Ipcamera wordt niet opgenomen in de wifi na

• 10 januari 2014
  • 10 reacties
  • 6720 keer bekeken

• Nieuwkomer
  • 2 reacties
Hallo allemaal,

Ik heb sinds vandaag een experiabox V9 gekregen van KPN nadat ik gebeld had dat mijn ipcamera niet werd opgenomen in de wifi na verwijdering van de kabel.

Hiervoor had ik een experiabox V8.

Heb KPN gebeld en wisten ook niet wat er aan de hand was. Heb gevraagd of ik een experiabox V9 kon krijgen omdat ik veel had gelezen dat daarmee minder problemen waren.

Maar helaas wordt de ipcamera ook in deze experiabox niet opgenomen.

Het probleem:

Ik heb een Tenvis Iprobot3 ipcamera bekabeld aangesloten op de experiabox.

Op de site van Tenvis haal ik de software om de camera in te stellen.

Eerst moet je de camera laten zoeken naar het netwerk, wachtwoord erin zetten en dan bevestigen.

Dan kan de kabel uit de camera gehaald worden en moet de camera overgaan op WiFi.

Helaas wordt de camera niet in wifi opgenomen.

Bekabeld geeft de camera goede beelden en kan hem ook extern benaderen nadat ik de juiste poort hebt opengezet.

Waarschijnlijk moet je wat in de router gaan doen maar zou niet weten wat.

Hoop dat iemand het wel weet en zijn kennis met mij en anderen wilt delen.

De camera is goed omdat ik hem met een collega hebt meegegeven en die heeft hem bij hem in het netwerk getest.

Zonder instellingen in zijn router te wijzigen is het hem meteen gelukt om de camera in zijn wifi te laten opnemen.

Hij heeft geen KPN dus kan de instellingen niet aan hem vragen.

Alvast mijn dank voor  diegene die zijn kennis wilt delen.

10 reacties

Reputatie 7
Hoi EAP, welkom op dit forum.

Jouw verhaal lezende heb ik het gevoel dat één van de twee onderstaande mogelijke oorzaken van toepassing zal zijn:

1) Heb je MAC filtering aanstaan op jouw router? (Network -> WLAN -> Access Control List)

2) Komen het Security Type en WPA Encryption Algorithm van de camera en de V9 overeen?  (Network -> WLAN -> Security)

Hallo WJB,

Bedskt voor uw snelle reactie.

Heb in de router gekeken of de MAC filtering enable of disable stond.Deze stond op Disable MAC ACL.

De security Type en WPA stonden beiden stonden op WPA/WPA2-PSK.

Hoop dat er nog andere instellingen zijn die veranderd moeten worden. 

Reputatie 7
Disable MAC ACL en een lege lijst daaronder?

De WPA Encryption heeft een andere waarde. AES, TKIP+AES of zoiets.

Heeft jouw camera een IP adres gekregen via wifi?

Let op: Het bedrade IP adres staat er waarachijnlijk ook nog tussen. Het beste is om jouw router even te rebooten en daarna te kijken naar het IP adres.

Hallo WJB,

Heb gekeken wat u adviseerde en stond allemaal correct.

Nu ben ik erachter gekomen dat de ipcamera niet het goede ip adres meekrijgt als ik hem loshaal van de kabel.

Moest op de camera het ipadres  handmatig ingeven.

Nu werkt alles goed bekabeld maar ook op de wifi.

Probleem is dus opgelost.:D

Bedankt voor uw reactie's.

Ik heb het zelfde probleem alleen dan met de modem V8.Wat moet ik nu precies doen om die werkend te krijgen op wifi.Bekabeld doet hij het prima.
Ik heb een ip camera 3iprobot van Tenvis en die werkt  niet met de modem v8 van KPN.Wel bedraad maar niet met wifi.
Dezelfde camera werkt zonder problemen met oa Tele2 en Telfort.Ik krijg dan steeds de melding fout wachtwoord.Heb het wachtwoord al veranderd maar steeds hetzelfde probleem.Wie weet de oplossing.

Hallo,

Ik heb het probleem kunnen oplossen, door in de ipcamera software een handmatig en vast IP adres aan de camera te geven.

Bij mijn collega die ook een ander provider had, ging het goed en werd het ipadres wel goed gegeven.

Denk dat je het zelfde probleem hebt als ik des tijds.

Vast ipadres aan de camera geven.

Hoop dat het je gaat lukken.

Veel succes.

Erwin

Hallo ik zit met het probleemdat ik ook de iprobot 3 wil intaleren en constant wachtwoord verkeerd expiriabox v8.

wie kan mij op zijn boeren nederlands uitleggen en mij mischien door de modem loodsen om de intellingen goed te zetten.

heb 0 procent verstand van computers.

Gr ton 

Leeggangers1@kpnmail.nl

Hallo Ton,

Als het niet meer lukt om in de router te komen omdat u het wachtwoord niet weet, kunt u het volgende doen:

Wanneer je niet meer kunt inloggen op je modem, terwijl je wel denkt het goede wachtwoord ingevuld te hebben, is inderdaad een "harde reset" nodig om het modem terug te zetten naar de fabrieksinstellingen. Dit doe je echter niet d.m.v. de stroom eraf te halen. Resetten doe je door middel van de resetknop aan de achterzijde van het modem. Deze dien je met een scherp voorwerp in te drukken. Wanneer je dit gedaan hebt, zul je weer kunnen inloggen. Let op: er staat nu standaard geen wachtwoord meer in het modem, deze dien je bij de eerste keer inloggen aan te maken.

Dit stond ook op het forum van KPN.

Hoop dat het lukt.

Groet,

Erwin

Beste Erwin

Hoe geef ik een vast ip adres aan de ip camera? Wil en kun je dat aan mij uitleggen? Bedankt alvast.

Groet

Gerrit

Reageer