Beantwoord

Is de software update van Telfort naar KPN gelukt?

  • 17 June 2021
  • 53 reacties
  • 1285 keer bekeken


Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

53 reacties

Reputatie 7

Goed om te lezen dat de update nu is geslaagd @EricJH en @StephanP! :slight_smile:

Een ideetje voor de Ideeënbus.  Stuur een email en SMS als een aangekondigd onderhoud niet doorgaat met de mededeling dat deze is afgelast en dat er weer een email en SMS gestuurd worden als het onderhoud gaat plaatsvinden. Dan weet je als klant waar je aan toe bent en dat er geen reden tot zorg is.

Dat is normaal gesproken wel de bedoeling inderdaad. Ik begreep dat jullie batch zo kortdag werd tegengehouden dat die sms’jes niet meer verstuurd werden. Hopelijk kunnen alle komende batches gewoon doorgaan en hoeven we niets te sturen.

Reputatie 1

Na deze update is mijn snelheid 33% lager. Was dat de bedoeling?

Reputatie 1

@Jasper je hebt het steeds over een SMS, maar ik heb alleen maar e-mails ontvangen. Geen SMS.

Reputatie 1

@Reg1 Hier geen verschil met gisteren
 

 

Reputatie 2
Badge

@Jasper ik krijg een mail en een sms dat het omzetten nog niet gelukt is terwijl dat op de ‘niet huis’ locatie met de Fritz al is gedaan, kan jij zien dat het daadwerkelijk om de Fritz locatie gaat?

Reputatie 1

@Reg1 Hier geen verschil met gisteren
 

 


dat is fijn!

Reputatie 7

@Jasper je hebt het steeds over een SMS, maar ik heb alleen maar e-mails ontvangen. Geen SMS.

Dat kan inderdaad @StephanP, er wordt een sms en/of mail gestuurd en in de meeste gevallen die ik tot nu toe had gezien was er sprake van de sms. Vandaar dat ik die vooral noemde, maar er kan inderdaad ook een mail over gestuurd worden.

 

@Jasper ik krijg een mail en een sms dat het omzetten nog niet gelukt is terwijl dat op de ‘niet huis’ locatie met de Fritz al is gedaan, kan jij zien dat het daadwerkelijk om de Fritz locatie gaat?

Voor jouw thuisadres is de migratie nog niet gestart @Jheroen, het is inderdaad het 'niet thuis’ adres waar dat bericht over gaat. Heb je de Experia Box die je op dat adres van Telfort hebt gekregen nog? Is het mogelijk om die een nachtje aan te sluiten? De aansluiting zegt nog te wachten op de koppeling van het modem, met de Experia Box tussen 01.00 en 06.00 aangesloten zal die proberen de nieuwste firmware te installeren en als dat gelukt is zal die daarmee de order afronden. Met een eigen modem is dat niet altijd nodig, maar wel aan te raden. Als de Experia Box in die overgangsperiode de nieuwe software niet heeft opgehaald zal die daarna niet meer te gebruiken zijn. 

 

Na deze update is mijn snelheid 33% lager. Was dat de bedoeling?

De snelheid van je abonnement hoort daar niet bij te veranderen @Reg1, dus dat is wel gek. Ik zie dat je jouw vraag in 3 verschillende topics had gesteld, waaronder eentje die je zelf had aangemaakt: Traag internet na KPN update.

Voor het overzicht (voor zowel jou als ons) is het makkelijker als jouw vraag op 1 centraal punt wordt behandeld, je eigen topic is daar in dit geval een uitgelezen plek voor. Helemaal omdat het meer in detail gaat over jouw verbinding, hier is het algemener. Zodra we aan dat topic toe zijn zal je daar een reactie van ons krijgen. Daarvoor al wel alvast de tip om je forumprofiel volledig in te vullen, dan kunnen we zodra we het topic oppakken meteen meekijken.

Reputatie 2
Badge

@Jasper  ik zal het modem opzoeken en aansluiten, eens zien of dat helpt. Ik kreeg vandaag weer een sms met de niet gelukt melding.

Ik heb het modem gevonden, een echte V8 die wordt ook geupdate toch?

Reputatie 2
Badge

@Jasper  de Arcadyan VGV7519 met Firmware Version:02.00.138v2W4 staat ingeschakeld, deze gaat morgen weer uit.

Is dan de upgrade gedaan?

Reputatie 2
Badge

@Jasper  modem netjes ingeschakeld vannacht maar zoals verwacht niks veranderd. Ik ga even niks meer doen heb al van alles gedaan maar vanuit kpn gebeurt er eigenlijk niks. Moet ik misschien een nieuw modem hebben voor deze aansluiting?

Reputatie 7

Had de V8 na het nachtje nog diezelfde firmware @Jheroen? Dat is namelijk nog de Telfort firmware, als de migratie is afgerond zal de V8 op 02.00.142W4 moeten draaien. Als die er nog niet op staat is een nieuwe Experia Box de enige optie inderdaad, welke firmware staat er nu op?

