Beantwoord

Internetverbinding valt steeds weg

  • 10 April 2019
  • 15 reacties
  • 359 keer bekeken

Reputatie 1
Enige tijd geleden hebben we een nieuwe experiabox ontvangen, omdat de vorige al te oud was. Het valt ons op dat als we Youtube kijken via de imac vaak de pagina niet laad of halverwege stopt. Ik krijg dat een foutmelding dat de internetverbinding is verbroken. Ook hebben we dit als we Netflix kijken via de TV. Halverwege stopt hij ineens. We kunnen wel gewoon tv kijken.
Ik denk dat het te maken heeft met de nieuwe box. daarvoor nooit problemen. Dit is al maanden. Is er misschien een instelling niet goed? Hoe kan ik dit verhelpen.
icon

Beste antwoord door Margro78 22 April 2019, 22:43

Bekijk origineel

15 reacties

Ik heb een soortgelijk probleem. Als ik speed tests doe krijg ik gewoon 500 mbit/s maar youtube stopt er halverwere mee, netflix klapt er ook ineens uit (moet tv stekker eruit halen om weer aan de praat te krijgen), op discord hoor ik andere mensen constant alsof ze robot zijn (volgens hen klinkt ik ook als een robot). Tijdens gamen heb ik constant lagg (spel rubberband). Websites laden ineens niet meer en ik krijg timeouts. Ik heb mijn xperia box al sinds novemeber 2017. En dit probleem heb ik ook al maanden.
Reputatie 7
Badge +19
Hoi @Margro78, Merk je het probleem met Youtube alleen op de iMac of kan je dit ook testen op een ander apparaat? Ook ben ik benieuwd of Netlfix wel goed gaat op een ander apparaat. Je geeft aan dat je het probleem met Youtube en Netflix ervaart sinds je gebruik maakt van een ander modem. Welk modem heb je nu in gebruik? Zou je naast het beantwoorden van deze vragen jouw postcode, huisnummer en klantnummer(s) willen toevoegen aan jouw forumprofiel?(deze gegevens zijn alleen inzichtelijk voor ons en voor jezelf)

@Aeregon, Ik zie dat mijn collega Marcia je al helpt met jouw vragen. Als je nog vragen hebt kun je haar uiteraard benaderen.
Reputatie 7
Badge +19
@Margro78, Ik heb geen reactie meer van je gezien dus ga ik ervan uit dat je geen vragen meer hebt. Anders hoor ik het graag!
Reputatie 1
Hallo. Nee dat klopt. Ik heb nog geen gelegenheid gehad om het op andere toestellen te bekijken. Ik heb wel alle gegevens ingevuld. Ik kom er vanavond op terug. Maar het rare is.... youtube loopt niet op mijn imac en netflix niet via tv. Andersom gebruik ik het nooit. Dus ik denk dat het daar los van staat.
Reputatie 1
Hallo Marina,

Vandaag wilde ik het proberen op een ander apparaat. Maar de Wifi viel steeds uit. (experia box wel 3 keer aan en uit gezet. Het lampje stond op rood)) Dit komt helaas de laatste tijd vaker voor. Ik heb wel een foto gemaakt van de melding die ik krijg op Youtube:



Misschien kunt u daar wat mee. Het gebeurt niet altijd, en op Netflix ook niet, maar wel te vaak. Bij Youtube is het aan het begin en in het midden dat ik deze melding krijg. Op Netflix is het altijd in het midden van een serie. Dan geeft hij ineens aan dat hij geen verbinding kan maken. En moeten we Netflix opnieuw opstarten.
Bij Youtube als hij ermee stopt moet ik ook uit Youtube gaan om weer op nieuw te beginnen.
Kan het zijn dat de experia box een maandagmorgen productie is? De experia box die we hebben is: V10A (VRV95171825B4)
Ik hoop dat het op te lossen is.
Reputatie 7
Badge +21
@Margro78, Marina is enkele dagen vrij dus ik neem het stokje even over 🙂 Ik heb, dankzij de ingevulde gegevens, even gekeken naar jouw probleem. Ik krijg vanuit het systeem de melding dat er mogelijk een slechte verbinding op locatie is. Dat klopt dus met wat jij aangeeft! De vraag die daaruit volgt is, gebruik je ook een Experia WiFi? Dit is namelijk belangrijk om te weten. Wil je dat even nakijken en hierop terugkomen?

PS: Heb je de Experia Box al eens herstart, of stroomloos gemaakt, sinds je dit probleem ervaart? Kan ook nog wel eens helpen 😉
Reputatie 1
Hallo Susan,

Nee we gebruiken geen Experia Wifi. Tenminste ik heb niets extra's gekocht, dan alleen het KPN abonnement. Moet ik dit wel aanschaffen dan?
Ik heb de box al meerdere keer herstart. Maar zal nu hem even helemaal stroomloos maken. En opnieuw opstarten.
Reputatie 1
Ik heb alles nu herstart, en de stroom eraf gehaald. Kunt u nu zien dat we nog steeds een slechte verbinding hebben?
Reputatie 7
Badge +21
@Margro78, nee hoor dat hoeft niet. Maar dat zou een apparatuur kunnen zijn die het probleem veroorzaakte. En nee, ik krijg de melding nu niet meer! Ervaar je zelf ook een verbetering? Zou je dit even willen testen, vandaag en/of morgen?
Reputatie 5
Badge +6
@Susan_
In een antwoord aan Margo78 stel je de volgende vraag:
"De vraag die daaruit volgt is, gebruik je ook een Experia WiFi? Dit is namelijk belangrijk om te weten."
Ik ben zeer geïnteresseerd in de achtergrond van die vraag. Is de Experia Wifi dan een mogelijke oorzaak van dit soort problemen (wegvallende wifi), die velen inmiddels blijken te hebben?
Reputatie 7
Badge +19
Hoi @r_k, Ik begrijp dat de vraag meer was bedoelt om erachter te komen welke apparaten in het netwerk aangesloten waren / zijn, om zo de oorzaak te kunnen vinden. Een Experia WiFi hoort hier ook bij. Het is niet zo dat de Experia WiFi de wegvallende WiFi veroorzaakt, maar het kan een onderdeel ervan zijn. Dat wilde Susan uitsluiten door middel van deze vraag.

@Margro78, We hebben geen reactie meer van je gelezen, dus ga ik ervan uit dat het inmiddels goed gaat. Anders horen we het graag.
Reputatie 1
Sorry. Ben 2 dagen niet thuis geweest. Ga het van het weekend proberen. Sorry.... net in de verkeerde week mijn klacht gemeld. Ik laat het weten
Reputatie 7
Badge +19
Geen probleem @Margro78, Als je weet tijd hebt helpen we je alsnog graag verder. 🙂
Reputatie 1
Het lijkt erop dat na het stroom eraf halen van de modem het probleem is verholpen. Hopelijk blijft dit zo. Bedankt.
Reputatie 7
Badge +19
Goedemorgen @Margro78, Fijn dat het heeft geholpen om het stroom van het modem af te halen. Mocht je toch weer problemen ervaren, weet je ons te vinden :)

Reageer