Vraag

IP-adresconflict

  • 14 juni 2018
  • 2 reacties
  • 202 keer bekeken

Beschrijving: 14 juni verschijnt op computerscherm: Melding IP-adresconflict.
Een andere computer in dit netwerk heeft hetzelfde IP-adres als deze computer. Neem contact op met uw
netwerkbeheerder voor ondersteuning bij oplossing van dit probleem.
Hoe moet ik dit oplossen?
M. vr. groet,. Framarjo

2 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Hoi,

OF je hebt een apparaat zelf ingesteld met een vast ip. Dan moet je die vinden en dat oplossen.
OF je hebt een extra router, repeater o.i.d. die niet correct is ingesteld. Dan moet je die aanpassen.

Een makkelijke manier om hier achter te komen is er zo 1,2,3 niet. Het "makkelijkste" is kijken om welk IP het gaat, en dan met ARP te checken wat het MAC adres is, en dan kan je in veel gevallen de fabrikant van het apparaat of de netwerkkaart achterhalen en ben je al weer een stukje dichterbij. Maar om nu te zeggen dat dit makkelijk is...

Robin
Reputatie 4
Badge +6
Hallo Framarjo, zoals Robin al aangeeft, hangt het af van hoe je aansluiting in huis is. Als je alleen de Experia Box gebruikt als modem dan raad ik je aan om het modem kort stroomloos te maken. Lost dat het nog niet op, probeer eens een reset van de Experia Box. Ik hoor graag je bevindingen!

Reageer