Beantwoord

Internetverbinding valt elke keer weg Arcadyan VGV7519

Hallo,

sinds een aantal weken verliest de experiabox (Arcadyan VGV7519 Firmware Version:02.00.136) 2 tot 3 keer in de week zijn internetverbinding. Het lampje brandt dan rood. TV blijft wel werken. Ik moet dan het modem re-starten 5 minuten wachten en daarna werkt alles weer. Dit gebeurt op verschillende tijdstippen en er is geen verband in te vinden.

Wat helemaal vervelend is, is dat de instellingen die ik veranderd heb ook ongedaan zijn gemaakt en moet ik dus ook alles weer opnieuw instellen. Het lijkt erop dat hij elke keer terug gaat naar de fabrieksinstellingen, alhoewel mijn inloggegevens wel blijven bestaan. WLAN en Public WLAN heb ik standaard uitstaan (Werk met een externe WiFi router), verder 1 poort geforward naar een server maar die is ook weg. Vanochtend was het weer zover dus nu toch maar eens een berichtje plaatsen.

Hebben meer mensen hier ervaring mee en wat is hier aan te doen.
gr Jan
icon

Beste antwoord door Joran 17 november 2016, 17:40

Ik markeer het topic voorzichtig als opgelost, de lijn ziet er uitstekend uit. Mocht je toch nog een storing ervaren, laat het weten!

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +15
Ai, dat klinkt niet goed. Heb je al een keer geprobeerd om een volledig factory gezet uit te voeren? Worst case scenario is het geheugen van de modem defect, dat verklaart waarom de config niet onthouden wordt.
Reputatie 7
Badge +27
Welkom Jan, vervelende storing! 😞 Zoals Sjors aangeeft lijkt dit in ieder geval een probleem met de Experiabox. De instellingen horen nooit gereset te worden tenzij je dit zelf uitvoert. Een fabrieksreset is inderdaad een goed idee. Helpt dit niet gaan we de Experiabox vervangen. Reageer daarvoor op mijn privébericht en ik help je verder.
Beide,
heb meerdere keren een factory reset uitgevoerd, helaas zonder resultaat.
Inmiddels een privé bericht gehad om de experiabox om te ruilen. Hoop dat daarmee de uitval is verholpen.

Bedankt voor het meedenken.

gr Jan
Gisteren een nieuwe experiabox ontvangen de V10. Alles ingesteld en nu even een paar dagen wachten om te kijken of de verbinding niet meer wegvalt. :D

Wat overigens wel meteen opviel is dat bij het aanzetten van de box de lijn heel snel opkwam en alles binnen 2 minuten werkte. Bij de V8 was dit minsten 5 minuten werk.

Wordt vervolgd.
Reputatie 7
Badge +27
Klinkt goed Jan! De lijn ziet er vanaf hier in ieder geval prima uit 🙂 Ik ga ervan uit dat de verbinding stabiel blijft. Laat je bevindingen nog maar even weten!
Reputatie 7
Badge +27
Ik markeer het topic voorzichtig als opgelost, de lijn ziet er uitstekend uit. Mocht je toch nog een storing ervaren, laat het weten!
Sinds ontvangst van de nieuwe V10 geen enkele probleem meer gehad met uitval. Perfect en bedankt voor de genomen actie.

Reageer