedrag.
jammer ga toch maar eens informeren bij andere internetaanbieders.
Reputatie 7
Badge +30
Hoi,

Weet in iedergeval dat alle andere DSL aanbieders je zo goed als dezelfde snelheid zullen leveren. In t uiterste geval 1Mbit/s meer.
Alleen de kabel aanbieder kan eventueel meer leveren, afhankelijk v/d beschikbaarheid.

Succes!

Robin
Reputatie 1
was ook van plan bij de kabelaar te kijken.
Reputatie 1
Vreemd @Erik_ krijg zaterdag een brief dat het netwerk bijna klaar is voor de toekomst?
Doe de enveloppe open gratis sneller internet voor u als klant van KPN staat er met grote letters.
Binnen twee weken krijg ik een email.
Snap jij het nog dan is de link die jij toevoegde ook niet echt aktueel.
Wacht het even af.
Reputatie 7
Badge +27
Bijzonder, Toine! Normaal zou er dan ook al wel een geplande upgrade staan op mijn link. Wellicht dat dit nog komt. Wacht de mail even af. Daarin krijg je dan meer informatie. Als je dan op dat moment ook hier terugkomt, zou ik het aan deze kant ook moeten kunnen terugzien, én doorvoeren.
Reputatie 1
ik sta er ook niet van te kijken dat dit alleen de mensen betreft die op de zeg maar de begane grond wonen, de postcode 4661 betreft zo een beetje Halsteren.
wat je zegt ik wacht het wel af.
Reputatie 1
net een sms gekregen dat mijn internet is verbeterd, snelheidstest gedaan.
downloadsnelheid = 9 Mbps uploadsnelheid 2 Mbps.
wow dank je wel KPN, download is alleen maar slechter geworden, ik hoor net niet niet dat gepruttel van tig jaar geleden via de telefoonlijn maar het scheelt niet veel.
bij mij op mijn werk noemen ze dat een hoog prutsgehalte.
Reputatie 7
Badge +27
Bijzonder, Toine. Ik heb gekeken en ik zie hier nog steeds dat er via ADSL 16 Mbit haalbaar is en via VDSL 18 mbit. En je zit al op VDSL. Dan zijn er twee mogelijkheden: 1) er is een upgrade geweest in de kast, maar die is zodanig dat dit voor jouw verbinding geen substantiële verbetering brengt. In dat geval had je de sms beter niet kunnen krijgen. Of 2) er is een upgrade geweest, die ook echt verbetering brengt, maar dit is nog opengezet in onze systemen, waardoor je nog niets merkt. Ik ga navraag doen hoe dit zit, ik kom er bij je op terug.
Reputatie 1
gisteravond test gedaan toen kwam ik op 22Mbps wow, nu weer een test kom ik op 5Mbps wat een gekloot.
voor je het vraagt bekabeld gister op 26 Mbps.
Reputatie 7
Badge +27
Vreemde situatie, Toine. Ik heb navraag uitstaan hoe het nu zit met je lijn. Ik kom er zo snel mogelijk bij je op terug!
Reputatie 7
Badge +27
Ik heb een antwoord voor je, Toine. Helaas niet het antwoord waar we op hadden gehoopt. Er is geen upgrade geweest, en die gaat er ook niet komen. Je rechtstreeks verbonden met een hoofdverdeler. Daar is dan niet zo veel aan te veranderen om snelheid te verhogen. De afstand is dan echt de bepalende factor. De bandbreedte zal dan ook blijven hangen rond die 18 Mbit die we verwachten.

Wel is het zo dat het, bekabeld in ieder geval, niet zo zou moeten wisselen. Ervaar je dat nog steeds?

Tenslotten ben ik, en mijn netwerkcollega, erg benieuwd naar de brief en de sms die je hebt ontvangen. Want als daarin wordt aangegeven dat jouw internet sneller wordt, dan gaat er vanuit onze communicatie iets niet goed en moeten we dat aanpassen. Zou je een foto/scan van de brief willen opsturen naar me? Ik geef je per privébericht een e-mailadres waar het naar toe kan.
Reputatie 1
en toen was het verdacht lang stil van jullie kant, weet je al iets meer .
want dat er iets met de communicatie niet goed gaat lijkt me dan duidelijk , ook van jullie kant richting mij.
heb een aantal dingen doorgestuurd naar jullie, oorverdoverende stilte.
maar oke het lijkt er toch sterk op dat er iets veranderd is hier in huis., het gaat echt iets sneller of de versterker gaat het ineens doen ?
Reputatie 7
Badge +18
Excuses dat we de verkeerde verwachtingen scheppen. Dat kan beter.
Die mails die jij hebt gehad dat is een blunder van onze kant geweest. Je lijn zal niet veranderen. Dit is helaas wat het is.
Mocht jij bekabeld nog wel steeds die gekke fluctuaties waarnemen dan stel ik voor dat we samen een analyse doen en eventueeel een monteur langsturen.
Reputatie 7
Badge +18
Dit is trouwens wat ik nu op je modem meet:

Actuele bitrate down
25280.0
Actuele bitrate up
2160.0

dat kan wat schommelen maar kort gezegd zou je dit bekabeld wel ongeveer binnen moeten kunnen krijgen. (mits er alleen één pc/laptop aanstaat )

Reageer