Beantwoord

ipadres veranderd?

ik heb al meer dan 10 jaar hetzelfde tipadres, nu ineens is het veranderd. Waarom is dat?
icon

Beste antwoord door marktos 12 december 2017, 14:41

Justin_ schreef:

Hoi allen, bedankt voor het geduld. We hebben reactie ontvangen van onze netwerkbeheerders.

Soms moeten er blokken IP nummers verschoven worden om grotere blokken vrij te maken. Denk hierbij ook aan bepaalde migraties binnen het interne KPN transport netwerk. Hierdoor komt het een enkele keer voor dat bepaalde klantgroepen een ander IP nummer krijgen

Ik kan me voorstellen dat jullie graag van te voren iets hadden willen horen over deze wijziging. Dat signaal heb ik uiteraard ook teruggekoppeld naar Netwerkbeheer. Aan de andere kant denk ik ook dat grootschalige communicatie vooraf over het wijzigen van een ip-adres bij het overgrote gedeelte van onze klanten vooral heel veel vragen oproept.

Aan de ene kant blij dat het een soort van eenmalige actie lijkt te zijn (hoop ik). Aan de andere kant lijkt het mij netjes om je klanten te waarschuwen dat zo’n aanpassing op til is. Okay, niet iedereen kan daar wat mee maar voor degene die net ietsje meer doen met hun internetconnectie is het lastig als niet op de hoogte wordt gebracht. Door persoonlijke omstandigheden ben ik nu erg afhankelijk van mijn e-mail en als dat dan onaangekondigd zomaar “uit” gaat dan voel je je wel even heel erg ongemakkelijk. Gelukkig had ik het snel gevonden maar leuk is anders. In ieder geval bedankt voor het uitzoeken.
Groeten, Mark

Bekijk origineel

16 reacties

Reputatie 7
Badge +29
Verandering in aansluiting?
Nee niets veranderd! Webserver en e-mail waren plots niet meer bereikbaar. Blijk ik ineens een heel ander IP-adres te hebben gekregen. Bijna 15 jaar hetzelfde adres gehad (was er al vanuit gegaan dat we vaste IP-adressen hadden bij KPN) maar nu ineens een verandering. IP-adres stond ook in de ban-list van mis-Office (365). Heel lastig allemaal
Reputatie 7
Badge +29
Dit is het WAN IP die de Experiabox ook aangeeft?
Klopt. Ik heb al de DNS-entries bij Argeweb aangepast dus weer up and running. Maar lastig is het wel. Hoop niet dat het vaak gaat gebeuren
Reputatie 7
Badge +29
Hee, dit is gek. Mijne is sinds 37 uur anders.

Had je voorheen ook 77.x.x.x met een hostname eindigd op direct-adsl.nl?

Robin
Ja, zit nu in de 62.31.xxx.yyy
Reputatie 7
Badge +29
Mijne is naar 81.207.x.x gegaan.

Jouwe zat niet toevallig in de 77.172.x.x-77.175.x.x range?
Of in de 77.167.x.x?

Als het goed is gaat Justin dit verder uitzoeken voor ons.

Robin
Mijn IP-adres was in de reeks 77.167.xxx.yyy

Ik vind het vooral vervelend dat je niet van te voren op de hoogte wordt gebracht van zulke acties. Eerst denk je dat je een virus op je systemen hebt dus naarstig zoeken en niet vinden. Dan kom je er per ongeluk achter dat je IP-adres is gewijzigd, dat heeft dan weer gevolgen voor de DNS van de provider, zucht, allemaal werk waar je niet op zit te wachten.
Maar gek dat jullie er dus ook plotseling last van hebben, staat dus niet alleen. Ben benieuwd waarom dit alles is gedaan.
Groet Mark
Reputatie 7
Badge +29
Nou, toevallig zat mijn IP ook in de 77.167.xx.yy range

@Justin_, neem je dat mee dat het om dezelfde range gaat?

Robin
Reputatie 7
Badge +15
Hoi Marktos en Robin.

Opmerkelijk dat die adressen zomaar veranderen. Dat maak ik zelden mee. Ik lees dat Justin hier is ingesprongen. Hebben jullie dat onderling besproken? Ik trek hem iig even aan z'n mouw.
Verwacht morgen nog geen update want dan zijn we de hei op :-)
Bij ons ook sinds lange tijd een IP adres uit een andere reeks vanaf 4 december. En de nieuwe reeks lijkt niet te vinden in de DNS op internet, en inderdaad is ons nieuwe IP adres ook bij 1 site blacklisted...

domain lookup ip565cxxxx.direct-adsl.nl met https://mxtoolbox.com
Test Result
DNS Record Published DNS Record not found

🙁
Sinds vandaag kom ook ik er achter dat mijn IP adres zonder vooraankondiging zomaar is gewijzigd.
Ik kon mijn IP camera niet meer buiten mijn WIFI zone bekijken.
Blijk ik van 77 naar 213 reeks te zijn verhuis......
Schaamteloos dat KPN dit zonder vooraankondiging zomaar even fixt..
☹
Reputatie 7
Badge +22
Hoi allen, bedankt voor het geduld. We hebben reactie ontvangen van onze netwerkbeheerders.

Soms moeten er blokken IP nummers verschoven worden om grotere blokken vrij te maken. Denk hierbij ook aan bepaalde migraties binnen het interne KPN transport netwerk. Hierdoor komt het een enkele keer voor dat bepaalde klantgroepen een ander IP nummer krijgen

Ik kan me voorstellen dat jullie graag van te voren iets hadden willen horen over deze wijziging. Dat signaal heb ik uiteraard ook teruggekoppeld naar Netwerkbeheer. Aan de andere kant denk ik ook dat grootschalige communicatie vooraf over het wijzigen van een ip-adres bij het overgrote gedeelte van onze klanten vooral heel veel vragen oproept.
Justin_ schreef:

Aan de ene kant blij dat het een soort van eenmalige actie lijkt te zijn (hoop ik). Aan de andere kant lijkt het mij netjes om je klanten te waarschuwen dat zo’n aanpassing op til is. Okay, niet iedereen kan daar wat mee maar voor degene die net ietsje meer doen met hun internetconnectie is het lastig als niet op de hoogte wordt gebracht. Door persoonlijke omstandigheden ben ik nu erg afhankelijk van mijn e-mail en als dat dan onaangekondigd zomaar “uit” gaat dan voel je je wel even heel erg ongemakkelijk. Gelukkig had ik het snel gevonden maar leuk is anders. In ieder geval bedankt voor het uitzoeken.
Groeten, Mark
Reputatie 3
Badge +2
Ook tot nu toe steeds een een "vast" IP adres gehad nu ineens van de 86.80. range veranderd naar 145.53 waarschijnlijk vannacht gebeurd en kon vrij lang ook niet inloggen op mijn kpn en het forum. Heel vervelend dat je dat niet weet maar door optredende probleempjes er dan achter komt.
Reputatie 7
Badge +21
Hoi @koudhe, ik zie dat er geen wijzigingen op je verbinding zelf of je abonnement plaats hebben gevonden: ik ga er daarom vanuit dat het door een actie van Netwerkbeheer zoals hierboven beschreven is gebeurd. Vervelend dat je hierdoor een periode inlogproblemen ervoer! Ik geef ook jouw signaal met betrekking tot klanten vooraf informeren als een dergelijke wijziging eraan komt intern door. Mijn excuses voor het ongemak!

Reageer