ip fragmentatie ps4 kan niet online gamen

• 5 april 2015
  • 12 reacties
  • 3103 keer bekeken

hallo, ik heb sinds 3 dagen een playstation 4 aangeschaft.
bij deze ook de nodige problemen meegekregen mbt. online gamen.
dit is geen probleem (voor zover ik weet) van de playstation zelf. maar als ik mijn internet test op de playstation krijg ik de melding dat mijn ip-fragmentatie onjuist is/niet werkt en mijn provider moet raadplegen. fout via mijn modum dus.

gevolg hiervan is, dat ik wel andere mensen kan joinen. maar andersom niet. nu heb ik hier het een en ander op het forum al gelezen. bijvoorbeeld mijn upnp poort open te zetten via 192.168.2.254

dit heb ik gedaan, maar na het resetten van mijn modum, en na het instellen van deze instelling krijg ik opnieuw de melding van de ip fragmentatie.

ik heb vandaag 3 x contact opgenomen met kpn. zonder succes. ze wimpele het probleem af dat ze hier niks mee te maken hebben. maar dit lijkt me niet omdat die poort van hun modem afkomt.

de eerste keer dat ik belde werd ik gelijk na 2 minuten verzocht dit elders te zoeken.
de 2e keer dat ik belde kreeg ik iemand die zelf ook een playstation had en mij aanraadde op 192.168.2.254 mijn dmz open te zetten. waarna ik ophing om dit te proberen. maar die instelling kon ik helemaal niet vinden dus probleem nog niet opgelost.
de 3e keer dat ik belde kreeg ik iemand aan de lijn die bij het woord playstation al wilde ophangen. en mij maar een nieuw modem wil laten gebruiken. terwijl ik hierzelf niet erg op zit te wachten want alles werkt prima, en met een nieuw modum zie ik ook dit weer niet gebeuren.

over die 'dmz' instelling gesproken, op google zie ik staan dat voor mijn modum dit recent is geupdate. maar ik zie die instelling dus niet verschijnen.

ik gebruik nu het modem: experia box arv7519 deze staat beneden. en vanuit daar krijg ik een vaste internet kabel naar boven waar ik gebruik maar van internet op mijn pc/ps3/ps4
aangesloten op een 'edimax' kastje dit is geloof ik mijn router? nogmaals ik heb hier weinig ervaring mee. het type ervan kan ik niet vinden.

heb totaal geen problemen gehad de laatste jaren met internet of andere apparaten (ps3 werkte hier probleemloos mee). echter na ook het playstation forum wat dingetjes nagelopen te zijn, zou als voor de ip-fragmentatie fout een oplossing gevonden is, ik zonder problemen kan gamen.

ik ben totaal niet handig in dit soort problemen met ip adressen en dergelijke, en bij de kpn-telefoondienst hebben ze geloof ik ook niet echt de energie er ook maar 10 minuutjes naar te kijken. werd ook naar het forum verwezen, dus bij deze. wie kan mij helpen? zou eventueel wat screenshots kunnen uploaden

12 reacties

Reputatie 3
Badge
Hallo,

Kunt u de PS4 aansluiten op het modem zonder het "edimax kastje"?

beste robin, bedankt voor je reactie, helaas heb ik dit inderdaad geprobeerd, eerst rechtstreeks zonder reset daarna met reset ( stroom er opnieuw op )

playstation vandaag gebeld, en kreeg dezelfde mail met stappen die al op dit forum staan. deze heb ik gister al geprobeerd en werkte ook niet.

krijg nu een nieuw modem opgestuurd, helaas kon deze mevrouw mij niet melden welke er nou opgestuurd word ...

overigens iemand die mij het verschil kan vertellen tussen een experiabox arv7519 isdn en experiabox arv7519 pstn ?

Reputatie 7
De ARV7519 routers zijn de "ondergeschoven" kindjes van KPN.

Er zullen geen firmware updates meer komen voor dit type en ja deze routers hebben nogal wat beperkingen.

