Beantwoord

ip adres gehackt . Wat moet ik nu doen?

  • 15 June 2021
  • 3 reacties
  • 1044 keer bekeken

Mijn ip adres is gehackt, mijn wifi wordt telkens plat gelegd. Ik heb contact gezocht met kpn en het is reset maar ik heb geen idee wat ik nu moet doen.

icon

Beste antwoord door Jeroen van KPN 16 June 2021, 12:03

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

3 reacties

ik heb geen idee wat ik nu moet doen.

Diep ademhalen, kopje koffie, koekje erbij… En dan eens rustig uitleggen wat het probleem is:

Met welke apparatuur werkt u? Krijgt u foutmeldingen te zien? Zo ja, laat daarvan eens een screenshot zien.
M.a.w. voorzie ons van zoveel mogelijk informatie, zodat we u wellicht kunnen helpen.

Reputatie 7
Badge +21

Hallo @———- , op basis van de summiere informatie vermoed ik dat je last hebt van (d)dos aanvallen op jouw publieke ip-adres waardoor jouw internet thuis regelmatig wordt platgelegd. Klopt dat?

Je bent een gamer denk ik dan. In de gamer-wereld is het kennelijk ‘gewoon’ om tegenstanders op deze manier uit te schakelen.

Een VPN had deze problemen kunnen voorkomen, maar nu je publieke ip-adres bekend is helpt dat niet meer. Daar had je vanaf het begin mee moeten werken.

KPN zal je geen ander ip-adres geven. Het is KPN policy om ip-adressen hiervoor niet te wijzigen.

Reputatie 7
Badge +19

Heel vervelend dat je dit ervaart. Vermoedelijk gaat om een (D)DOS aanval?

Als je problemen ondervindt met de internetverbinding, die door andere internetgebruikers worden veroorzaakt, zal je uit moeten zoeken welk IP-adres daarvoor verantwoordelijk is.

Zodra het IP-adres bekend is, kun je op RIPE ( https://www.ripe.net/ ) het bewuste IP-adres opzoeken en het bijhorende abuse@ adres vinden. Daarna kan je de desbetreffende provider (voozien van de nodige bewijslast zoals logbestanden) kunnen informeren. Ons Abuse team kan alleen actie ondernemen tegen IP-adressen van ons netwerk namelijk.

Een nieuw IP-adres zal ook niet de oplossing zijn aangezien ze dan het nieuwe IP-adres zouden kunnen gaan DDOS’sen