Beantwoord

IP camera aansluiten op Experia V10a

  • 4 January 2020
  • 12 reacties
  • 1555 keer bekeken

Ik heb een Ezviz C2Cube ip camera, maar ik krijg deze niet aangesloten op mijn wifi, Experia Box 10a

Het zou met de app een plug en play verhaal moeten zijn, maar dit is in de pratijk niet. 

Verder geen problemen met de wifi, goede verbindingen. 

Bekabeld doet de camera het wel goed. 

icon

Beste antwoord door Bart van KPN 6 January 2020, 20:13

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

12 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Als je de camera bekabeld aangesloten hebt, kun je hem dan bereiken met pc of laptop?

Nee dat lukt niet. 

 

Het zou echt plug and play moeten zijn samen met de app. 

Reputatie 7
Badge +10

Ik heb mini ipcam van EZVIZ en het ging hier makkelijk. Feitelijk zijn de stappen hetzelfde. 
 

Heb je het stap voor stap zoals hier gedaan?

Kun je anders de cam een reset geven en opnieuw de stappen uitvoeren?

Als het goed is ‘verteld’ de cam wat je moet doen. 

Iets in de experiabox 10a blokkeert de communicatie met de ip cam. Maar ik weet niet wat

Er wordt door de modem niets geblokkeerd.

Reputatie 7
Badge +10

Iets in de experiabox 10a blokkeert de communicatie met de ip cam. Maar ik weet niet wat

Dat zou me verbazen. Firewall in de experiabox moet geen problemen geven. 
 

Reset de cam volgens de beschrijving als je dat nog niet gedaan hebt en volg dan stap voor stap de video voor verbinding via de wifi. 
Bekabeld is plug&play, wifi zul je toch echt zelf moeten instellen en kies een veilig wachtwoord. 
 

*toevoeging, 

je zou de UPnP in je experia-modem kunnen aanvinken. Hierdoor hoef je geen poorten te openen. 

UPnP al aangevinkt. Daarbij ook geen verbinding gekregen

Reputatie 7
Badge +10

UPnP al aangevinkt. Daarbij ook geen verbinding gekregen

Welke stappen heb je tot nu toe gedaan? Kun je daarover iets meer over informatie geven?

Router gereset

Camera gereset

UPnP aangevinkt en uitgevinkt

IPv6 aangezet en uitgezet

Camera doet het wel met LAN of met mobiele hotspot

 

Reputatie 7
Badge +10

Router gereset

Camera gereset

UPnP aangevinkt en uitgevinkt

IPv6 aangezet en uitgezet

Camera doet het wel met LAN of met mobiele hotspot

 

Probeer je dit via de (draadloos) computer, of via je telefoon? Of heb je het via beide al geprobeerd? 

Mocht dit via de pc gaan, check op je pc je firewall/antivirus software.

 

 

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @Robblestar, wat jammer dat het nog niet gelukt is om de camera via de WiFi aan de praat te krijgen. Bekabeld werkt deze dus prima en via een hotspot ook, alleen waarom komt deze niet op de WiFi? Als je de camera laat zoeken naar jouw WiFi netwerk, vindt deze het SSID wel? Je hebt verder de stappen van Anneke-Anna50 wel helemaal doorlopen? 

Ook denk ik nog even verder mee. Staat het WiFi kanaal misschien op een kanaal waarmee de camera niet kan samenwerken? Zou je anders de WiFi tuner eens willen doorlopen om deze te verbeteren? Krijg je daarna wel verbinding?

@Robblestar heb je het gevonden ondertussen? Ik heb een hele camera set gekocht maar ook bij mij blijft ie steken op 90 procent. Ik zou graag willen weten hoe jij dat heb opgelost! :)