De ARV7519i (ISDN) is alleen geschikt voor ISDN telefoonlijnen. Helaas is het ook de enige router van KPN die geschikt is voor ISDN telefoonlijnen. De ARV7519 (PSTN zonder i) is voor "normale" analoge PSTN telefoonlijnen.

Deze router wordt eigenlijk niet meer geleverd, dan zou de V8 of de V9 geleverd moeten worden.

Als jullie thuis een ISDN telefoonlijn hebben, dan is het raadzaam eens te kijken of deze niet omgezet kan worden naar PSTN.

Wellicht dat er dan hopelijk ook nog een beduidend sneller VDSL abonnement mogelijk is. Controleer dat eens op deze site.

Als jullie niet switchen van ISDN naar PSTN, dan zal je dus weer een ARV7519i ontvangen en daar schiet je mijns inziens dan niet veel mee op.

beste wjb, zoals de titel van deze post al zegt heb ik problemen met betrekking tot het online spelen van games op mijn ps4 die ik recent heb aangeschafd, ik wilde alleen het verschil hiertussen weten zodat ik kon kijken of dit misschien een verschil maakte.

ik heb al 3 jaar geen vaste telefoonlijn meer dus ik hoef ook geen nieuw abbonement. heb geen enkel probleem met dit modem totdat ik vorige week mijn ps4 aansloot en een ip fragmentatiefout kreeg, en hierbij beperkingen tot online gamen. (mensen kunnen mij niet joinen als ik host, en andersom wel)

ik zou vandaag een nieuw modem ontvangen. geen idee welke. maar dit zou dit probleem oplossen. ik had een aantal keer gebeld met kpn totdat iemand mij een nieuw modem opstuurde. vervolgens ben ik gaan kijken of dit met het huidige modem niet op te lossen valt. werd ook telkens naar het forum verwezen, maar hier heeft kennelijk ook niet iedereen de juiste kennis over.
vandaar dat ik ook dat verschil tussen die 2 wilden weten want er zijn namelijk mensen die het wel voor mekaar hebben gekregen. misschien met de andere ik weet het niet.

ik weet echter niet welke ik opgestuurd krijg, heb nog een keer gebeld om te vragen welke ik nou precies opgestuurd kreeg. maar de mevrouw kon niet kijken welke dit nou was? we zullen het vanmiddag wel meemaken, mvg

helaas heeft dit probleem alweer een keerzijde, iemand die zwaar heeft liggen slapen tijdens mijn telefoontje.

ik krijg het opgestuurde modem binnen, en ja het is echt waar. ik krijg precies dezelfde opgestuurd. goed bezig. terwijl je nog had gebeld om te vragen welke je nou precies opgestuurd kreeg. hoe krijg je het voor mekaar

nu even omruilen bij de dichtsbijzijnde kpn winkel. weer een half uur voor jan boterletter weg.

nadat ik naar de kpn winkel ben geweest werd mij hier verteld dat ik nog steeds het isdn gebruik ( waaronder inderdaad telefoon ) ik dacht dat ik dit namelijk niet meer gebruikte, heb nu alleen internet. geen telefoon of iets.

vervolgens kon ik wel naar een ander modem(telefonisch afgesproken) die dit probleem zou oplossen werden verstuurd binnen 2 dagen. waarna ik na een halfuurtje thuis was een telefoontje van kpn (of dit nou de technische dienst of vanuit het nummer wat je belt als je hulp wilt is, is mij nu nog onduidelijk maargoed) wat blijkt dat hier helemaal geen modem voor bestaat en dat ik inderdaad een ander abbonement zou moeten afsluiten.

aan de telefoon zou dus het h220n modem naar mij worden verstuurd, terwijl 1 dit dus blijkbaar helemaal niet kan?(na 3 dagen verder te zijn) en 2 ik die uiteindelijk helemaal niet krijg? ik wordt er een beetje moe van. ben er nu al een hele week mee bezig, en niemand de me nu een concreet antwoord kan geven.

