IP/MAC-adres blokkeren Experiabox V8

• 11 mei 2015
  • 5 reacties
  • 4211 keer bekeken

Ik heb de experiabox V8

Ik wil graag een bepaald MAC adres de toegang weigeren tot mijn LAN .

Een tijd geleden was het nog nodig om van elk apparaat dat internet nodig heeft (uitgezonderd de hoofd PC om) apart het MAC adres in te vullen en een ip adres toe te kennen.

Ik las laatst iets over een update een tijdje geleden dat de UPnP optie automatisch actief is geworden op de V8. Met andere woorden ,nu kan alles en iedereen in huis een kabel op de V8 inpluggen en verbinding krijgen met het net.

Ik wil graag weer zelf bepalen welk MAC adres er toegang heeft en krijgt in mijn V8.

Ik heb al een beetje zitten rondneuzen in de V8 en er zijn opties om de UPnP uit te schakelen en de optie "MAC adres filteren" heb ik ook al gezien en geprobeerd.

Nu is het zo als ik "MAC adres filteren " activeer dat ik ineens géén iTV signaal meer heb.Daar concludeer ik uit dat de iTV-ontvangers ook een eigen MAC adres hebben ? 

Wie o wie kan mij helpen met deze vraag ,want het uiteindelijke hoofddoel is om zelf te bepalen wie er toegang tot internet krijgen bij mij in huis d.m.v. het MAC adres .

5 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Hallo,

uPnP heeft volgensmij niks te maken met het toestaan en weigeren van apparaten.
U kunt misschien alle MAC adressen filteren (inclusief de iTV ontvangers)

Robin
UPnP.jpg

Ik ga het opnieuw proberen via "MAC adress control".Ik heb de MAC adressen van mijn tv-ontvangers achterhaald en ga ermee aan de slag.Alle MAC adressen die ik toegang tot internet wil geven dien ik in te vullen toch? 

En aanvinken dat ik de functie "MAC adress control" wil gebruiken ?

Zie bijgevoegde foto MAC adress control.jpg

Reputatie 7
Badge +30
Ja, volgensmij kunt u alle mac adressen invullen, het vinkje aanzetten en klaar!
Ik heb nu 3x achter elkaar meegemaakt dat ,als ik alle MAC adressen heb toegevoegd om toegang tot mijn netwerk te verrschaffen,als ik op apply druk dat ineens Niemand meer internet heeft.Hoofd PC,PS3 enz.

Ik voer alléén maar de MAC adressen in die ik toegang wil verlenen ,inclusief de hoofd PC waarmee de experiabox geinstalleerd is.

Hoe kan dit toch gebeuren? Het lijkt zo simpel,zo van invullen en klikken en hoppa .,maar bij mij wil het niet vlotten op 1 of andere manier.

Reageer