Beantwoord

IPv6 ipadres geeft problemen met inloggen

  • 10 October 2019
  • 2 reacties
  • 144 keer bekeken

Als ik via whats my ipadress mijn ipadres opvraag is dat een herkenbaar : b.v. 85.95.103.189 en dat adres blijft ook altijd hetzelfde.

Sinds kort wordt ik echter herkent via een wisselend ipadsres b.v. : 2a02:a451:c1a8:1:4550:9ed0:8bbe:6f29

en dat geeft de nodige problemen m.b.t. beiligde inlogprocedures

Enig idee hoe dit aan te pakken?
icon

Beste antwoord door wjb 10 October 2019, 13:50

Bekijk origineel

2 reacties

Is dit mobiel of vast. Voor mobiel zie dit topic. Voor vast: heb je glasvezel? Zo ja, dan heb je vast al langer een IPv6-adres.
Reputatie 7
Als ik via whats my ipadress mijn ipadres opvraag is dat een herkenbaar : b.v. 85.95.103.189 en dat adres blijft ook altijd hetzelfde.

Sinds kort wordt ik echter herkent via een wisselend ipadsres b.v. : 2a02:a451:c1a8:1:4550:9ed0:8bbe:6f29

en dat geeft de nodige problemen m.b.t. beiligde inlogprocedures

Enig idee hoe dit aan te pakken?

Dit is een volstrekt normale werking van IPv6.
Van KPN krijgt jouw thuisnetwerk een IPv6 prefix waarmee de eerste 6 bytes van het IPv6 adres uniek zijn voor jouw thuisnetwerk. In jouw voorbeeld zou dat 2a02:a451:c1a8::/48 zijn.
Elk apparaat op het thuisnetwerk krijgt twee unieke IPv6 adressen binnen deze prefix.De eerste verandert nooit en is om een verbinding van buitenaf naar dat apparaat op te kunnen zetten. Dit IPv6 adres wordt om privacy redenen echter niet gebruikt bij het benaderen van diensten op het Internet. Daarvoor wordt het tweede IPv6 adres gebruikt en die verandert zeer frequent. Dat die beveiligde inlogprocedure daar problemen mee heeft is iets om met die partij te bespreken.

Reageer