ip adres gewijzigd

• 15 juni 2015
  • 11 reacties
  • 2016 keer bekeken

Sinds mensenheugenis maak ik gebruik van KPN en altijd met een vast ip-adres. Voor mij een keiharde voorwaarde om niet van provider te veranderen. Sinds kort heeft KPN mijn vaste ip-adres gewijzigd zonder mij daarover te informeren. Ik heb begrepen dat de toewijzing van ip-adressen nu dynamisch is geworden. Dus..... de stap naar een andere provider is nu snel gemaakt.

Geen beste keuze KPN!

11 reacties

Reputatie 2
Badge
Heb je een zakelijk abbonnement dan want volgens (als ze het al ooit gedaan hebben) levert kpn geen vaste ip adressen uit. Je houdt hoogstens jaren hetzelfde adres omdat je verbonden blijft en iedere keer het tijdelijke adres vernieuwt.

Ik heb geen zakelijk abonnement, maar draai wel een server. Maar eigenlijk gaat het daar niet om. Ik heb al 100 jaar een particuliere ADSL aansluiting met ALTIJD een vast ip-adres van KPN. Dus..... zeer naar tevredenheid. Als KPN het fatsoen had opgebracht mij hiervan in kennis te stellen, had ik op mijn buitenlandse trip geen problemen gehad.

Ik vind het zeer onfatsoenlijk dat KPN, zonder mij daarvan te berichten, zomaar mijn ip-adres aanpast. Ik ben daar zeer verbolgen over, maar ook niet door verrast. Zo goed gaat het niet met KPN.

Nu KPN heeft besloten om, ook met trouwe klanten, met variabele ip-adressen te gaan werken is de overstap naar bijvoorbeeld ZIGGO snel gemaakt. Een vast ip-adres maakte voor mij juist het verschil en weerhield mij ervan over te stappen.

Nu is die drempel weg.

Reputatie 7
De toewijzing van IP adressen is bij KPN helemaal niet dynamisch geworden.

Jouw IP adres is inderdaad niet gegarandeerd bij particuliere aansluitingen en kan dus wijzigen.

Dit zal echter alleen gebeuren als jouw abonnement aangepast is of KPN besluit het IP adres te wijzigen. Dit laatste zal echter sporadisch voorkomen.

Als je nu bijvoorbeeld van ADSL naar VDSL overgezet bent, dan kan je inderdaad een nieuw IP adres gekregen hebben, maar dat zal dan weer lange tijd geldig zijn. 

Reputatie 6
Badge +12
ik heb een vast ip adres van kpn

als ik op http://www.eindelijkglasvezel.nl kijk heb ik een vast ip van kpn

deze is wel veranderd toen ik van adsl naar glasvezel ben gegaan

van internet plus bellen naar alles in een zelfde ip

van 100 naar 500 zelfde ip

ziggo is dynamisch

als jij stroomuitval of een andere rede dat jou ziggo modem een half uur uit is

bingo heb je een ander public ip en kun je jou server niet meer benaderen

Ik heb nog steeds ADSL en heb niets gewijzigd aan mijn abbo. Ben zeer tevreden over ADSL voor mijn gebruik. Ik weet dat ik niet de snelste verbinding heb met ADSL, maar neem dat voor lief. Zolang KPN alléén maar combinatie pakketen aanbiedt met glasvezel blijf ik op ADSL. Wil eventueel wel overgaan naar glas als ik daar alléén een internet-abbo voor kan afsluiten. Om allerlei redenen wil ik TV, telefoon en internet gescheiden van elkaar houden.

Nogmaals waar het mij omgaat is dat KPN mij, zonder bericht, zomaar een ander ip-adres heeft gegeven. Als ik dat had geweten had ik mijn maatregelen kunnen nemen. Nu werd ik daar zeer onaangenaam door verrast.

Dus..... een minpunt voor KPN.

Reputatie 6
Badge +12
kpn mag bij particulier klanten het public ip veranderen staat ook ergens vermeld

dit gebeurd ook maar zelden

als jij naar ziggo gaat heb je na een half uur (stroom van modem) een ander ip adres

als jij echt van dit probleem af wil moet je een zakelijk contract nemen

de meeste providers zijn dynamisch met uitzondering zakelijk contract

Reputatie 7
Tja, het staat ook in de voorwaarden dat jouw IP adres niet gegarandeerd is en dat wat jou nu overkomt kan iedereen gebeuren.

Wil je dat allemaal voorkomen, overweeg dan een DDNS die je vanaf jouw webserver laat updaten met een DUC (Dynamic DNS Update Cliënt).

Je hoeft dan nooit meer het IP adres te gebruiken, maar de DDNS naam en als jouw IP adres onverhoopt wijzigt, zorgt de DUC er voor dat de DDNS ook gewijzigd wordt.

Ik ben wel benieuwd welke redenen jij hebt TV, telefonie en Internet gescheiden te houden.

Waarschijnlijk ben je nu dief van jouw eigen portemonnee met drie verschillende abonnementen en mis je ook nog eens de staniliteit en veel hogere (gegarandeerde) snelheid van Glasvezel.

Ik heb er niet lang over hoeven nadenken toen, jaren geleden, glasvezel bij ons beschikbaar kwam. ;)

Mijn portemonnee kan ik heel goed zelf bewaken. Ik weet waar ik mee bezig ben ;)

Voor mijn connectie met de buitenwereld is het heel belangrijk, dat niet alles over één draadje gaat. Voorlopig is dat voor mij nog niet betrouwbaar genoeg.

Ik begrijp echt niet dat KPN die optie (alléén internet op glas) niet aanbiedt. Trouwens ook niet de providers die gebruikmaken van het KPN glasvezel netwerk.

Ik zou zeggen KPN, laat mijzelf die keuze en bouw een optie in om eventueel later uit te breiden.

Trouwens nog vergeten! Bedankt voor de DDNS tip. Die DDNS oplossing gebruik ik al en werkt natuurlijk uitstekend, maar soms laat ook die techniek mij in de steek en moet ik gebruikmaken van een vast ip-adres.

Reputatie 2
Badge
Over je alleen internet over glas gaat niet, er zijn zat providers die alleen internet aanbieden over het kpn/reggefiber glas:

xs4all

https://www.xs4all.nl/bestellen/#/?prods=4

kpn zelf

https://bestellen.kpn.com/pakketten/standaard/internet

fiber

https://www.fiber.nl/bestel/nocheck

https://www.online.nl/internet/abonnement/

Reputatie 6
Badge +12
dan kun je beter alles in een nemen van kpn is net zo duur

ik heb ook tv via schotel canaldigitaal

maar omdat ik alles in een van kpn heb kan ik wel tv kijken via de tablet pc laptop

daarom ben ik van internet plus bellen over gestapt naar alles in een

dat ik de kpn iptv onvanger eigelijk niet gebruik

Reageer