Beantwoord

Ipcamera op ZTE H369A

Heb sinds kort een ipcamera aangesloten op mijn router, ging tot zover prima lokaal werkte deze prima, nu wil ik hem oudbound bekijken, heb de poort geforward naar 86.80.13*.***:80

poort aangemaakt op 80, de camera staat zelf op 192.168.2.13:80

nu zou je zeggen dat als ik in mijn google 86.80**** typ de router een doorverwijzing naar 192.168.2.13:80 zou gaan maar kennelijk doe ik hier iets niet goed,Wie kan mij wat op weg helpen, of

wie weet hier een antwoord op.

* Admin: topic naar juiste categorie verplaatst

icon

Beste antwoord door wjb 26 juli 2015, 17:00

Dat je sowieso moet inloggen op jouw camera is maar goed ook.

Nu weet ik niet wat jij verstaat onder "jouw eigen webpagina", maar als dit een webpagina is die vanaf Internet te bereiken is, dan ben je dan dus nog niets opgeschoten.

Wil je "veilig" jouw camera's vanaf Intenet kunnen benaderen, dan zal je een VPN server op jouw eigen netwerk moeten implementeren.

Je kunt dan met jouw mobiele apparaat een VPN verbinding met jouw netwerk thuis opzetten. Jouw mobiele apparaat zal dan via de VPN verbinding als cliënt op jouw lokale netwerk (LAN) aangesloten zijn en jouw camera zal dan op zijn LAN IP adres (192.168.2.13) te benaderen zijn.

Moet je natuurlijk wel een VPN server hebben draaien.

Als je jouw camera ook als bewakingscamera wilt gebruiken, overweeg dan om een Synology NAS aan te schaffen.

Zo'n Synology NAS heeft zowel een ingebouwde VPN server als een app "surveillance station" waarmee beelden van de camera opgeslagen kunnen worden op basis van bewegingsdetectie, tijdslots of altijd.

Zo'n Synology is niet gratis en zelfs niet goedkoop, maar als je daarnaast ook nog geen centrale backup voorziening van jouw PC's operationeel hebt, zeker wel te overwegen.

Alternatief voor een VPN server is een Raspeberry PI met daarop VPN server software.

Veel goedkoper, maar vereist wel technische kennis van Linux.

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 7
Hoi Lee1948, welkom op het forum.

Standaard heeft de V10 een application met de naam HTTP Server.

Wijs deze application toe aan het IP adres van jouw camera (192.168.2.13) en klaar is kees.

Reputatie 1
Mooi bedankt zal eens kijken op ik het aan de praat krijg.

Reputatie 1
Ja het werkt, maar nu is mijn externe ip adres zichtbaar.

en dat is niet de bedoeling.

Reputatie 7
Ja, dat is logisch en ook niet te vermijden.

Zorg voor een goed wachtwoord op jouw IP camera.

Je kunt ook een eigen application opzetten waarbij je Start- en End Port op bijvoorbeeld 50180 zet en de Start- en End Mapping Port op 80.

Jouw camera zal dan op http://<publiek adres>:50180 bereikbaar zijn.

Daarmee voorkom je in ieder geval dat de meest gescande poort (80) zichtbaar is op Internet.

Ook ik heb mijn camera's op die manier open staan.

Reputatie 1
Oke is nu duidelijk, bedankt voor dit antwoord.

Had toch nog een verdere vraag op deze cam, heb deze cam vande week gekocht bij de lidl, werkt verder prima ook via mijn telefoon, doormiddel van een app iuk viewer, maar nu weet ik dat er ook cameras zijn met een home page ondersteuning jammer genoeg deze niet. is denk ik een clone van de foscam oid, is het ook mogelijk een soort app waar je gegevens in kan zetten en dan zo op je eigen webpagina kan zetten is messchien een vreemde vraag, maar je weet maar nooit.

Reputatie 7
Ik neem aan dat je moet inloggen op jouw camera als je deze in een browser benadert.

Zo niet, dan zou ik zo'n camera nooit extern beschikbaar stellen!

Natuurlijk kan je de internet pagina van jouw camera embedden in jouw eigen webpagina, maar dan zal je nog steeds moeten inloggen op jouw camera.

Het klopt toch hopelijk dat je moet inloggen op jouw camera?

Reputatie 1
Ja dat moet je zo wie zo, en dat wel binnen een beschermde omgeving lijkt mij wel zo handig.

Reputatie 7
Dat je sowieso moet inloggen op jouw camera is maar goed ook.

Nu weet ik niet wat jij verstaat onder "jouw eigen webpagina", maar als dit een webpagina is die vanaf Internet te bereiken is, dan ben je dan dus nog niets opgeschoten.

Wil je "veilig" jouw camera's vanaf Intenet kunnen benaderen, dan zal je een VPN server op jouw eigen netwerk moeten implementeren.

Je kunt dan met jouw mobiele apparaat een VPN verbinding met jouw netwerk thuis opzetten. Jouw mobiele apparaat zal dan via de VPN verbinding als cliënt op jouw lokale netwerk (LAN) aangesloten zijn en jouw camera zal dan op zijn LAN IP adres (192.168.2.13) te benaderen zijn.

Moet je natuurlijk wel een VPN server hebben draaien.

Als je jouw camera ook als bewakingscamera wilt gebruiken, overweeg dan om een Synology NAS aan te schaffen.

Zo'n Synology NAS heeft zowel een ingebouwde VPN server als een app "surveillance station" waarmee beelden van de camera opgeslagen kunnen worden op basis van bewegingsdetectie, tijdslots of altijd.

Zo'n Synology is niet gratis en zelfs niet goedkoop, maar als je daarnaast ook nog geen centrale backup voorziening van jouw PC's operationeel hebt, zeker wel te overwegen.

Alternatief voor een VPN server is een Raspeberry PI met daarop VPN server software.

Veel goedkoper, maar vereist wel technische kennis van Linux.

Reputatie 1
Aha dat is een uitgebreide uitleg ik heb een eigen domiijn op internet, en via die weg kan et mogelijk zijn in eerste intantie is een VPN denk ik het goedkoopste zijn om nu een nieuwe duur systeem te gaan kopen ben ik niet van plan, om kort te gaan in dit weet ik nu wel voldoende en ga mij eens verdiepen in het vpn.

Al vast bedankt voor het meedenken en voor de tips die je mij hebt gegeven.

Meschien tot de volgende keer.:D

Reageer