Beantwoord

Internetverbinding valt de laatste weken steeds kortdurend uit

  • 18 November 2019
  • 35 reacties
  • 849 keer bekeken

De laatste weken valt iedere avond een of meerdere keren het internet kortdurend (2 tot 3 minuten) uit, vaak rond hetzelfde tijdstip. Het tv-signaal stoort heel even, maar valt niet uit. WiFi signaal valt ogenschijnlijk niet weg. Ik denk dat het ontstaan is na werkzaamheden die KPN in onze wijk gedaan heef enkele weken geleden (kreeg sms over geplande werkzaamheden). Herstarten van Experiabox V10 helpt niet. Ik lees op jullie forum veel dezelfde berichten. Graag een oplossing! 

icon

Beste antwoord door M-G 21 December 2019, 09:20

Bekijk origineel

35 reacties

Situatie is niet veranderd, valt nog steeds met regelmaat uit. Maar omdat tv-signaal alleen wat hapert, hebben we er niet altijd last van. Buren hebben geen problemen, nog nagevraagd. 
 
Heb geen reset naar fabrieksinstellingen gedaan. Vond wat ingewikkeld met dat pinnetje en las veel berichten dat het mis kan gaan. Heb wel nu het glasvezel modem herstart Je mag de reset voor me op afstand doen. Als daarna alles maar weer werkt ;-)

Reputatie 7
Badge +20

Prima, @M-G Dan ga ik dat doen. Alles zal werken, maar als je zelf iets hebt gewijzigd in je Experia Box qua instellingen of wachtwoorden is dat wel dat je opnieuw zal moeten instellen. Heb je zulke wijzigingen aangebracht? 

Nee hoor, gelukkig niet ;-)

Reputatie 7
Badge +20

Prima, @M-G Ik heb hier gekeken en ik heb je Experia Box zojuist op afstand teruggezet naar de fabrieksinstellingen. Ik ben heel benieuwd hoe het hierna gaat. Laat je het weten?

Reputatie 7
Badge +20

En, @M-G Hoe is de status nu? Ik ben erg nieuwsgierig! 

Ik dacht ik kijk het even aan voor ik reageer. Voor zover ik nu ervaren heb, gaat het goed! Nog even een paar dagen aankijken wat mij betreft.

Helaas, het heeft niet geholpen. Net weer een onderbreking van een aantal minuten. Hoe nu verder?

Reputatie 7
Badge +20

Hallo @M-G Zoals net besproken: ik zie toch een paar zaken terugkomen uit de metingen die ik doe. We hebben een afspraak ingepland om een storingsmonteur bij je lang te laten komen. Ik hoop van harte dat hij / zij het probleem weet op te lossen. Ik hoor natuurlijk graag hoe het is afgelopen. 

Monteur (escalatiemonteur, heel deskundig!) is geweest. Hij heeft glasvezel modem vervangen. Hij dacht dat de storing te maken had met mijn eerdere omzetting en weer terugzetten van  bandbreedte internet. Als de storing terugkomt moet de Gbic chip in de wijkcentrale vervangen worden. Tot nu toe gaat het goed! 

Reputatie 7
Badge +20

Ha @M-G Fijn om te lezen dat je zo goed bent geholpen. Ik ga er graag vanuit dat het goed blijft gaan. Trek gerust aan de bel als er toch nog iets opduikt!  

Reageer