Beantwoord

Is de software update van Telfort naar KPN gelukt?

  • 17 June 2021
  • 53 reacties
  • 1284 keer bekeken

Ik heb een V10 / H369A modem. Dat zou vannacht geupdate zijn volgens de SMS die ik gehad heb. Ik zou bijv. een nieuw WAN IP adres krijgen en nieuwe software.
Echter, beiden zijn hetzelfde gebleven. De software versie is V1.01.01T01.9.
Bij Menu Internet --> Wan settings staat bij "Internet Configuration": The Internet connection parameter configuration is not applicable for Telfort. Deze tekst stond er altijd al sinds ik dit modem heb. Ik ben ex Telfort klant en dit modem is nadat Telfort KPN werd, vervangen (vorige was defect).
Ik heb het modem al gereboot vanuit de webinterface, maar de gegevens blijven hetzelfde.

Is hier wat misgegaan? Zo ja, wat? Of is het toch goedgegaan, maar ja, waarom blijven bijv. bovenstaande gegevens hetzelfde terwijl die aangepast zouden moeten zijn?


 

icon

Beste antwoord door Jasper van KPN 22 June 2021, 14:22

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

53 reacties

Reputatie 7

Hoi @egeltje, dat is inderdaad nog de Telfort firmware voor de Experia Box V10. Wanneer heb je het sms'je gekregen over de update, was dat gisteren? Bij de technische migratie word je van het Telfort netwerk (VLAN 34) overgezet naar het KPN netwerk (VLAN 6), daarbij krijg je ook een nieuw IP inderdaad. Op dit moment gebruik je VLAN 34 nog zo te zien, de migratie is voor jou nog niet afgerond dus. Als je die sms hebt gehad zal het modem in de week daarna 's nachts worden bijgewerkt (tussen 01.00 en 06.00). Daarha zal je firmware versie V1.01.00T03.8v4 (of hoger) hebben. Als dat nu nog niet het geval is, is dat geen probleem dus :slight_smile:

@Jasper 

Bedankt voor je reactie.

Ik heb het SMS-je gistermiddag gekregen. Het zou op 17 juni tussen 0.00 en 6.00 uur plaatsvinden = vanochtend vroeg.

Het heeft dus niet plaats gevonden.

Er is wel iets van buitenaf gebeurt in het modem. Ik heb Eco stand aanstaan en ‘s morgens om 7.00 uur gaat dan WiFi aan (om te voorkomen dat je ‘s nachts allerlei berichten krijgt). En dat ging vanochtend om 8.00 uur aan. En die situatie had ik al eerder; blijkbaar een software bug in het modem dat de zomertijd niet goed werkt na een restart.

Wat nu? Wordt het dan vannacht? Binnen hoeveel dagen moet het wel gebeurd zijn?

Ik vind het wel vreemd als je meldt dat het vannacht plaats gaat vinden, dat het ook een van de volgende nachten kan zijn……..

Ik ga in iedergeval morgenochtend weer kijken.

Reputatie 2
Badge

Goedemorgen, 

Ik heb hetzelfde, gisteren hetmodem uit en aangezet maar deze ochtend ook nog de oude Telfort firmware. Resetten wil ik niet omdat er overal aangepaste settings gebruikt worden.

Kan ik er vanuit gaan dat dit automatisch gaat gebeuren de komende dagen? De melding dat je anders geen verbinding hebt staat niet voor niets in de sms en email denk ik.

Hoor het graag.

 

NB.: is er in de nieuwe firmware een optie om je configuratie te downloaden in het geval je een reset moet doen?

Ook vannacht geen update gekregen.

Kunnen jullie dat forceren zodat ik niet zonder internet en bellen kom te zitten?

 

Reputatie 1

Wij zouden op 11 juni worden omgezet maar dat is niet gebeurd. Software versie is nog steeds  V1.01.01T01.9 en het IP adres is nog steeds hetzelfde. We hebben een Experiabox v10.

Voor zover ik weet heeft KPN (nog) geen email gestuurd hierover. Ik begrijp van posts op Tweakers dat er op een gegeven moment een email komt als de update van de modem niet heeft plaatsgevonden. Ik heb de huisbazin, die deze emails krijgt en normaal altijd doorstuurt, gevraagd als er weer een email komt die door te sturen.

