IPv6 uitschakelen op V10A

Ik ben onlangs van ons net naar KPN gegaan en ik heb ook last van dit probleem. Bij ons net had ik dat probleem ook, maar daar heb ik destijds IPv6 gewoon uitgezet en daarna heb enkel probleem meer. Graag wil ik dus ook proberen om op de expertise box v10 IPv6 uit te zetten, maar helaas ziet tegenwoordig de interface er anders uit en is IPv6 nergens terug te vinden...

Overigens doet dit probleem zich alleen voor op onze telefoons en tablets, niet op de laptop. Het lijkt of Android de voorkeur heeft om IPv6 te gebruiken en pas nadat dat niet lukt terugvalt op ipv4. Iemand tips om met de huidige interface toch IPv6 uit te krijgen?

*Admin: reactie verplaatst

7 reacties

Reputatie 7
Badge +27
Hoi fjehoel, welkom op het forum! Doet dit probleem zich alleen voor op Android apparatuur? We krijgen meer meldingen hierover in combinatie met de V10A. Zie ook Feedback over het nieuwste modem van KPN V10A. We hebben deze meldingen doorgegeven aan het firmwarebeheer dat dit issue verder onderzoekt. Zodra er nieuws is laten we dat weten in dit centrale topic.

De V10A heeft nog geen ondersteuning voor IPv6, dit volgt wel in de nabije toekomst.
Reputatie 7
Badge +27
Volgens mij heb jij de V10 Vincent, niet de V10A. IPv6 kan op de V10 wel uitgezet worden. Het is me niet bekend dat die optie uit zichzelf weer aangezet wordt. Verwarrend is wel dat een herstart nodig is nadat de optie is aangepast, dat gaat wel eens mis. Zijn de problemen die je beschrijft direct opgelost als je IPv4 gebruikt?
Reputatie 7
Badge +27
Ik ben niet bekend met de Fingbox maar je kunt bijvoorbeeld IPv6 test - IPv6/4 connectivity and speed test gebruiken om te controleren of IPv6 aan staat. Je berichten op het forum zijn vanaf een IPv4 adres geplaatst dus het lijkt uit te staan.

Misschien kunnen we iets dieper in het probleem duiken, ik betwijfel of IPv6 hier mee te maken heeft. Wat gaat er precies mis met installatie van de WiFi versterkers? Zijn die nu aanwezig in het netwerk? Werkt bekabeld internet wel gewoon op 100/100?
Reputatie 7
Badge +29
Van welk probleem heb je last?
Wat gek, dit had een reactie moeten zijn op dit topic: https://forum.kpn.com/internet-9/wi-fi-verbinding-smartphones-opeens-slecht-met-experiabox-v10-429735/index1.html

Probleem is dus dat het heel lang duurt voordat pagina's laden (verbinding maken duurt lang), wanneer er dan eenmaal een verbinding is met die externe server lijkt vervolgens alles wel heel snel te gaan. ipv6test.google.com geeft ook aan dat ik geen ipv6 heb.

Bij Ons Net had ik mijn eigen router als modem en daar had ik hetzelfde probleem totdat ik ipv6 uit zet. Bij de experiabox v10 kom ik dit ook als oplossing tegen op verschillende plekken op dit forum, bij de experiabox v10a (die ik dus heb gekregen) zijn echter veel minder instelmogelijkheden dan bij de v10 lijkt het, en ik kan daardoor dus ook ipv6 niet uitzetten.
Hoi Fjehoel,

Niet echt antwoorden op je vraag. Hoe zet ik die IPv6 uit.
Heb namelijk hetzelfde probleem. Je kunt het vinden onder de instellingen in het linker rijtje tweede van onder.
Daar staat IPv6. (Beginscherm even op de link klikken die boven je apparaten staat)
Maar..... ik heb net met een medewerker van KPN aan de telefoon gehangen. En die beweert dat IPv6 niet uitgezet kan worden maar hij automatisch weer wordt aangezet.
Ik heb nu begrepen dan sommige apparaten geen goede verbinding krijgen of data niet goed wordt door gegeven wanneer IPv6 aan staat. Ik heb problemen met verschillende apparaten. En volgens mijn Fingbox zit de IPv6 in de weg. Ik heb daardoor constant problemen met internet verbindingen.
Hoi Joran,

Volgens alles staat hij nu na de herstart uit. Behalve op mijn Fingbox, die zegt dat hij aan staat.
Ik ben al een tijdje bezig om alles werkend te krijgen hier in huis maar alles valt af en aan uit.
Ik zoek dus de oplossing, maar ik geloof dat dat moeilijk gaat worden met een experiabox V10.
Fijner zou zijn om te weten dat hij uit of aan staat. Nu weet ik niet meer welke app ik moet geloven en
dat is vervelend als je geld investeert om het allemaal overzichtelijker te krijgen.
WE hebben wel al een hele tijd problemen met de Wifi van KPN en de versterkers die ze verstrekken welke ik niet aan de praat krijg. Internet is matig, ik krijg niet wat ik wil, wat dat is 100/100 en hij levert maar 85/40. En dat is op de experiabox maar op alle apparaten heeft hij die snelheid niet. Hij geeft dat dus niet goed door terwijl de Wifi sterk is. Vandaar dat ik dacht dat het door een melding op mijn Fingbox lag aan de IPv6.
Lang verhaal en misschien een beetje een rommelig verhaal. IK hoop dat je snapt wat ik bedoel.
Vraag is dus waar het aan ligt, want ik weet het niet meer.

Reageer