IPcamera poorten opzetten op Experiabox V10 lukt niet

Toon eerste bericht

33 reacties

Reputatie 7
Hilde22 schreef op 3 jun '16 om 23:07uhttps://

Het MAC adres van de LAN kaart van jouw Foscam is c4:d6:55:... terwijl de wifi kaart van jouw Foscam MAC adres e8🆎fa:... heeft. Dat betekent dat jouw camera via wifi op basis van jouw screenshot IP adres 192.168.2.2 heeft.

Gooi de DHCP binding voor MAC adres c4:d6:55:... weg en maak hem opnieuw, maar nu voor MAC adres e8🆎fa:...

Ontkoppel de camera van de netwerkkabel en reboot de Experia Box.

wjb schreef op 4 jun '16 om 10:47uHilde22 schreef op 3 jun '16 om 23:07uallocated adress.PNG

Het MAC adres van de LAN kaart van jouw Foscam is c4:d6:55:... terwijl de wifi kaart van jouw Foscam MAC adres e8🆎fa:... heeft. Dat betekent dat jouw camera via wifi op basis van jouw screenshot IP adres 192.168.2.2 heeft.

Gooi de DHCP binding voor MAC adres c4:d6:55:... weg en maak hem opnieuw, maar nu voor MAC adres e8🆎fa:...

Ontkoppel de camera van de netwerkkabel en reboot de Experia Box.

Gedaan... maar.... :(  Camera heeft spontaan weer een ander intern IP-adres gekregen en via extern doet hij niks nu hij is ontkoppeld..

Reputatie 7
Plaats dan maar weer screenshots van de DHCP cliënt list en van de DHCP binding(s) die je voor de camera gemaakt hebt.

Plaatjes vertellen zo veel meer.

Camera's nu niet gekoppeld, dus ik begrijp niet waarom ik juist nu wel SSID-porten krijg en juist geen LAN-poorten (het duizelt mij allang).

Heb wel beeld op intern IP-adres, zonder dat camera's zijn gekoppeld.

https://

Reputatie 7
LAN betekent aangesloten via een netwerkkabel.

SSID1 betekent aangesloten via 2.4GHz wifi.

SSID5 betekent aangesloten via 5GHz wifi.

Persoonlijk zou ik bij de DHCP binding voor camera 1 IP adres 192.168.2.241 gebruiken en bij die voor camera 2 IP adres 192.168.2.242.

Mocht je dat ook gaan doen, reboot jouw Experia Box na het aanpassen zodat je die camera's dan ook onder die IP adressen zult terugvinden in de DHCP cliënt list.

Als je dan de port-forwardings naar de IP adressen van de camera's laat verwijzen dan zou alles moeten werken.

De port-forwardings staan waarschijnlijk nog te verwijzen naar IP adres 192.168.2.80 en 192.168.2.?.

🙂 😃 :)  Ze doen het!!!! Dank je wel!!! Eindelijk...!!

Maar nu dit.. Hoe voorkom ik dat er spontaan weer nieuwe interne IP-adressen worden toegewezen? Moet ik in de camera-omgeving wel of niet 'Obtain IP from DHCP' aanvinken? Hoe komt het dat ik de ene camera alleen via het 'oude' IP-adres kan bereiken (192.168.2.81:89), i.p.v. het adres dat de router aangeeft dat bij die camera hoort (192.168.2.2), komt het omdat ik dat in de camera-omgeving zo heb ingesteld en gaat dat problemen geven om te wijzigen (durf niet zo goed nog dingen aan te passen)?https://

Het antwoord op die vragen laat me vast rustiger slapen 🙂. Alvast weer bedankt!!

Reputatie 7
De DHCP binding zal voorkomen dat er spontaan nieuwe IP adressen uitgegeven worden, daar zijn ze voor bedoeld.

Op de camera's zet je Obtain IP from DHCP aan.

In de DHCP cliënt list zie je dan onder de remaining lease time "Infinity" staan.

wjb schreef op 4 jun '16 om 13:28uDe DHCP binding zal voorkomen dat er spontaan nieuwe IP adressen uitgegeven worden, daar zijn ze voor bedoeld.

Op de camera's zet je Obtain IP from DHCP aan.

In de DHCP cliënt list zie je dan onder de remaining lease time "Infinity" staan.

Dank je!

Ik ga een handleiding voor mezelf schrijven, heb nu vooral heeeeel veel aantekeningen links en rechts. Zal me ooit nog een van pas gaan moeten komen, vrees ik.

Reageer