Beantwoord

Ip adres verdwenen

  • 14 May 2019
  • 6 reacties
  • 485 keer bekeken

Van het een op het ander moment werkte ons IP adres niet meer. Ik merkte het op de playstation dat mijn internet wegviel. Na paar keer proberen kwam ik erachter dat mijn IP adres op 0.0.0.0 was gezet. Ook mijn subnetmasker en standaard gateway zijn op 0.0.0.0 gezet. De DNS codes staan wel nog goed.
Opzoeken wat ons IP adres is heeft niks opgeleverd net als een IP adres van iemand anders te gebruiken. Dan geest ie aan dat het wel een goed IP adres is maar niet kan verbinden met internet.
Ook de laptop van mijn broertje verbind niet meer met internet (via kabel) omdat er geen IP adres is.
Het kijken van TV gaat nog wel maar opgenomen programma's en netflix etc. Werkt niet meer.

Hoe kan ik dit oplossen?

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid
icon

Beste antwoord door wjb 14 May 2019, 22:17

Bekijk origineel

6 reacties

Hallo @Sidje , je hebt je eigen vraag geliked?
Herstart de modem eens en daarna de andere apparaten.
Hallo @Sidje , je hebt je eigen vraag geliked?
Herstart de modem eens en daarna de andere apparaten.


Hallo @Jan-D dit heb ik al meerdere keren geprobeerd. Ook het internet aan en uit werkt niet.
Reputatie 7
Welke Experia Box gebruiken jullie?
Welke Experia Box gebruiken jullie?

Experia box v9
Reputatie 7
Aangezien het herstarten blijkbaar ook geen oplossing biedt ben ik bang dat er niets anders overblijft dan de Experia Box een factory reset te geven met de paperclip methode.
Als je ooit de wifi servicetools gebruikt hebt, dan worden de wifi instellingen automatisch weer teruggezet. Anders zal deze weer zijn zoals op de sticker vermeld staat.

Mocht dan nog steeds geen soelaas bieden dan is een telefoontje naar klantenservice op 0800-0402 (24x7) waarschijnlijk de volgende stap want dan komt het omruilen wel heel dichtbij.
Reputatie 7
Badge +20
Hoi @Sidje Heeft het resetten van de Experia Box, zoals Wjb aangeeft, geholpen of speelt het probleem nog steeds? Laat het gerust weten als je nog hulp nodig hebt!

Reageer