Beantwoord

Internetverhoging niet verwerkt, klantenservice weet niet waarom

  • 9 August 2019
  • 18 reacties
  • 266 keer bekeken

Aangezien ik al ~4 uur in totaal heb gebeld in totaal de afgelopen 4 weken en nog steeds niets duidelijk is, misschien dat ik meer succes heb via de KPN Team hier.

Sinds vorige maand heb ik een glasvezel abonnement bij KPN waarbij ik Basis TV& Internet + 200mbit optie wou aanvragen, echter kon de systeem van KPN van de medewerker dit niet selecteren (via telefoon besteld), die had alleen 100mbit voor 9 euro. Dat zou beetje stom zijn met de actie van 200mbit voor 5 euro, dus daar ging ik niet mee in. Deze meneer heeft dus in de aanvraag het genoteerd dat ik de 200mbit voor 5 euro zou willen hebben en dat het dan wel goed zou komen. Dag erna weer gebeld met de vraag hoe het precies vermeld staat en misschien niet handiger is dat ik het annuleer en via de website besteld, deze mevrouw gaf aan dat de actie nog wel liep en dat ik de aanvraag rustig door kan laten gaan. Aangezien ik betwijfelde of bestaande klanten wel deze actietarief hadden, had ik gevraagd dat zij hiervoor een notitie wil maken. Maar goed ik moest afwachten tot KPN Netwerk de oranje kabel naar mijn woning ging plaatsen.

Dat is uiteindelijk gebeurt, nadat ik 2 hele vrije dagen hiervoor moest opnemen (ik verwijt de monteurs hier niet voor, maar is wel vervelend). Modem aangesloten etc, hierdoor ging mijn contract in (12-07-2019), niet helemaal de bedoeling aangezien mijn contract zou beginnen op 30-07-2019 (overstapservice vanwege mijn oude contract). Maar dit werd goed afgehandeld door KPN. KPN kon nog steeds mijn internet snelheid niet verhogen omdat eerst de (inhouse) monteur moest langskomen... die kon pas over 2 weken. Dus 2 weken afgewacht.

Monteur langs geweest, netjes de kabel doorgetrokken naar mijn woonkamer, modem daar aangesloten en zo Internet en TV via glasvezel. KPN weer gebeld vanwege de internetsnelheid (wat nog steeds 50mbit is vanwege basispakket). Nu was het probleem dat volgens de "Shop" software ik geen glasvezel had en daardoor nog niets kon doen.. moest even paar dagen wachten. Okee paar dagen gewacht en opnieuw gebeld, nu had ik een mevrouw aan de lijn waarbij ik wel denk 7x moest aangeven dat ik echt wel glasvezel internet op het moment heb omdat zij dus in het systeem zag dat dit niet zo was. Zij kon niets betekenen, gaf het nummer van KPN Netwerk want die moesten mijn glasvezel verbinding vrijgeven...

KPN Netwerk gebeld de volgende dag, nou... die klantenservice is om het heel crue te zeggen.. om te huilen. Die beweerde eerst dat ik echt geen glasvezel kon hebben, na meerdere malen te hebben aangegeven dat ik dat toch echt wel heb gaf ze aan "nou dan heb je geluk". Nou niet dus gaf ik aan, want ik zit nog steeds op die 50mbit en hun moeten mijn internet vrijgeven. Nee monteur moet eerst doormeten en aansluiten, het is nu bouwvak dus ja, jammer voor je. 40 minuten verspilt voor een standaard antwoord die ze tegen iedereen vertellen.

KPN weer gebeld, aangegeven dat de KPN Netwerk gewoon geen meter geeft. De meneer die sprak gaf aan dat ik toch moeten wachten en dat de mogelijke datum van vrijgave op 13-08-2019 zou zijn. Dus... weer gaan wachten. Nou ik dacht, ik ga even via Mijn KPN kijken op 01-08-2019 en zag opeens dat ik eindelijk de opties zag van glasvezel (dus tot 500 mbit mogelijk). Ik dus blij, ik naar KPN gebeld, aangegeven dat ik eindelijk mijn internetsnelheid kan verhogen en dat ik had afgesproken dat ik 200 mbit kan krijgen voor de actietarief, dit hebben ze even gecheckt en klopt inderdaad. Dus op 01-08-2019 werd deze optie aangezet, kreeg ik via de mail bevestiging dat dit binnen 15 minuten geregeld is.

Nou volgende dag nog steeds 50 mbit. Ik bel weer.. zag dat de order openstond, ticket naar backoffice en binnen 48 uur zou het geregeld zijn... nou niet dus. Gebeld, ja nog eens ticket en weer 48 uur wachten. Afgelopen dinsdag (06-08-2019) weer gebeld, deze medewerkster vond het heel vreemd en had dit nooit gezien maar ik moest als nog.... wachten. Want de klantenservice kan namelijk niet achterhalen waarom dit niet goed gaat, waarop ik moet wachten en kan ook niet doorverbinden met de juiste afdeling. Maar ze verzekerde me, dinsdag of woensdag moet het echt wel geregeld zijn.

