Beantwoord

Internetstoring / vergoeding

• 6 september 2018
  • 2 reacties
  • 58 keer bekeken

Momenteel zijn er graafwerkzaamheden bij ons in de straat. Op vrijdag 18 augustus hebben ze helaas een KPN kabel geraakt, wij hadden hierdoor het hele weekend geen internet en tv. Op maandag 20 augustus is er een KPN monteur geweest die ons op een andere kabel aansloot. Alleen gingen we van 30 mb naar 17 mb. Dit leverde thuis aardig wat problemen op met 2 digi tv's, ipads, telefoons en playstation. Muziek luisteren was een drama.
Over het trage internet contact gehad en op dinsdag 21 augustus kwam er weer een monteur omdat de internetsnelheid dus te traag was. Over deze mijnheer heb ik tevens een klacht ingediend vanwege zijn hele houding, benadering en voorkomen. Van deze klacht niets meer vernomen trouwens?
Weer gebeld en toen had ik ineens 4 man bij ons in huis. 2 heren van het KPN kabel bedrijf en 2 inhome monteurs. De inhome monteurs bleken niets verder te kunnen doen en de 2 kabelheren gingen aan de slag met de storing in de kabel. Aan het eind van de dag kwamen ze bij ons aan de deur om te zeggen dat de kabel was gerepareerd. Ik heb ze gevraagd of wij dan weer op de oorspronkelijke kabel waren aangesloten, volgens hun was dit inderdaad het geval, maar wij moesten het een dag geven.
Helaas bleek de snelheid een dag later nog steeds 17 mb te zijn. Herhaaldelijk contact opgenomen met de helpdesk, die weer met het kabelbedrijf contact opnamen en zo ging het van de een naar de ander en verliep dag na dag. Ik heb herhaaldelijk gevraagd of het zo zou kunnen zijn dat we nog steeds op de andere, tijdelijke kabel zaten. Dit werd ontkend.
Uiteindelijk werd er door KPN dinsdag 4 september een speciale monteur gestuurd. Die was ruim 2 en half uur bezig en verhielp het trage internet, hij sloot ons weer aan op de oorspronkelijke kabel. Dit was dus nog niet gebeurd !! Ons internet werd nu zelfs een paar mb sneller.

Mijn complimenten voor de helpdeskmedewerker die eindelijk de juiste monteur stuurde en de betreffende monteur die eindelijk de koe bij de horens wist te vatten en niet stopte totdat het probleem was opgelost
maar verder vond ik de afhandeling slecht.
Een compensatie lijkt mij hier wel op zijn plaats. Vanaf maandag 20 augustus tot en met dinsdag 4 september was onze verbinding slechts 17 mb.. Wij hebben al met al erg veel hinder ondervonden.
icon

Beste antwoord door Paul_ 8 september 2018, 13:37

Hoi @Jopje123, welkom op het forum. Heel fijn dat je alles al zo duidelijk uitlegt, wordt zeer gewaardeerd en scheelt veel tijd. Als ik jouw verhaal zo lees heb je inmiddels kennis gemaakt met bijna alle KPN-monteurs en lijkt mij een compensatie niet meer dan logisch in deze situatie. Wel fijn dat de problemen nu eindelijk zijn opgelost, want dat is wel een voorwaarde om compensatie te gaan regelen. Kun je je gegevens invullen in je profiel en mij een seintje geven als dat is gebeurd? Dan ga ik kijken wat ik kan doen.
Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +24
Hoi @Jopje123, welkom op het forum. Heel fijn dat je alles al zo duidelijk uitlegt, wordt zeer gewaardeerd en scheelt veel tijd. Als ik jouw verhaal zo lees heb je inmiddels kennis gemaakt met bijna alle KPN-monteurs en lijkt mij een compensatie niet meer dan logisch in deze situatie. Wel fijn dat de problemen nu eindelijk zijn opgelost, want dat is wel een voorwaarde om compensatie te gaan regelen. Kun je je gegevens invullen in je profiel en mij een seintje geven als dat is gebeurd? Dan ga ik kijken wat ik kan doen.
Hallo Paul, bedankt voor je reactie. Ik heb mijn gegevens ingevuld bij mijn profiel.
Bedankt voor het in behandeling nemen!

Reageer