-Moet ik een nieuw modem voor dit probleem ??????? ja/nee
-zou ik hiermee de poorten die nodig zijn voor die fout wel open kan zetten ja/nee. gaat om upnp die ik op het huidige modem(arcydan arv7519) wel in kan schakelen, maar volgens de kpn winkel zou dit alsnog tegengehouden worden, ook als deze via de instellingen van mn router ingeschakeld staan. en een dmz instelling die ik nu niet kan gebruiken. (wat dit precies inhoud konden ook 5 mensen van kpn mij niet vertellen? een soort poort was het geloof ik, hmm ok)

ik moet er nu dus maar vanuit gaan dat dit probleem is opgelost als ik deze stappen dus heb ondernomen, zo niet ben ik dus wel zo'n beetje klaar met kpn

het is een probleem wat zowel bij kpn als bij playstation al zo'n 3 jaar bekend is, maar niemand die er een duidelijke uitspraak over kan doen? volgens mij toch niet al te ingewikkeld als hier al zo'n honderden, zoniet duizenden mensen over gebeld hebben.

Reputatie 7
Even om alle misverstanden te voorkomen, heb je momenteel een ARV7519 of een ARV7519i?

Let even op de i aan het einde. De i variant is voor ISDN telefoonlijnen.

Als jij nu dus de i variant hebt, dan is dit tevens ook de enige router van KPN die geschikt is voor het type telefoonlijn. (ISDN)

Als jij nu niet de i variant hebt, dan zou jouw telefoonlijn dus een "gewone" (PSTN) telefoonlijn zijn, waarop alle andere routers van KPN aangesloten kunnen worden.

Als uit bovenstaande blijkt dat het type telefoonlijn inderdaad een ISDN lijn is, dan doe je er absoluut verstandig aan om dit om te laten zetten naar een "gewone" (PSTN) telefoonlijn, dit is de enige manier om een modernere router te krijgen.

heldie88 schreef:

zou ik hiermee de poorten die nodig zijn voor die fout wel open kan zetten ja/nee. gaat om upnp die ik op het huidige modem(arcydan arv7519) wel in kan schakelen, maar volgens de kpn winkel zou dit alsnog tegengehouden worden, ook als deze via de instellingen van mn router ingeschakeld staan. en een dmz instelling die ik nu niet kan gebruiken. (wat dit precies inhoud konden ook 5 mensen van kpn mij niet vertellen? een soort poort was het geloof ik, hmm ok) 

Niet te geloven, het zoveelste brevet van onvermogen voor KPN, medewerkers in een KPN winkel die blijkbaar nul comma nul verstand hebben van "hun eigen" product.

• UPnP zou alsnog tegengehouden worden: Willen jullie dan echt geen klanten meer?
  • DMZ, wat is dat, een soort poort geloof ik. Man, man, wat doen die mensen daar?
beste , na een week gekut te hebben en wel 20 telefoontjes naar de kpn, zijn de mensen die in de winkel staan de enigste die mij hebben uitgelegd dat ik idd nog een isdn modem gebruik.

de arv7519i, en dat zij me met alle plezier het h220 modem mee willen geven maar dat deze dan niet zal werken en ik dan over moet stappen op dat andere gebeuren.

na 20 x bellen heeft niemand dit ook maar 1 keer gevraagd. volgens mij hebben ze in de winkel het juist bij het goede eind. want die zei als 1e dat ik over moest stappen naar die andere verbinding om het h220n modem werkend te krijgen. die floepert aan de telefoon zou hem opsturen en dit zou gewoon moeten werken. terwijl ik na 2 dagen gewoon het arv7519 modem heb gekregen die ik al heb staan!

heb gisteren gebeld naar kpn, ja alweer, om dit om te zetten naar dat andere vdsl. en werd me dit aangeraden: door terug naar de winkel te gaan, dat modem ophalen (h220n) en er zou vandaag een monteur komen om dit in orde te maken. vervolgens werd ik nog even tussendoor in de wacht geknikkerd omdat dat mens aan de telefoon het allemaal even niet wist. is ook erg lastig allemaal te begrijpen. heel verwarrend. vervolgens vannochtend dat modem opgehaald. monteur kwam vanmiddag dat die dit helemaal niet kon installeren en dat er een of andere STORING was gemeld aan ons adres???????????????????????