Reputatie 2
Badge

@Jasper de firmware die ik eerder noemde staat erop en stond er gisteren ook op, ik heb de modem rond 22.00 aangezet en vanochtend rond 7.00 uur weer uitgezet

Reputatie 7

Dan heeft die zich niet bijgewerkt, helaas. Zoals ik al noemde krijg je dan een nieuwe van me. Ik stuur deze naar een servicepunt in de buurt van dag aansluitadres, je kunt de V8 daar omruilen. In een privébericht stuur ik je de details van dit servicepunt. Laat je weten of het daarmee gelukt is? 

Reputatie 2
Badge

@Jasper ik zal laten weten hoe of wat hier, bevat de nieuwe modem al de juiste firmware of moet ik deze alsnog bij eerste keer aansluiten activeren?

Reputatie 7

Ik had je vraag net via het privébericht beantwoord, voor de volledigheid zal ik het hier ook delen; het nieuwe modem wat je krijgt heeft uit de doos al KPN firmware er op staan. Als die een update wil gaan doen is dat alleen naar nieuwere KPN firmware, met beide zit je goed op het KPN netwerk :slight_smile:

Hallo,

 

Ik meld mij ook even in dit draadje, omdat ik soortgelijke problemen ondervind. Ook een oud telfort klant en nu bij de migratie naar de nieuwe software van KPN gaat het mis. 

 

Mijn V10 modem wil dus niet updaten en nu heb ik helemaal geen internet meer. Ik heb nu: V1.01.99.T01.9 erop staan. Ik heb al verschillende malen stroom eraf gehaald, resets gedaan en een harde reset (monteur reset) uitgevoerd. Helaas heeft dat nog niet mogen baten en heb ik nog steeds de ‘oude’ software op het modem staan.

 

Kan iemand mij verder helpen?

 

Groet, Jan 

Reputatie 2
Badge

@Jasper nieuwe modem online gehad, ging na de start volgens mij meteen een update ophalen en startte daarna opnieuw op. Daarna alles groen dus ik vermoed dat we er zo wel zijn.

Reputatie 7

Ik zie de migratie nu ook niet meer open staan inderdaad @Jheroen, de laatste wijziging die ik nu zie is de vervanging van het modem en die is gelukt zoals je weet :slight_smile:  Voor jouw eerste adres is het nog even afwachten wanneer de overzetting start, maar je komt zeker aan de beurt.

Hoi @siepjan, bij jou gaat er ook iets niet goed begrijp ik! Ik zag dat je hierover ook al een eigen topic had aangemaakt en mijn collega Erik heeft je daar al geholpen.

Reputatie 2
Badge

Hoi @Jasper daar is de updatemelding voor het modem hier, kan je mij zeggen of  alle settings in het modem gerespecteerd worden bij de upgrade?

Je kunt (helaas) geen backup van de configuratie maken (is echt een misser) waardoor dit een issue zou kunnen zijn.

Wat bijvoorbeeld als je modem stuk gaat en je de configuratie niet hebt opgeslagen ergens (screenshots)?

Hoor het graag.

Reputatie 7

Dat is een goede vraag @Jheroen, bij een 'normale’ update van het modem worden zulke instellingen meegenomen. Ik verwacht daardoor dat het bij de Telfort-KPN update ook gebeurt, ik vraag dit voor de zekerheid even voor je na. 

Reputatie 2
Badge

Dat is een goede vraag @Jheroen, bij een 'normale’ update van het modem worden zulke instellingen meegenomen. Ik verwacht daardoor dat het bij de Telfort-KPN update ook gebeurt, ik vraag dit voor de zekerheid even voor je na. 

Hmmm…. de update is komende nacht… fingers crossed

Reputatie 7

Als de update goed is gegaan zal die er nu vermoedelijk opstaan dus. Ik heb ook nog geen antwoord gekregen op mijn vraag. Hopelijk kan je uit de praktijk vertellen ofalle instellingen er nog zijn.

Reputatie 2
Badge

Hoi @Jasper all good, het modem is prima geupdate zonder verlies aan gegevens :)

Vraag blijft als het modem eens de geest geeft waarom je niet zoals gebruikelijk een backup van de instellingen kunt maken...

Reputatie 7

Gelukkig, dat is goed om te lezen @Jheroen. De back-up van de instellingen is een meer gehoorde wens, die is ook bij de ontwikkelaars bekend. Mogelijk wordt het in een toekomstige versie mogelijk, maar er is niets concreets over bekend. De screenshots die je noemde is nu de beste manier op de instellingen te bewaren.

Gisteren de sms en mail gekregen dat vannacht mijn modem een update zou krijgen en een nieuw IP adres. Als ik nu kijk is er niets gebeurd. Heb nog hetzelfde IP, en het modem heeft nog altijd de oude Telfort firmware.

Heb speciaal gisteren de Experiabox 10a weer aangesloten, want normaal gebruik ik mijn eigen modem.

Wanneer kan ik de update verwachten?Â