Beantwoord

Internetstoring in de straat door kabelbreuk

  • 26 oktober 2019
  • 7 reacties
  • 149 keer bekeken

Meerdere KPN-klanten bij ons in de straat zitten nu ruim een dag zonder internet/WiFi.

Alle gedupeerden hebben moeite gedaan in contact te komen met medewerkers van KPN.

Het blijkt erg lastig om contact en vervolgens hulp te krijgen.

Het lijkt er op dat de individuele bellers gezien worden als individuele probleem-gevallen, terwijl aangegeven is dat het een probleem betreft van de omgeving en dat meerdere klanten in de straat met dezelfde klachten zitten.

Vermoedelijk ligt de oorzaak in de beschadiging van een kabel; er zijn graafwerkzaamheden in onze straat.

Er ontstaat nu wel een lastige situatie en ook schade nu KPN niet in actie lijkt te komen.

En er komt geen bericht met een oplossing.

KPN: kom in beweging!

 

 

 

icon

Beste antwoord door Susan_ 27 oktober 2019, 09:58

Goedemorgen @marcelspek, welkom op het Forum en bedankt voor je bericht!

Ik heb een melding gemaakt van de storing, maar moet daarnaast ook een monteur inplannen op het adres (in dit geval de jouwe omdat je contact opneemt). Wel met de mededeling dat het probleem niet bij jou zelf zit, maar dat het een kabelbreuk betreft. Je hebt hier een sms over gekregen, morgen tussen 12.00-14.00. Maar mocht hiervoor al contact opgenomen zijn over de kabelbreuk, kan je die ook annuleren! Er is ook een 50GB bundel toegevoegd aan het 06-nummer (KPN Compleet), zodat je daarmee wel online kan blijven en bijvoorbeeld een hotspot kan maken (en interactieve tv kan kijken via onze website of app).

Hopelijk wordt het alsnog snel opgelost!

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +8

Dat in beweging komen zal vast gebeuren maar reken er maar op dat het niet voor maandag is. 

Reputatie 7
Badge +20

Goedemorgen @marcelspek, welkom op het Forum en bedankt voor je bericht!

Ik heb een melding gemaakt van de storing, maar moet daarnaast ook een monteur inplannen op het adres (in dit geval de jouwe omdat je contact opneemt). Wel met de mededeling dat het probleem niet bij jou zelf zit, maar dat het een kabelbreuk betreft. Je hebt hier een sms over gekregen, morgen tussen 12.00-14.00. Maar mocht hiervoor al contact opgenomen zijn over de kabelbreuk, kan je die ook annuleren! Er is ook een 50GB bundel toegevoegd aan het 06-nummer (KPN Compleet), zodat je daarmee wel online kan blijven en bijvoorbeeld een hotspot kan maken (en interactieve tv kan kijken via onze website of app).

Hopelijk wordt het alsnog snel opgelost!

Ruim een week geduurd zonder enige terugkoppeling voordat het was opgelost. Zeer  teleurstellend. Heel veel tijd en energie gekost. klantgerichtheid ver te zoeken … we gaan binnenkort verhuizen en overwegen nu over te stappen naar Ziggo
 

Reputatie 7
Badge +8

Tsja overstappen is natuurlijk je goed recht naar de vraag is ga je er op vooruit? Vind je de kwaliteit van kpn niet goed? Ik snap best dat het geen fijne ervaring was maar hoe vaak gebeurt er nou zoiets? En bedenk ook dat er een enorme schaarste is aan goed personeel. Fijn dat het inmiddels opgelost is en dat je het hier gedeeld heb.

Reputatie 1

Een kabelbreuk wordt ook niet binnen een dag opgelost. Theoretisch  gezien zou dat wel kunnen. Maar er moeten proccesen doorgelopen worden.

Dag 1 Meerdere mensen melden probleem.

Dag 3/4 monteur komt langs en constateerd kabelbreuk. Wordt gemeld. 

Dag 7 volkerwessels gaat langs de kabelbreuk. Constateerd dat dit niet meteen opgelost kan worden. planning wordt gemaakt om dit te herstellen.

Dag 9 kabel wordt hersteld.

Dit is nog redelijk snel. 

Als er fouten worden gemaakt in het proces kan het nog langer duren. 

Vorig jaar was er een wachtijd van 1 week voordat volkerwessels langs ging

En zoals. Joep zegt de mensen met deze expertise zijn er maar weinig van. 

Niet iedereen houd van graven 🙂

 

 

 

 

 

 

Reputatie 7
Badge +20

@marcelspek, fijn om te lezen dat het inmiddels is opgelost! Het duurt even, maar dan wordt het wel goed gedaan. Ik begrijp dat de communicatie wel wat beter had gemogen, dat is soms wel lastig met meerdere partijen. Maar we doen ons best!

Dat een kabelbedrijf niet in 1 dag hersteld kan worden is begrijpelijk. 
Te lezen dat de KPN z’n best doet … tsja, daar mogen we wel van uit gaan, toch? Daar gaat het niet om. Ik mis de intentie om van de gemaakte fouten in de communicatie te leren en de service daarmee te verbeteren; we waren graag op de hoogte gehouden van het proces en de voortgang. Nu was het heel lastig en tijdrovend om iemand te spreken te krijgen en telkens was de reactie: maar ik kan er toch niets aan doen dat er een kabel stuk is? ... 

Nee, uiteraard niet, maar je kunt wel zorgen dat er zsm actie wordt genomen om het probleem te verhelpen en dat de mensen die gedupeerd zijn op de hoogte worden gehouden.

Reageer