Dus nu zijn we vrijdag, nog steeds niet verwerkt, nog steeds niet duidelijk en nog steeds wachten. Ik ben altijd vriendelijk en netjes gebleven maar begin dit nu echt wel zat te worden. Ben dat wachten wel zat, zeker dat geen enkele medewerker mij nou kan aangeven waarop ik moet wachten. Want technisch moet het wel lukken, ik zit gewoon op de GoE, alle apparatuur is geschikt dus het is puur administratief.
Bericht veel langer dan ik wou, maar zo is het wel duidelijk waarom ik nu wel beetje klaar ben. Dus graag zou ik willen weten, waarom dit zo gigantische rompslomp geeft, waarom ik zoveel moet bellen en waarom ik nu moet wachten. (dit kan dus ook gezien worden als klacht)
icon

Beste antwoord door Marina_ 19 August 2019, 11:18

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

18 reacties

Reputatie 7
Badge +19
Hoi @Kevin_W, Welkom op het forum. Wat een verhaal zeg! Je hebt al een behoorlijke reis gemaakt om het antwoord te achterhalen zodat er een oplossing kan komen. Helaas is dat nog steeds onduidelijk. Ik wil graag de tijd nemen om het één en ander uit te zoeken. Zou je jouw klantnummer nog willen toevoegen aan jouw forumprofiel?(deze gegevens zijn alleen inzichtelijk voor KPN Moderators en voor jezelf) Dan pak ik het z.s.m. weer op.
Hallo Marina_,

Zeker een reis voor slechts een internetverhoging... zojuist mijn klantnummer ingevoerd op mijn profiel.

En bedankt alvast.
Reputatie 7
Badge +19
Bedankt @Kevin_W, Je haalt de snelheid nog niet, omdat er in de centrale nog een wijziging moet plaats vinden. Dit moet worden gedaan door KPN NetwerkNL We verwachten dat we hier deze week weer bericht over krijgen. Daarom wil ik met je afspreken dat we maandag weer gaan kijken naar de voortgang hiervan. Mocht je in de tussentijd vragen hebben, stel ze vooral!
Bedankt voor de terugkoppeling. Vind het wel vreemd dat de klantenservice dit blijkbaar niet in kan zien. Maar goed tenminste weet ik nu in ieder waarop ik wacht, hoewel het wel apart is dat ik al gebruik maak van de glasvezel (en dus betaal) terwijl het blijkbaar administratief niet helemaal mogelijk was (dat begrijp ik uit uw verhaal).

Ik hoop dat het maandag duidelijk is wat de voortgang is, aangezien ik juist glasvezel heb genomen voor de hogere internetsnelheid en beetje baal van het wachten tot blijkbaar iemand bij KPNNetwerk op een knopje heeft gedrukt.
Reputatie 7
Badge +19
Begrijpelijk. Als alles is opgelost, komen we wel uit de kosten van de snelheidsverhoging. Je hoeft niet voor iets te betalen, waar je een hele tijd geen gebruik van hebt kunnen maken. Dat neem ik met je door als alles is opgelost goed? We houden je op de hoogte. Voor nu wens ik je nog een fijne dag.
Opzicht betaal ik niet de €5,- voor de snelheidsverhoging, maar meer in de zin van dat ik juist ben overgestapt voor de hogere snelheid. De VDSL internet + TV kostte me €39,- nu betaal ik €52,50. Ik had dan gewoon even afgewacht tot het administratief wel mogelijk was om de 200mbit optie af te nemen.

Is prima, ik wacht af. Ik begrijp dat u maandag zelf erop terugkomt of moet ik een reactie plaatsen met de statusupdate?

Ieder geval bedankt voor uw tijd.
Reputatie 7
Badge +19
@Kevin_W, Maandag zoek ik weer contact met je via dit topic met een update.
Reputatie 7
Badge +19
Hoi @Kevin_W, Zoals afgesproken zou ik vandaag weer wat laten horen. De order is vastgelopen en er wordt hard gewerkt aan een oplossing. Blijkbaar moet KPNNetwerkNL in de centrale zijn. Op de 15e is, is er volgens mijn gegevens contact geweest met je om dit aan te geven. Verwachting van update was gisteren. Ik zie dat er vanmorgen weer intern achteraan gemaild is. Hierover wordt weer contact met je opgenomen

Een ongelukkige samenloop van omstandigheden. Dit had ook kunnen gebeuren als er bij wijze van spreken nu pas de wijziging in het systeem gezet was. Wat betreft de kosten komen we er wel uit. Je hoeft niet ergens voor te betalen als je er geen gebruik van hebt kunnen maken. Als alles opgelost is, stuur je mij dan een berichtje? Dan kijken we er naar en zullen we dit corrigeren.

