Beantwoord

IP adres veranderen na DDos attacks

  • 6 April 2021
  • 41 reacties
  • 849 keer bekeken

Ik heb al ruim 2-3 jaar last van DDOS aanvallen. Tot nu toe weigert KPN mij een nieuw IP-Adres te geven.

Ik sta eigenlijk wel op het punt om naar Ziggo over te stappen aangezien zij hier wat meer in meewerken.

icon

Beste antwoord door wjb 6 April 2021, 20:15

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

41 reacties

Reputatie 7

Wie heeft het dan al 2 à 3 jaar op jouw gemunt en waarom moet die persoon jou hebben?

Reputatie 7
Badge +7

Ik heb al ruim 2-3 jaar last van DDOS aanvallen. Tot nu toe weigert KPN mij een nieuw IP-Adres te geven.

Ik sta eigenlijk wel op het punt om naar Ziggo over te stappen aangezien zij hier wat meer in meewerken.

Als je al zo lang lastig gevallen wordt zal een nieuw IP adres voor die aanvaller peanuts zijn. 

Ik heb al ruim 2-3 jaar last van DDOS aanvallen. Tot nu toe weigert KPN mij een nieuw IP-Adres te geven.

Ik sta eigenlijk wel op het punt om naar Ziggo over te stappen aangezien zij hier wat meer in meewerken.

Als je al zo lang lastig gevallen wordt zal een nieuw IP adres voor die aanvaller peanuts zijn. 



Nee, mijn IP staat door een geleaked database van jaren geleden online. Iedereen kan er gwn bij met een accountje en dus gwn booten wie ze willen.

Reputatie 7

Ik neem aan dat je een gamer bent, anders had je hier zeer waarschijnlijk geen last van. Klopt dat?

ja klopt zeker, server van jaren geleden was omgekocht om hun database te leaken. Vanaf toen last gehad van booters wanneer ik een server probeerde te spelen. Stoppen met spelen is idd de makkelijkste oplossing maarja, wil me natuurlijk niet tegen laten houden door wat snotjochies terwijl ik gwn wil spelen.

Reputatie 7

Het is heel jammer dat het DDoSsen schering en inslag is in de "gamers wereld".

KPN zal echter geen nieuw IP adres toewijzen aan aansluitingen die slachtofer zijn van dergelijke aanvallen.

snap niet waarom niet, gaat nergens over

Reputatie 7

Als iedere abonnee waarbij zoiets speelt dat zou willen dan moeten er frequent heel wat IPv4 adressen gewijzigd worden en daar gaat het dan mis. Er zijn nauwelijks nog IPv4 adressen beschikbaar en dat betekent dat jouw oude IPv4 adres relatief snel weer ingezet moet worden bij een andere abonnee. De kans is aanwezig dat die abonnee dan nog last heeft van de DDoS aanvallen waar jij eerder last van had. Dat kan KPN die abonnee natuurlijk niet aandoen.

En waarom bied Ziggo deze service wel aan en kan KPN dat niet? Wanneer ik een nieuw IP heb en er wordt opgemerkt dat mij ddosen niet werkt stopt het snel genoeg.

Reputatie 7
Badge +24

En waarom bied Ziggo deze service wel aan en kan KPN dat niet? Wanneer ik een nieuw IP heb en er wordt opgemerkt dat mij ddosen niet werkt stopt het snel genoeg.

Ziggo is ook niet zo soepel meer wat betreft nieuw ip geven. Lees hier maar eens:

https://community.ziggo.nl/t5/Archief/Nieuwe-ip-adres/m-p/389584

Gek forum. Ik zie nergens een datum staan, dus hoe oud dat topic is weet ik niet...

En daarnaast: KPN is niet verplicht om alles te doen wat Ziggo ook doet toch?

Reputatie 7

En waarom bied Ziggo deze service wel aan en kan KPN dat niet? Wanneer ik een nieuw IP heb en er wordt opgemerkt dat mij ddosen niet werkt stopt het snel genoeg.

