Beantwoord

Is dit internetbedrog ?

  • 9 November 2019
  • 4 reacties
  • 1214 keer bekeken

Beste,

Is dit internetbedrog ???  Ik ontving heden het hierna volgende bericht, met het verzoek 1,5 Euro te willen betalen met mijn creditkaart. In de bijgevoegde vragenlijst (met officieel logo van KPN werden naam, adres en telefoonnummer gevraagd.

Het bericht was afkomstig van :

*

Beste KPN klant, Gefeliciteerd!

KPN organiseert een verjaardagspromotie gedurende de komende 7 dagen ( 9.November -> 16.November ) om jouw loyaliteit te bedanken voor het kiezen voor ons als internetprovider.

We selecteren elke dag 10 gelukkige gebruikers die een exclusief geschenk van ons winnen, waaronder een gratis Apple iPhone X, Samsung Galaxy S10, Apple Watch , omdat jij voor ons hebt gekozen En uw IP-adres 195.240.191.25 is geselecteerd geweest.

Je moet simpelweg onze anonieme vragenlijst hier onderaan beantwoorden om jouw prijs te winnen. Schiet op! 8 gebruikers hebben deze uitnodiging ontvangen en er zijn maar 2 prijzen om te winnen.

Ben je tevreden met KPN?

*

Alle nieuwe klanten doen mee aan de loterij van het weergegeven actieproduct. We nemen rechtstreeks contact met u op via e-mail als u de gelukkige winnaar bent. Dit speciale aanbod gaat gepaard met een proefversie van 4 dagen voor een bijbehorende abonnementsdienst. Daarna wordt de maandelijkse abonnementsbijdrage (80 EUR) automatisch in rekening gebracht op uw creditcard. Als u, om welke reden dan ook, niet tevreden bent met onze dienstverlening kunt u uw account annuleren binnen de 4 dagen. De dienst wordt maandelijks verlengd tot u annuleert. Deze campagne eindigt op 31 december 2019.

 

*Admin: linkjes verwijderd i.v.m. phising.

icon

Beste antwoord door Anonymous 9 November 2019, 22:44

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7

Dat is absoluut bedrog.

Hallo @billion1 , is nep, nergens op klikken, meteen weggooien.

 

Reputatie 7
Badge +21

Hi @Pazi, bedankt voor jouw bericht!

Dit is inderdaad geen e-mail vanuit KPN, dergelijke acties doen wij niet aan! Je mag de mail doorsturen naar valse-email@kpn.com en daarna verwijderen uit je inbox!

Verdere informatie over phishing kan je vinden op onze website. Heb je nog meer vragen? Dan hoor ik het graag!

Hartelijk dank voor je reactie!

 

Mvg

 

Paul Zimmerman

Reageer