Houd je mij op de hoogte van de voortgang? Ik wil me er verder niet in mengen, omdat ik lees dat mijn collega's er al druk mee bezig zijn en contact met jou opnemen.
Hallo Marina,

Klopt werd inderdaad rond de 15e gebeld, zelfs door twee medewerkers waarbij één medewerker ook aangaf dat dit soort problemen wel vaker voorkomt met KPNNetwerkNL en dat hoe graag hij het probleem wilt oplossen voor mij helaas niets anders kan doen dan een ticket aanmaken en afwachten.

Als het goed is wordt ik inderdaad vandaag weer gebeld voor een statusupdate. Dus het is nog even afwachten en hopen dat KPNNetwerkNL beetje opschiet gezien de bouwvak nu voorbij is (kunnen ze dat excuus niet meer gebruiken).

Ik zal je op de hoogte houden hier. In ieder geval bedankt voor je tijd!
Reputatie 7
Badge +19
Geen dank hoor! Ben benieuwd hoe het afloopt. Als ik nog iets voor je kan betekenen, weet je mij te vinden. Voor nu wens ik je een fijne dag verder @Kevin_W
Hallo @Marina_ ,

Ben gister dus niet gebeld voor een statusupdate (was wel de afspraak). Zou jij mij die kunnen geven?
Reputatie 7
Badge +19
Hoi @Kevin_W, Dat kan ik. Er wordt verwacht dat morgen het één en ander in de centrale wordt aangepast. Daarna zou de order moeten doorlopen. Dat gaan ze volgende week weer controleren. Dus als het morgen gebeurt en goed doorloopt zou je uiterlijk de 24 een snellere verbinding moeten hebben. Als het morgen niet gebeurt en/of niet goed gaat, dan is het even wachten tot 26/27 voor verdere update. Ik weet niet of ze je dan nog bellen, maar mijn collega @Erik_ neemt het vanaf maandag van mij over(morgen heb ik mijn laatste werkdag bij KPN) Hij is helemaal up to date en zorgt er voor dat het goed komt. 🙂
Bedankt @Marina_ voor de statusupdate.
Duidelijk, dan duim ik dat de order hopelijk de 24e is doorgevoerd. Mocht het niet zo zijn en ik ook nog niet gebeld ben voor een statusupdate dan zal ik Erik wel aantikken voor een statusupdate.

Wil je ieder in geval bedanken voor je hulp en je succes wensen met je eventuele nieuwe baan☺️.
Reputatie 7
Badge +19
@Kevin_W Bedankt! Erik is er maandagmiddag weer en dan pakt hij het meteen weer op! Succes en het komt hoe dan ook goed 🙂
Hallo @Erik_ ,

Gezien er nog steeds niet verandert is aan mijn internet snelheid zou ik graag willen weten wat de status is hiervan.
Ook zou ik graag wel eens willen weten waarom KPN Netwerk nog steeds niet voor elkaar kan krijgen om gewoon mijn glasvezel verbinding correct af te melden. Het begint wel beetje vervelend te worden zo al dat gewacht zonder echt een goede reden waarom ik moet wachten, zeker gezien het technisch klaar is (mijn verbinding werkt en zit op de Gigabit netwerk) maar slechts een administratieve handeling is.
(ze hebben immers foutief mijn buurvrouw op nr. 24 afgemeld en niet mij, terwijl bij haar de kabel nog naar binnen moet)
Ik wil niet ongeduldig klinken... maar als er gezegd wordt dat het maandag weer opgepakt wordt en dat ik woensdagavond nog steeds niets heb gehoord dan is dat wel vervelend.
Reputatie 7
Badge +30
Excuses, Kevin! Het was me ontschoten dat ik hierop terug zou komen. Ik ben er nu gelijk ingedoken en ik zie dat er inderdaad nog niet echt iets is veranderd. De mate waarin we hier kunnen inzien waar dit op misloopt is beperkt. Wat ik wel zie is dat het in de systemen ligt, en niet in de fysieke aansluiting. De eerstvolgende datum die ik zie is 4 september. Op die datum wordt weer gekeken of de lopende handelingen en processen (die ze eerder in gang hebben gezet) het gewenste resultaat hebben bereikt (dat is, oplevering van je 200/200). Zo ja, dan heb je vanaf dan de nieuwe snelheid. Zo niet, kunnen ze dan verdere actie ondernemen.
Reputatie 7
Badge +30
Het is een poosje stil geweest vanuit mij. Dit omdat de leveringsafdeling contact met je heeft gehad in de tussentijd en het mij niet heel zinnig leek om je hier precies dezelfde informatie te geven. Ik zie nu alleen iets staan van gisteren over een nieuwe datum. Alleen niet welke. Is dat wel aan jou doorgegeven? Anders ga ik daar even achteraan hier.