Beantwoord

IP adres 4 instellen ipv IP 6

  • 31 August 2020
  • 7 reacties
  • 255 keer bekeken

Graag IP 4 instellen ipv IP 6. We hebben Daan van KPN net aan de lijn gehad. Hij heeft geprobeerd om het aan te passen, maar dat zou de Techdesk moeten doen. Hij verwijst mij naar dit forum. 

We weten inmiddels ons IP adres IP xxxxxxxx maar dat moet aangepast worden.

Mijn inziens moet dit door de KPN aangepast worden. Wij hebben dat niet zelf nooit op IP 6 gezet.

Daan maakt een log aan voor ons en het is daar ook na te lezen. 

admin: privégegevens verwijderd. 

icon

Beste antwoord door obelisk 5 September 2020, 12:27

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Reputatie 7

Je hebt zowel een IPv4 adres als een IPv6 prefix voor vele miljarden IPv6 adressen.

Jouw publieke IPv4 adres kan niet aangepast worden die staat vast.

Reputatie 7
Badge +24

En het ip adres wat u noemt in de startpost is een ipv4 adres. Geen ipv6 adres. Een ipv6 adres ziet er heel anders uit.

Het lijkt mij dat @IP 4 instellen i.p.v. IP 6 een ander probleem heeft dan het hebben van IPv6 :)

Kunt u ons misschien vertellen welk probleem u ervaart. Wellicht kan iemand hier u helpen...

Reputatie 7
Badge +15

@IP 4 instellen i.p.v. IP 6 Welkom op het forum. Ik zie dat je al een aantal antwoorden en vragen van de mede forumgebruikers hebt ontvangen. Ik ben ook benieuwd naar het probleem, dan kan ik wellicht meedenken in een oplossing! Zou je kunnen laten weten wat er precies aan de hand is?

Je zal altijd een ipv4 adres krijgen, afhankelijk van je modem instellingen en de apparatuur die je gebruikt zal deze ook ipv6 gebruiken.

Hoe ben je achter je ip adres gekomen en wat is het probleem dat je ondervind?

Zonder extra informatie is er geen fatsoenlijk antwoord te geven. Trouwens, de forum gebruikers kunnen niet in de kpn systemen dus die logs kunnen wij niet lezen.

Reputatie 7
Badge +15

@IP 4 instellen i.p.v. IP 6 Ik heb niets meer van je gehoord dus ga ik ervan uit dat je het via een andere weg hebt geregeld. Anders hoor ik het graag!

De beveiligingscamera werkt wel op de laptop, maar niet op mijn I.phone en I.pad. We ondervinden verder weinig problemen. Dat probleem is nog niet opgelost, maar binnenkort zal onze zoon naar deze reacties kijken. Daarom zijn we er niet actief mee bezig. De IP 6 code is inderdaad een heel andere als de IP 4. Ik twijfel wel of Daan van KPN klantenservice mij het juiste IP adres gegeven heeft, want bij de camera op de laptop staat gewoon ons oude IP adres en dat werkt wel.