IP camera elro sprint niet op wifi experiabox V8

• 10 juli 2014
  • 6 reacties
  • 2684 keer bekeken

beste forumleden,

ik heb het volgende probleem. ik heb een ip camera elro. deze heb ik thuis getest werkt perfect met een andere modem. nu heb ik op me werk geprobeerd via de kabel krijg ik verbinden wil ik deze op wifi gebruiken krijg ik geen verbinding. ik heb een experiabox V8 als modem.

ik ben al dagen bezig maar het wil maar niet lukken.

6 reacties

Reputatie 7
Hoi xayoub, welkom op het forum.

Ik mis één belangrijke constatering.

Je zegt dat je hem op je werk kunt verbinden via de kabel en dat je hem thuis niet kunt verbinden via de wifi.

Hoe zit het nu als je het thuis via de kabel probeert?

ik kan even niet inloggen op me andere acount dus even deze snel aangemaakt.

kijk thuis heb ik de ip cam getest en daar werkt het goed. dus via kabel en op wifi.

maar op me werk doet de cam het alleen via de kabel. wil ik hem op wifi zetten lukt het niet krijg geen verbinding daar geruikt ik dus de experiabox v8

Reputatie 7
Duidelijk,

Heb je op de V8 op je werk toevallig een MAC Filter voor wifi apparaten aan staan?
Komen de wifi instellingen overeen met die van jouw router thuis?
mac filter staat uit. en thuis heb ik een andere modem dus standaard instellingen niks aan veranderd.

Reputatie 7
Waar het om gaat met die instellingen is de erncyptie.
Bekijk de wifi instellingen op jouw modem thuis en die op je werk.
Zijn ze hetzelfde? Bijvoorbeeld WPA2-PSK.
Staat het kanaal op een kanaal dat door de camera ondersteund wordt. (Voorbeeld kanaal 13 wordt door veel apparaten niet ondersteund.)
Reputatie 7
Badge +8
hoi Ayoub, heb je de poort thuis opengesteld? vervolgens zou je toegang moeten kunnen krijgen.

Reageer