Beantwoord

IP adres anders na installatie 4 G modem buitengebied?

• 22 december 2018
  • 5 reacties
  • 86 keer bekeken

Ik heb wat buitencamera's maar na installatie van het 4G modem, kan ik deze niet meer bereiken. Kan het kloppen dat van deze camera's de IP adressen zijn veranderd door deze installatie?
icon

Beste antwoord door Joepinge 24 december 2018, 19:09

Met hulp van een nerd is het gelukt. Het zou wel prettig zijn als de chatmedewerkers van KPN dit ook weten. Ten eerste heb ik de vraag gesteld voordat ik het bestelde. Nee er zou niets veranderen werd mij aangegeven. Ten tweede toen ik het later vroeg, werd mij medegedeeld dat zij dat niet wisten en dat ik dit via het Forum moest vragen.
Slechte service KPN
Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +18
Dag Joepinge, welkom hier. Wat jij aangeeft klopt helemaal. Je krijgt eenmalig een nieuw IP-adres als je overstapt op 4G Buitengebied. Je zult het dus opnieuw in moet stellen. Laat je wel even weten of het is gelukt?
Reputatie 7
Badge +18
Volledig met je eens, dit hadden ze moeten weten en daarvoor mijn excuses. Wel fijn om te lezen dat het is gelukt met behulp van een bekwaam iemand. Laat me gerust weten of ik alsnog iets voor je kan doen, nu of in de toekomst.
Reputatie 7
Badge +18
Mijn gok is dat dit ook opnieuw moet worden ingesteld aangezien je nu een ander IP-adres hebt, in de interface van je camera.
Met hulp van een nerd is het gelukt. Het zou wel prettig zijn als de chatmedewerkers van KPN dit ook weten. Ten eerste heb ik de vraag gesteld voordat ik het bestelde. Nee er zou niets veranderen werd mij aangegeven. Ten tweede toen ik het later vroeg, werd mij medegedeeld dat zij dat niet wisten en dat ik dit via het Forum moest vragen.
Slechte service KPN
Toch nog een probleempje ontstaan. Ik kan mijn camera wel extern benaderen maar niet via mijn wifi netwerk. Nurd vraagt zich af waarom het publieke ip adres niet extern te benaderen is?

Reageer