ik heb *** helemaal geen storing ik wil een nieuw modem !!!!!!!!!!!
is het nou allemaal zo lastig te begrijpen? mijn geduld raakt nou welis een keer op. ;)

nou goed vervolgens heeft die monteur lopen bellen en zou ik binnen 2 weken omgezet worden naar dat andere gebeuren en kan ik sochtends dat modem zelf aansluiten. en hierbij is eindelijk uitgelegd hoe dit nou allemaal zat. (kpn telefoondienst, duik is in de boeken zou ik zeggen)

ik heb idd de Isdn versie van het modem, maar waarom kan dat dat niet gewoon na 1 keer bellen worden uitgesloten en moet ik hier 20 keer over bellen met alsnog geen uitkomst hiervan?
en moet je hier na een week maar achter komen. bah, echt slecht. geen andere woorden voor.

even nog ter duidelijkheid : lees dat bericht nog een keer, dit ging over de mensen die ik gesproken heb via de telefoon niet in de kpn winkel, die me wel een ander modem mee wilde geven maar deze zou niet werken, en me uitlegde om over te stappen op die andere verbinding, maar dit zou ik via de telefoon moeten regelen daar konden zij mij niet aan helpen

Reputatie 7
heldie88 schreef:
even nog ter duidelijkheid @wjb: lees dat bericht nog een keer, dit ging over de mensen die ik gesproken heb via de telefoon niet in de kpn winkel, die me wel een ander modem mee wilde geven maar deze zou niet werken, en me uitlegde om over te stappen op die andere verbinding, maar dit zou ik via de telefoon moeten regelen daar konden zij mij niet aan helpen

Oké, ik had dat toch echt anders gelezen. (...maar volgens de kpn winkel...)

Reputatie 7
Badge +28
Dag heldie88,

Wat een verhaal zeg. Ik ben diep teleurgesteld ben in deze gang van zaken. Het moet zeker niet nodig zijn om meerdere malen te bellen om dit probleem duidelijk te krijgen. De monteur is aangestuurd omdat er geen verbinding zou zijn (wat niet zo raar is met een verkeerd modem), niet om de omzetting ineens in orde te maken. Gelukkig heeft de monteur wel de goede actie ondernomen.

De verbinding wordt op woensdag 15 april omgezet naar een PSTN verbinding. Op een bepaald moment (waarschijnlijk vroeg in de ochtend) valt de verbinding uit. Je kunt dit zien aan het Broadband-lampje op de Experiabox. Als deze uitvalt kun je de nieuwe Experiabox aansluiten.

Kun je laten weten of de problemen woensdag verholpen zijn? Hou er rekening mee dat het nodig kan zijn in de UPnP functie in te schakelen op de Experiabox. Deze website legt uit hoe dit precies werkt.

Voor nu mijn oprechte excuses voor deze gang van zaken. Als ik je verder kan helpen hoor ik het heel graag.

idd, best wel teleurstellend. achja hoop dat 't nu wel opgelost gaat worden. en nee die monteur is gestuurd, omdat ik een mevrouw aan de lijn had die er werkelijk waar de b---- verstand niet van had. en ook maar telkens over mijn uitleg heen praatte. 😉 want waarom zei ze dan dat die een nieuw modem kwam aansluiten? en wie heeft geconstateerd dat ik geen verbinding heb?
dat heb ik niet uit me duim gezogen.
internet werkt prima, alleen dat probleem met de playstation. waardoor alles even omgegooid moet worden. want vind het zonde het zo te laten, en ik krijg er waarschijnlijk in de toekomst weer problemen mee. weggegooid geld, die 400 euries dan

dit heeft de monteur ook idd aan me uitgelegd, maar fijn dat ik hier nu een definitieve datum over krijg, dat waardeer ik zeker. aansluiten naar dat andere modem zal wel lukken, en idd dan zal ik het eerst zo proberen. en anders ga ik die upnp openzetten (wat denk ik wel nodig is)

ik zal nog wel even posten hoe dit verlopen is, mvg

Reputatie 7
Badge +28
: De oplevering is gisteren met succes voltooid. Hoe staat het er nu voor? Werkt de PS4 nu ook met deze andere Experiabox?

Reageer