Dat Ziggo dat wel zou doen moet Ziggo zelf weten, KPN wijzigt het IP adres niet en persoonlijk vind ik dit ook terecht. Als we dit fenomeen willen stoppen dan moeten we dus de veroorzaker aanpakken.

En waarom bied Ziggo deze service wel aan en kan KPN dat niet? Wanneer ik een nieuw IP heb en er wordt opgemerkt dat mij ddosen niet werkt stopt het snel genoeg.

Ziggo is ook niet zo soepel meer wat betreft nieuw ip geven. Lees hier maar eens:

https://community.ziggo.nl/t5/Archief/Nieuwe-ip-adres/m-p/389584

Gek forum. Ik zie nergens een datum staan, dus hoe oud dat topic is weet ik niet...

En daarnaast: KPN is niet verplicht om alles te doen wat Ziggo ook doet toch?

 

Idd niet verplicht maar is toch een service die zeker gewaardeerd wordt door genoeg mensen. Ook een reden waardoor mensen die echt gamen toch voor ziggo kiezen vaak

Reputatie 7
Badge +24

@Mitchell026 Heeft u de link gevolgd en gelezen wat er daar op het forum van Ziggo over gezegd word?

@Mitchell026 Heeft u de link gevolgd en gelezen wat er daar op het forum van Ziggo over gezegd word?



Ja heb het gelezen, in de praktijk heb ik al wel vaker meegemaakt dat vrienden een ip switch kregen. Vooral wanneer de ouders belde.

Maar feit blijft, ik betaal geld voor internet wat ik dus niet optimaal kan gebruiken. KPN moet er gewoon wat aan doen, is toch een tekortkoming dat er geen mogelijkheid is bij KPN om te helpen daarin. Helaas

Reputatie 7

Maar feit blijft, ik betaal geld voor internet wat ik dus niet optimaal kan gebruiken. KPN moet er gewoon wat aan doen, is toch een tekortkoming dat er geen mogelijkheid is bij KPN om te helpen daarin. Helaas

Het is niet KPN die iets moet doen, het is de ISP of de provider van de game die de veroorzaker van die DDoS aanvallen zou moeten afsluiten/blacklisten.

Het wijzigen van een IP adres is symptoom bestrijding terwijl je de bron van het kwaad moet bestrijden.

Maar feit blijft, ik betaal geld voor internet wat ik dus niet optimaal kan gebruiken. KPN moet er gewoon wat aan doen, is toch een tekortkoming dat er geen mogelijkheid is bij KPN om te helpen daarin. Helaas

Het is niet KPN die iets moet doen, het is de ISP of de provider van de game die de veroorzaker van die DDoS aanvallen zou moeten afsluiten/blacklisten.

Het wijzigen van een IP adres is symptoom bestrijding terwijl je de bron van het kwaad moet bestrijden.



Maar wat heb ik precies aan de bron aanpakken? Dat is of onmogelijk vanuit mij of niet waard. Als ik een nieuw IP heb, heb ik er geen last meer van zo simpel is t

 

Reputatie 7

Maar wat heb ik precies aan de bron aanpakken? Dat is of onmogelijk vanuit mij of niet waard. Als ik een nieuw IP heb, heb ik er geen last meer van zo simpel is t

Ik snap dat je met een nieuw IP er geen last meer van hebt, maar dat is maar tijdelijk als je de bron niet aanpakt. Natuurlijk neem je dan opnieuw geen abonnement op een VPN service en ben je met een paar weken weer aan de beurt. Als jij te goed bent in een spel dan zullen die semi-professionele gamers er niet voor schromen opnieuw DDoS in te zetten om van jou te kunnen winnen. Zolang dat (de bron) niet aangepakt wordt blijft het dweilen met de kraan open en zouden IP adressen telkens weer gewijzigd moeten worden. Dat is iets waar KPN, met de schaarste van IPv4 adressen, niet aan zal meewerken.

