Vraag

Iphone 11 pro en playstation 4 maken geen verbinding met Wifi

  • 15 December 2019
  • 15 reacties
  • 108 keer bekeken

Sinds ongeveer 4 weken maakt de Playstation 4 slecht verbinding met Wifi. Nadat de Playstation opnieuw opgestart wordt maakt hij geen verbinding. Pas nadat de Experia box opnieuw opgestart wordt, komt er opnieuw verbinding. 
sinds vandaag maakt ook de Iphone 11 pro geen verbinding meer. Overige Apple producten zoals Ipad en Iphone 7 maken wel verbinding. 


15 reacties

Reputatie 7
Badge +17

@KarinSe Fijn dat je ons Forum gevonden hebt. Hmm… Balen dat je steeds minder goed verbinding kunt maken. 
Welke melding krijg je op de PC en IPhone 11 als je verbinding probeert te maken? Ik neem hiermee aan dat je de netwerknaam wel gewoon ziet verschijnen op beide apparaten. 

De Iphone vindt het netwerk wel, maar hij maakt er geen verbinding mee, hij geeft geen melding, blijft verbinding zoeken. 
De Playstation zegt alleen dat er geen verbinding is. Opnieuw opstarten van de Playstation heeft geen zin, alleen na herstarten van de Experiabox wordt er opnieuw verbinding gemaakt. 

Reputatie 7
Badge +17

@KarinSe Het kan zijn dat de playstation geen IP adres kan ophalen. Wat je hiervoor kunt doen is de UPnP aanzetten op het modem. Je kan inloggen op de webinterface van het modem. Als je voor het eerst inlogt op de Experiabox kan inloggen je met gebruikersnaam: Admin en het wachtwoordveld leeg laten. 

V10: Instellingen > UPnP IGD > ‘AAN’

V9: Application > UPnP IGD > ‘Enable”

V8 Extras > “UPnP > Enable UPnP IGD Device” 

Als je de V10a hebt, laat het even weten ik weet het zo niet uit mijn hoofd of je daar de UPnP kunt aanzetten. 
Betreft de telefoon hebt ik twee mogelijke opties die me te binnen schieten.

  1. Vergeet het thuisnetwerk en verbind opnieuw door het wachtwoord in te voeren. 
  2. Ga naar: Instellingen > Algemeen > Stel opnieuw in > Herstel netwerk instellingen. 
    1. De telefoon meldt zich helemaal opnieuw aan op het netwerk. Let op, al je wifi wachtwoorden worden verwijderd :(.  

Het is gelukt om de UPnP aan te zetten. Ik ga het in de gaten houden of de Playstation nu wel verbinding maakt. 
wat betreft de Iphone heb ik gisteren het thuisnetwerk opnieuw ingesteld. Tot nu toe heb ik verbinding. De tijd zal het leren😉

Ik laat het weten of hij verbinding houdt. 

Reputatie 7
Badge +17

@KarinSe Wauw, snel geregeld! Goed om te horen dat je nu weer verbinding hebt. Yes, laat maar weten of de verbinding blijft. Zo niet, dan kijken we verder.
Fijne avond. :grin:

Beste Lisa,

helaas… het is even goed gegaan, maar opnieuw maakt mijn Playstation geen verbinding met Wifi. Pas nadat ik de modem opnieuw opgestart heb maakt de playstation verbinding. Op de Iphone gaat het de laatste tijd wel goed.

heb je nog andere tips voor mij?

groetjes Karin

Reputatie 7
Badge +17

@KarinSe Vervelend dat de PS nog geen goede verbinding tot stand weet te brengen. 
Had je de PS met een kabel aangesloten of via de wifi? Je zou de DNS van de PS nog kunnen aanpassen naar:
Primaire: 8.8.4.4
Secundaire 8.8.8.8
Je kan de PS ook een vast IP adres geven. Weet je hoe dit moet? 
 

Reputatie 7
Badge +28

@KarinSe

Is het probleem nu opgelost? 

@Noordzee Nee, nog niet. Maar ik ben er nog niet aan toegekomen om de tip van Lisa toe te passen. 

Reputatie 7
Badge +17

@KarinSe Helemaal geen probleem, laat het maar weten wanneer het uitkomt, dan gaan we samen verder zoeken naar een mogelijke oplossing. Fijne avond voor nu! :blush:

Hoi Lisa,

De PS is aangesloten via Wifi. Ik kan niet vinden hoe ik de DNS kan aanpassen op de PS, kan je dit uitleggen? 

alvast bedankt!

groetjes Karin

Reputatie 7
Badge +17

@KarinSe Maar natuurlijk kan ik dat uitleggen. 
Als je de playstation hebt opgestart ga je naar: Instellingen > Network > Verbinding zetten op ‘Aangepast/handmatig’ > Alle opties skippen tot je bij DNS bent.
Primaire DNS: 8.8.8.8
Secundaire DNS 8.8.4

Laat het maar weten als het is gelukt of niet. 

Ik heb het gevonden, maar ik kan de instellingen niet opslaan. Daarnaast heb ik de PS niet via kabel aangesloten, maar via wifi. 

Reputatie 7
Badge +17

@KarinSe Hmm.. Dat is gek. Als het goed is zou je door het menu moeten klikken en aan het eind ben je klaar met instellen. Het is niet zo dat de PS opnieuw opstart o.i.d. Hij pakt namelijk meteen de nieuwe verbinding. Misschien had ik dit er even bij moeten zetten. Als je nu weer dezelfde stappen doorloopt, zou je bij DNS de nieuwe waarden moeten zien staan. 

Helaas, de DNS instellingen heeft hij niet opgeslagen....

Reageer