Vraag

Internetverbinding (lan) valt vaak weg bij v10

  • 11 February 2019
  • 8 reacties
  • 297 keer bekeken

Reputatie 1
ik ondervind nu een week problem met de lan verbinding (wifi blijft het wel doen)
als ik het modem v10 op nieuw start werkt het weer.
ik kom er achter omdat de sonos boost geen ip krijgt en uitvalt.
maar deze valt geregeld weg (Dacht als eerste aan een kabelbreuk maar ook rechtstreeks val hij vaak weg)
Ook de tv geeft soms problemen lijkt of het modem moeite heeft met het uitdelen van ip adressen.
zelf 1 keer melding gehad van een dubbel ip adres

bij online testen blijkt alles oke.
ik weet even niet meer wat ik zelf kan doen

mvg bob

8 reacties

Reputatie 7
Badge +28
Hoi Bob, ik denk dat je de V10A bedoelt? Ik heb de titel vast even aangepast.

De V10A heeft inderdaad een bug waardoor het lang duurt voor een IP-adres wordt uitgedeeld. Dit probleem is opgelost in de aankomende firmwareupdate. Die verwachten we binnen twee weken te hebben uitgerold naar iedereen met deze Experia Box. Ik weet niet 100% zeker of dit de oorzaak is van de problemen van de Sonos Boost. Hoewel het lang duurt voor een IP-adres wordt uitgedeeld betekent dit niet dat de verbinding daardoor instabiel moet worden. Kun je jouw adresgegevens en klantnummer nog toevoegen aan je profiel? Dan controleer ik de lijn nog even.
Reputatie 1
bedankt voor je reactie, het is een oude v10 en hij heeft inderdaad problemen met de dhcp
wifi blijft het wel gewoon doen.
gisteravond klapt netflix er uit deze zit rechtstreeks op de philips tv en niet via de switch
krijg hem ook niet meer zomaar aan de praat (kreeg geen ip)
en dit is nu een week
Reputatie 7
Badge +28
Dat is heel bijzonder (titel overigens weer aangepast ;)). Bij de V10 is me niets bekend over een dergelijk probleem. De firmware is het laatste jaar ook niet meer gewijzigd. Zijn er instellingen aangepast in de V10 die met de DHCP te maken hebben? Leasetijd, DHCP start/eind adres bijvoorbeeld. Kun je eens een fabrieksreset uitvoeren als dit weer gebeurt? Zie ook Hoe reset ik de KPN Experia Box (Modem). Hou er rekening mee dat alle instellingen in de Experia Box verloren gaan, zoals portforwards.
Reputatie 1
ik heb alleen de sonos boost toegevoegd.
ik heb gisteren ook maar een nieuwe switch gekocht de TL-SG108E deze rechtstreeks aangesloten en deze lijkt het goed te doen.

wat hangt er aan de v10
1 naar switch t.b.v. itv 3 tv’s (oude 3 com van kpn mag wel vervangen worden denk ik)
1 naar de TL-SG108E vanaf deze naar philips hue, evohome en naar boven naar de TL-SG108 en deze gaat naar de nas,printer,laptop, wifi versterker (kpn) en sonos boost
1 naar TL-SG105 vanaf deze naar de philips android tv en naar sonos beam
1 nog leeg
dat krijg je als je in een ouder huis woont, maar het werkte wel, alleen nu soms niet.
mocht het weer gebeuren doe ik een reset
Reputatie 7
Badge +28
Prima, hou me maar op de hoogte! 🙂
Reputatie 1
Het wegvallen van de lan-verbinding komt mij, jammer genoeg bekend voor. Is buiten wachten op de update er nog iets anders aan te doen?
Reputatie 7
Badge +28
Hoi @Spam1975, voor de V10 staat geen update gepland. De V10A krijgt er wel een, de uitrol is gisteren begonnen en duurt een week. Ik weet niet zeker welke Experia Box jij gebruikt. Als het de V10A is hoop ik dat deze update het probleem oplost. Als dat niet het geval is kun je het best een nieuw topic aanmaken, dan gaan we dit verder uitzoeken.
Reputatie 1
Beste Joran,

Excuus het is de V10a, wachten we de update even af.

Bedankt
Adrian

Reageer