Ik vind het niet prettig al een week in onwetendheid te zijn met de kans dat internet er ineens zou kunnen liggen,

 

Reputatie 1

Twee-drie weken geleden ontving ik een e-mail met de aankondiging dat mijn Experia Box v10 die nacht zou worden voorzien van nieuwe firmware en dat ik mijn modem vooral aan moest laten staan.

Dûh, mijn modem staat altijd aan! Anyways, die nacht gebeurde er niets.

Ik had dit vorige week al gemeld in een andere gesprekslijn over ditzelfde onderwerp en toen heeft @Alexandra geopperd om de modem eens flink uit en aan te zetten. Dit heb ik gisteren maar eens gedaan met als resultaat dar er vannacht nog steeds geen firmware update is uitgevoerd.

©️2008-2017 ZTE Corporation. Alle rechten voorbehouden  |   V1.01.01T01.9

Geduld blijven wachten totdat ik ECHT aan de beurt ben?

 

Admin: samengevoegd met topic

Reputatie 2
Badge

@Jasper : hoe zit dit nu, blijkbaar ben ik niet de enige?

@egeltje heb je je modem even uit en weer aangezet? Ik heb dat nl moeten doen na die softwareupgrade

@arie61

Nee, dat had ik niet. Dat stond ook niet in de instructies van KPN. Ik heb het modem op 17juni wel gereboot omdat het IP adres hetzelfde was gebleven (echter zonder resultaat).

Zojuist het modem 20 sec. spanningsloos gemaakt. Het heeft niet geholpen. Het blijft de oude software versie en het oude WAN IP adres.

 

Reputatie 1

Zojuist de EB v10 20s spanningsloos gehad maar dat heeft niet geholpen. Alles is nog bij het oude.

Reputatie 1

Hier is het ook al 1-2 weken geleden dat de modem-update werd aangekondigd en tot op heden is ze nog niet uitgevoerd.

Moeten we zo langzamerhand niet tot de conclusie komen dat er een flink gat zit tussen KPN's planning en de daadwerkelijke uitvoering?

De geloofwaardigheid is bij mij ondertussen al tot een minimum gedaald. Het zal mij wat boeien die modem update. "Ik zie het wel als het zover is." 

Reputatie 7

Jullie hebben allemaal dus de sms gehad @StephanP, @EricJH en @egeltje, maar toch zijn jullie nog niet overgezet. Ik heb jullie verbindingen nagekeken en bij alle 3 staat de Telfort VLAN (34) nog actief, i.p.v. de KPN VLAN (6) en het modem heeft nog de oude firmware. Ik weet niet wat daarvoor de reden is, ik doe hier navraag over voor jullie en kom er op terug zodra ik meer weet!

Ik zag trouwens dat je ook een eigen topic had hierover @StephanP, om jouw vraag centraal op 1 plek te houden heb ik die even samengevoegd met dit topic. Dan houden we het overzichtelijk.

 

@Jasper : hoe zit dit nu, blijkbaar ben ik niet de enige?

Voor jou kan ik nog niets zien @Jheroen, op jouw forumprofiel staan nog geen gegevens. Daardoor kan ik voor jou nog niet meekijken. 

Reputatie 2
Badge

@Jasper : zojuist aan/ingevuld, ben benieuwd!

Reputatie 7

Dank je @Jheroen, ik zie bij jou ook nog de Telfort verbinding actief zijn en de oude firmware. Ik heb jouw gegevens toegevoegd aan de navraag en ook voor jou kom ik er op terug!

Reputatie 1

Jullie hebben allemaal dus de sms gehad @StephanP@EricJH en @egeltje, maar toch zijn jullie nog niet overgezet. Ik heb jullie verbindingen nagekeken en bij alle 3 staat de Telfort VLAN (34) nog actief, i.p.v. de KPN VLAN (6) en het modem heeft nog de oude firmware.

Dank je wel voor het oppakken. :thumbsup: Voor de volledigheid. Ik heb de sms en email gehad.

