Beantwoord

IPTV Routed pfSense DMZ

  • 19 June 2021
  • 6 reacties
  • 232 keer bekeken

Reputatie 2
Badge

Hi all,

 

Zijn hier mensen die ervaring hebben met het opzetten van een routed IPTV constructie i.c.m. pfSense (VM) welke in DMZ staat van de experiabox? Helaas geen fiber en dus ook geen NTU, maar VDSL. Vandaar de DMZ constructie.

 

Bridged IPTV is niet meer van deze tijd.

 

Hoor het graag! :)

icon

Beste antwoord door wjb 19 June 2021, 15:24

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

Reputatie 7

Als je een Zyxel VMG4005-B50A VDSL full-bridge modem gebruikt i.p.v. de Experia Box dan ben je direct van die DMZ constructie af.

Zie "Gebruik een eigen router i.p.v. de Experia Box".

Reputatie 2
Badge

Hi @wjb 

 

Dank voor je super snelle reactie! Dat is zeker geen slecht idee.. dan gaat routed-iptv een stuk makkelijker! Alleen dan moet ik nog even iets verzinnen voor VOIP, want dat gaat hier niet via een RJ45 connector. Ach het is 2021.. misschien wel stoppen met een vaste telefoon.

 

Rico

 

 

Reputatie 7

Alleen dan moet ik nog even iets verzinnen voor VOIP, want dat gaat hier niet via een RJ45 connector.

Voor vaste telefonie heb ik een Gigaset N300A IP met twee Gigasel SL910 handsets maar ook de Grandstream HT801 VoIP ATA is een optie.

 

Ach het is 2021.. misschien wel stoppen met een vaste telefoon.

Dat kan natuurlijk ook.

Reputatie 2
Badge

Alleen dan moet ik nog even iets verzinnen voor VOIP, want dat gaat hier niet via een RJ45 connector.

Voor vaste telefonie heb ik een Gigaset N300A IP met twee Gigasel SL910 handsets maar ook de Grandstream HT801 VoIP ATA is een optie.

 

Ach het is 2021.. misschien wel stoppen met een vaste telefoon.

Dat kan natuurlijk ook.

Wat zou u aanraden in de Unifi productlijn? 

Reputatie 7

Wat zou u aanraden in de Unifi productlijn? 

Eigenlijk geen enkel. De UDM en UDM Pro hebben geen IGMP proxy server en zijn daarmee ongeschikt voor IPTV. Ja, er is een github te vinden waarin iemand de IGMP proxy server functionaliteit in een docker heeft geïmplementeerd maar dan ben je dus wel afhankelijk van die persoon.

De USG is mijns inziens minder capabel dan een EdgeRouter 4.

Reputatie 2
Badge

Wat zou u aanraden in de Unifi productlijn? 

Eigenlijk ggen enkel. De UDM en UDM Pro hebben geen IGMP proxy server en zijn daarmee ongeschikt voor IPTV. Ja, er is een github te vinden waarin iemand de IGMP proxy server functionaliteit in een docker heeft geïmplementeerd maar dan ben je dus wel afhankelijk van die persoon.

De USG is mijns inziens minder capabel dan een EdgeRouter 4.

Dank voor je heldere antwoord!