Als dit zo'n issue is in de gaming community, dan is het goed dat die community zichzelf eens tegen het licht houdt.

Enerzijds het feit dat het ip-adres kennelijk te achterhalen is, wat alleen kan met zelf hosting van game servers of slechte designs van spellen en aanverwante software. Anderzijds de mentaliteit binnen de community en de vraag of je daar aan mee wil werken.

IP-adressen loggen en terugpakken, niet met een DDoS maar met een aanklacht.

Reputatie 7

IP-adressen loggen en terugpakken, ...

Het probleem daarbij is dat de IP adressen die gebruikt worden bij die DDoS aanval niet naar de veroorzaker zelf leiden. De veroorzaker koopt namelijk voor heel weinig geld een DDoS aanval in het grijze circuit.

IP-adressen loggen en terugpakken, ...

Het probleem daarbij is dat de IP adressen die gebruikt worden bij die DDoS aanval niet naar de veroorzaker zelf leiden. De veroorzaker koopt namelijk voor heel weinig geld een DDoS aanval in het grijze circuit.


Daar heb je inderdaad wel een punt, dat had ik even over het hoofd gezien.

Anderzijds, in het kader van de ‘keten aansprakelijkheid’, het zou geen kwaad kunnen deze ip’s aan te pakken. Als de betreffende providers deze systemen afsluiten zou dat bij de gebruikers een stuk hogere urgentie geven beveiligingsmaatregelen te treffen (denk ik, maar of het pratisch is ...).

Reputatie 7

Anderzijds, in het kader van de ‘keten aansprakelijkheid’, het zou geen kwaad kunnen deze ip’s aan te pakken.

Ook daar zitten bezwaren aan immers dat grijze circuit gebruikt op zijn beurt weer een botnet waarbij computers van nietsvermoedende abonnees ingezet worden om de DDoS aanval uit te voeren. Ook die kan je dan niet zomaar afsluiten. Het is overigens wel waarom abonnees van KPN meldingen van het abuse team krijgen als zij poorten open hebben staan die regelmatig door botnets gebruikt worden of als er verdacht verkeer geconstateerd wordt dat afkomstig is van de aansluiting van de abonnee.

Deze nietsvermoedende abonnees zijn wel medeplichtig door hun nalatendheid. Geautomatiseerd afsluiten is ook geen optie want zonder controle van bewijs zou dat (mogelijk) weer leiden tot andere denial attacks. Het probleem is die controle, want dat kost natuurlijk weer menskracht wat uiteindelijk op de centen uitkomt.

In die zin is het ‘abuse team’ geen slechte oplossing. Als alle providers dat zouden doen werd het er vast niet minder van. :)

Zal jullie meteen duidelijk maken dat het voor mij/ons niet mogelijk is om de ddosers te traceren, het gaat allemaal via sites met gratis booters van 5 minuten. Zo krijg je altijd een fakeip wanneer je ze probeert terug te halen.

Mijn ip is 5 jaar geleden geleaked, in de 5 jaar heeft KPN mij geen 1x een nieuw IP gegeven. Als ik nu een nieuw IP zou krijgen was het gewoon klaar. Ik speel nu altijd op VPN en geen unverified servers. Niemand kan mijn IP krijgen op die manier. Helaas snapt niemand dat en denkt iedereen dat als je eenmaal iemand zijn IP hebt je het binnen een handomdraai opnieuw kan krijgen, zo makkelijk werkt het nou ook weer niet

Reputatie 7

Mijn ip is 5 jaar geleden geleaked, in de 5 jaar heeft KPN mij geen 1x een nieuw IP gegeven.

Klopt en die zal je bij KPN ook niet gaan krijgen, dat is nu eenmaal de policy.

Als je echt een ander IP adres wil, dan zal je naar een andere provider moeten overstappen.