 

Reputatie 7

Hi all, ik heb een terugkoppeling gekregen met informatie:

 

De batch van 11 juni, waarin @EricJH en @StephanP overgezet zouden worden, is niet doorgegaan. De sms'jes waren al verstuurd voordat dat besloten werd. Jullie zullen in een volgende batch worden meegenomen, en die staat voor deze week gepland :slight_smile:

Voor @egeltje en @Jheroen is nog niet helemaal duidelijk hoe de vork precies in de steel zit en hier wordt verder naar gekeken. Jullie hebben de sms wel gekregen, maar de overzetting lijkt nog niet te lopen. Dat wordt nog voor ons uitgezocht en zodra ik meer details weet horen jullie het van me!

Reputatie 2
Badge

@Jasper dank, ook ik heb de vooraankondiging en de niet gelukt sms berichten gekregen maar zonder actie; komt vast goed!

Reputatie 7

We hebben wat gevonden @egeltje en @Jheroen. Jullie contactgegevens (06-nummer en e-mailadres) staan ook bij een ander abonnement als de contactgegevens, dat zien we vaker bij bijvoorbeeld een vakantieadres of familieleden. Bij jullie beide ging de sms aankondiging over het andere, tweede, adres.
Op jouw tweede adres loopt de migratie blijkbaar nog @Jheroen, het modem lijkt daar een reset nodig te hebben om de migratie af te ronden.
@egeltje, op het tweede adres waar jouw contactgegevens worden gebruikt is de migratie al wel afgerond. 

Op jullie eigen adressen is de omzetting nog niet gestart, dat verklaart waarom ik daar nog de Telfort VLAN zie staan en jullie in de Experia Box V10 ook de Telfort firnware nog zien. 

Reputatie 2
Badge

@Jasper we gebruiken op de tweede locatie (ADSL) een fritzbox 7581, wat moeten we hier aanpassen?

Er zit dus geen experia aan de draad hier. Op de thuislocatie is wel een experia actief, dit ivm telefonie en tv.

In de fritz staat naast het actieve ISP Telfort protocol ook KPN als  ISP is het een kwestie van omzetten?

Dank voor je reactie alvast.

Reputatie 7

Ah, de Fritz!BOX hoeft dan inderdaad geen reset te krijgen @Jheroen. Daarin kan je voor het voor ingestelde KPN profiel kiezen, die pakt de juiste VLAN en instellingen en zal daarmee verbinding moeten kunnen maken.

Extra informatie over het aansluiten van een eigen modem kan je ook vinden op onze site; Eigen modem instellen en gebruiken en in dit forumtopic van wjb; Gebruik een eigen router i.p.v. de Experia Box.

@Jasper

Hartelijk dank voor het uitzoeken. Ik wist  wel dat ik daar mijn gegevens ook had ingevuld ; het is van een 80+ echtpaar. Ik ben daar op de dag van de omzetting geweest en internet werkt daar nu. De instellingen in de EB waren allemaal zoek/gewist (dat was al 1 of 2 dagen eerder gebeurd door onbekende oorzaak) waardoor ook geen WiFi op de tablet. Dat heb ik hersteld.

Ik wacht het SMS-je af voor mijn eigen V10 EB.

Reputatie 2
Badge

@Jasper ik heb de Fritz omgezet naar het KPN profiel en dit werkt, voor deze verbinding is het geslaagd. Voor thuis komt er nog bericht denk ik?

Reputatie 7

Geen probleem @egeltje en @Jheroen, ik ben blij dat we het hebben kunnen vinden! Het is ook goed om te lezen dat het op beide andere adressen nu goed werkt :slight_smile:

Jullie eigen adressen komen nog aan de beurt. Ik heb geprobeerd om een tipje van de sluier op te lichten wanneer jullie omgezet gaan worden, maar dat is helaas nog niet bekend. Jullie zullen er nog zo’n sms'je over krijgen als het zo ver is.

Reputatie 1

De update is geslaagd. Software Version V1.01.00T03.8V4 is geladen, het IPv4 adres is gewijzigd en er is nu ook een IPv6 adres.

Een ideetje voor de Ideeënbus.  Stuur een email en SMS als een aangekondigd onderhoud niet doorgaat met de mededeling dat deze is afgelast en dat er weer een email en SMS gestuurd worden als het onderhoud gaat plaatsvinden. Dan weet je als klant waar je aan toe bent en dat er geen reden tot zorg is.

 

 

Reputatie 1

@Jasper Modem is vannacht succesvol geüpdatet.