Beantwoord

Is bellen nu mogelijk vaste telefoon op de fritzbox 7590 ?

  • 3 April 2020
  • 29 reacties
  • 1868 keer bekeken

is bellen nu mogelijk vaste telefoon op de fritzbox 7590 ?

 

*Admin: eigen topic aangemaakt.

icon

Beste antwoord door peter-keetfm 3 April 2020, 11:44

Bekijk origineel

29 reacties

is bellen nu mogelijk vaste telefoon op de fritzbox 7590 ?


ja is nu mogelijk en ja met de 7590 ook en met meerdere types

via een soort mijn kpn tool krijg je je gegevens

https://service.kpn.com/v2/#/voip-credentials

hier kun je je gegevens inzien en een heel goed wachtwoord aanmaken

en deze heb je ook nodig bij het invoeren in de fritzbox

dank je wel voor je antwoord peter ben al 3 dagen bezig hiermee maar lukt niet de aansluit kaart van kpn klopt ook niet helemaal bij stap 3 staat tweede plaatje inrichten IP gebaseerde aansluiting maar ik zie dit nergens plaatje 4 krijg ik ook nergens

Reputatie 7

Wat voor een telefoon gebruik je?

Een gewone analoge telefoon, een dect telefoon of een losse VoIP ATA/Telefoon?

dank je wel voor je antwoord peter ben al 3 dagen bezig hiermee maar lukt niet de aansluit kaart van kpn klopt ook niet helemaal bij stap 3 staat tweede plaatje inrichten IP gebaseerde aansluiting maar ik zie dit nergens plaatje 4 krijg ik ook nergens


zie hier

 

ik gebruik een analoge telefoon

Op poort 1 prikken zou het moeten werkt

Kun je ook een ander toestel lenen testen om uit te sluiten

Reputatie 7
Badge +11

Wat voor een telefoon gebruik je?

Een gewone analoge telefoon, een dect telefoon of een losse VoIP ATA/Telefoon?

Dat doet (nog) niet ter zake als je geen sip registratie hebt.

De dect handset aanmelden moet natuurlijk ook gebeuren, bedoel je dat ?

Op een vaste telefoon zal je iig een toon moeten horen maar ook die moet je nog toewijzen aan het nummer(s)

Bij de oudere fritzboxen staat er op de voorpagina een (rijtje) lampjes om aan te geven of een bepaald nummer registreert, dat is nu wat verder weggestopt, maar als je 1 nummer hebt dan zou je moeten zien “1 Telephone Numbers enabled" (jaja logisch) op de openingspagina.

Reputatie 7

Dat doet (nog) niet ter zake als je geen sip registratie hebt.

Op basis waarvan kom je tot de conclusie dat er nog geen SIP registratie is?

Edit: Oké, helder ... uit de stappen uit de installatiehandleiding van KPN.

 

@Panda1964, welke versie van FRITZ!OS staat op jouw 7590?

zonder juiste sip hoor je geen toon

ik heb de dect set eerst op poort 1 gehad toen ik dect op de fritz niet gebruikte

werkt perfect

deze 2 poorten zijn voor analoge telefoon dus moet werken

niet toevallig een verkeerde poort gepakt je moet het smalle rj11 stekker gebruiken

 

Reputatie 7
Badge +11

zonder juiste sip hoor je geen toon

Is dat zo ? Lijkt me vreemd, zonder enige instelling kun je ‘m al als huiscentrale gebruiken om eens wat te noemen.

Bij een dect handset kun je het groene “neem op” knopje even vast houden.

 

Ja klopt kees

Ik bedoel met uitbellen

ik krijg het idee dat het telefoon nummer eruit ligt want als ik het nummer bel klinkt als niet bestaand

ik heb versie 7.13

Gooi een de instellingen van sip uit je fritzbox

En start de wizard weer op nieuw

als je bijvoorbeeld een leter ofcijfer in de wachtwoord verkeerd hebt werkt het niet

oorzaak 403

Reputatie 7

oorzaak 403

Wat bedoel je hiermee?

idd Peter wachtwoord fout :rage: drie dagen lopen klote ,stom dat dat nergens aangegeven wordt !!

 

 

Reputatie 7
Badge +11

Daarom gebruik ik altijd kopie-plak, maar dan staat er vaak nog een spatie achterrrrr, grrrrrr.

Kees ik ging er vanuit dat ie 100 % goed was :joy: lesje geleerd

idd Peter wachtwoord fout :rage: drie dagen lopen klote ,stom dat dat nergens aangegeven wordt !!

 

 


Mooi dat het werkt

Volgens mij wordt je na 3x fout er voor 15min uit gegooit

maar mooi dat het opgelost is

 

 

Reputatie 7
Badge +11

( achter af  klets, ter info, voor wie er ook tegen aan loopt )
Bij
Diagnostics
EN
System > Event Log
Kun je het eea zien, maar als alleen het ww niet klopt dan wordt dat niet als dusdanig aangegeven vermoed ik.
De sip-server kun je pingen ter controle.

Reputatie 7
Badge +14

@Panda1964 Welkom op het forum. Mooi om te lezen dat je probleem al opgelost is! 🙂  @KeesYagi @wjb @peter-keetfm Bedankt!

Ja blij met de fritzbox

Ik heb sinds kort een Fritz!box 7590 en internet en tv werkt prima. echter de telefonie krijg ik niet werkend. Ik probeer al twee dagen met de kpn tool een wachtwoord voor telefonie aan te maken, maar ik krijg elke keer een foutmelding. iemand een idee hoe dit komt? Ik heb de telefoonstekker uit de experia box in de fon1 aansluiting van de Fritzbox 7590 gedaan.

 

Het vreemde is ook dat  het lampje van de telefonie ook niet groen gaat branden op de Fritz!box. In de handleiding staat dat dit zou moeten gebeuren. Als ik de experia V10 weer aansluit, doet de telefoon het wel.

Iemand een idee wat er aan de hand is?

@engen87 ik zal je proberen te helpen.

Zorg er voor dat alleen de Fritz!Box is aangesloten,
en de experiabox uit en netjes is opgeborgen.

Maak eerst bij kpn een wachtwoord voor je telefoon nummer
( deze tool werkt alleen als je een vaste telefoon nummer hebt bij kpn )

Ga naar: https://service.kpn.com/v2/#/voip-credentials


FB7590 Stap 1


FB7590 Stap 2


FB7590 Klaar


Succes

Anders keer hulp op afstand als je dat goed vind.
( En ik kom niet uit india, dus ben betrouwbaar. )

Maar ik denk dat het je wel lukt.

Reageer