Vraag

IP camera op experiabox v10

• 9 mei 2017
  • 12 reacties
  • 557 keer bekeken

ergens doe ik iets verkeerd met port forwarding op de v10

ik ben begonnen met de camera aan de experia te verbinden en als ik dan in de router kijk zie ik hem
onder 192.168.2.33 staan.

deze heb camera heb ik Vast Ip-adres bij DHCP binding op ja gezet

daarna ben ik naar poort forwarding IPv4 Application Configuration
onder audio/video een nieuwe appnaam aangemaakt (ook al verschillende poorten geprobeerd)

daarna nieuwe item aangemaakt en die app eronder gehanden en ip adres met de .33 ingevuld

maar al sik kijk of deze poort dan open staat blijft hij gesloten

kan iemand me hiermee helpen ????

( oh ja ook heb ik IPv6 uitgezet om het maar geprobeerd te hebben)

12 reacties

Reputatie 7
Badge +11
Hoe bedoel je 'ik heb verschillende poorten geprobeerd'? Volgens mij wil je maar 1 poort open hebben staan voor je IP Camera.
Port forwarding werkt overigens prima met een v10.
Ik neem aan dat de camera op poort 80 benaderbaar is, dus als je deze poort instelt bij portforwarding moet het gewoon werken.
Reputatie 7
Badge +11
Kan je misschien even wat foto's/screenshots plaatsen van hoe jij je v10 hebt ingesteld bij portforwarding, en de instellingen van je camera?
Reputatie 7
Badge +30
Die poort 554, die klopt?
Kan je de IP camera benaderen via http://192.168.2.33:554 ? (in je eigen netwerk)
Reputatie 7
Badge +30
ja op mijn eigen netwerk is het geen probleem maar als ik dan van mijn wifi af ga kan ik niet mijn externe ip benaderen
Als het goed is kun je extern nu http://(Extern ip):544 gebruiken. Als dat niet kan gaat er iets fout met de forwarding (bijvoorbeeld omdat UPnP aanstaat) of op de IPcamera zijn met de firewall.
Reputatie 7
Badge +30
dat wil nu dus niet

en ik had ook al geprobeerd upnp uit te zette

bij mijn buutman werkt de camera zonder problemen
ik snap niet waarom de poort niet open staat

ik had ook al meerdetr poorten proberen te openen en met netwerkscan kijkrn welke open gaat staan maar ze blijven allrn dicht
Die staan alleen open als er ook iets op die poort gebeurt. Die scans gebruiken namelijk TCP SYN
?????
poort 80 is bij mij niet benaderbaar helaas

en met meerdere poorten bedoel ik alleen dat ik meerdere poorten heb geprobeerd open te zetten om er 1 open te krijgen

alle poorten wat ik probeer blijven dicht
Ja ga ik doen word wel vanavond pas

als ik op wifi zit doet mijn camera het prima
wil hem alleen extern benaderen
dit is hoe die nu staat maar heb al veel meer geprobertd

ik hoop echt dat je me kunt helpen
ja op mijn eigen netwerk is het geen probleem maar als ik dan van mijn wifi af ga kan ik niet mijn externe ip benaderen
dat wil nu dus niet

en ik had ook al geprobeerd upnp uit te zette

bij mijn buutman werkt de camera zonder problemen
ik snap niet waarom de poort niet open staat

ik had ook al meerdetr poorten proberen te openen en met netwerkscan kijkrn welke open gaat staan maar ze blijven allrn dicht
ik kan mijn camera ook niet zien helaas

en probeer ik dit zelfde op een andere router dan werkt het zonder problemen

Reageer