Beantwoord

Intersnelheid na netwerkzaamheden

  • 15 November 2019
  • 15 reacties
  • 238 keer bekeken

Reputatie 2
Badge

Na de uitgevoerde netwerkzaamheden was mijn internetsnelheid aanzienlijk verhoogd.

Upload met een bijna factor 3 en download met een dikke factor 2

Nu enige tijd later is dit snelheidsvoordeel verdwenen, alhoewel het er sterk op lijkt dat hier sprake van een afvlakking is, als ik kijk naar de speedtest grafieken.

 

https://kpn-itns.speedtestcustom.com/result/70bc5d50-0737-11ea-8b3c-dfa6fbbff46b

 

Ik zou graag weten waarom de snelheid nu weer lager is ten opzichte van einde vorige maand.

Ik hoor het graag

Groet Steven

icon

Beste antwoord door sschot 15 November 2019, 12:37

Bekijk origineel

15 reacties

Reputatie 2
Badge
Grafiek omdat deze via de link was verdwenen

 

Reputatie 2
Badge

en het resultaat na het volledig terugzetten op fabrieksinstellingen van de experia box

 

 

Badge +19

Is dit bekabeld gemeten?

Reputatie 2
Badge

Jazeker, en via wifi trek ik makkelijk 50mb/s over het lokale netwerk en 110 MB/s bekabeld.

 

50 of 70 Mbps moet dus echt appeltje eitje zijn :yum:

Badge +19

Vreemd. Heb je glasvezel of DSL?

Reputatie 2
Badge

DSL

 

Volgens postcode check en de info in het modem (Experia box) zou ik nu 108 Mbps moeten kunnen halen. Dus vind het ook vreemd wat er nu gebeurd.

Nieuwe meting (bekabeld) zojuist

 

 

Badge +19

Heb je pairbonding? 

Reputatie 7
Badge +9

Zou het aan je computer kunnen liggen? Het bekabeld meten doe je vermoedelijk via de computer en het via de WiFi wellicht via je mobiel. Als dat laatste het geval is zou je de WiFi via je computer kunnen meten.

Reputatie 7

Kan je eens een screenshot plaatsen van de DSL status pagina van de Experia Box waarop de attainable en actual rates getoond worden?

Reputatie 2
Badge

Heb je pairbonding? 

Bij mijn weten niet.

 

Zou het aan je computer kunnen liggen? Het bekabeld meten doe je vermoedelijk via de computer en het via de WiFi wellicht via je mobiel. Als dat laatste het geval is zou je de WiFi via je computer kunnen meten.

Daar geloof ik niets van. Zowel op computer via LAN als WIFI en op de telefoon meet ik deze snelheid. Verder zoals al aangegeven draai ik soepel 50Mb/s via WIFI en 110 Mb/s via LAN

Kan je eens een screenshot plaatsen van de DSL status pagina van de Experia Box waarop de attainable en actual rates getoond worden?

 

 

Reputatie 2
Badge

Na een nieuwe herstart door de KPN medewerker ziet het er weer prima uit

Oorzaak is niet helemaal duidelijk, maar ach…...

 

 

Reputatie 7

De verbinding tussen jouw Experia Box en KPN is netjes zo'n 110Mbps. Daar is dus niets mis mee. Via een bekabeld aangesloten PC zou je die snelheid voor minimaal 90% moeten kunnen halen.

Reputatie 7
Badge +21

Goedemiddag @sschot, bedankt voor jouw bericht!

Ik kijk even naar je laatste bericht, hiermee geef je aan dat het probleem inmiddels is opgelost.. Je haalt volgens mij nog niet het maximale als ik moet uitgaan van de gegevens die je al eerder hebt genoemd, maar welk abonnement neem je af? Heb je een abonnement met een snelheid tot 50Mbit/s, dan ga je die 108Mbit/s natuurlijk niet halen :slight_smile:  

Als ik hier nog iets voor je in kan betekenen dan doe ik dat graag! Zou je in dat geval een reactie kunnen geven én je Forum profiel willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer en klantnummer(s)?

Ik hoor graag van je!

Reputatie 2
Badge

Inderdaad zal ik gelet op mijn abonnement nooit de 108Mbit/s gaan halen. :wink:
Ben daarom heel tevreden met de huidige snelheid. 

Verder profiel gegevens aangevuld.

Dank voor je reactie en terugkoppeling!

Reputatie 7
Badge +21

@sschot, klopt inderdaad. Jouw abonnement is 50/5Mbit/s, dus je haalt al een snelheid ver boven het maximale. Dus terecht dat je hier blij mee bent! Beter dan dit zal het denk ik niet worden :wink:

Reageer