Beantwoord

Is er al glasvezel in Andel

  • 17 January 2020
  • 14 reacties
  • 367 keer bekeken

Ik ben klant van KPN, heb ik al glasvezel?

Te Andel, (nabij Woudrichem)

 

Admin: titel aangevuld i.v.m. volledigheid en topic verplaatst naar juiste categorie

icon

Beste antwoord door Ward_ 18 January 2020, 21:49

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

14 reacties

Hallo @WilhelmV2 , dat kun je via onderstaande websites controleren:

https://kpn-compleet-fpi-info.fourstack.nl/

en

https://www.kpnnetwerk.nl/

Bij kpnnetwerk.nl kun je zelfs een gratis abo nemen op een nieuwsbrief en ben je als eerste op de hoogte als er iets op jouw adres staat te gebeuren in de naaste toekomst.

Succes.

 

Reputatie 7

Hoi @WilhelmV2, welkom bij ons op het forum. Met de linkjes die Jan geeft kan je inderdaad kijken of glasvezel op jouw adres mogelijk is. Als dat niet het geval is, kan je op KPN NetwerkNL ook zien of er iets op de planning staat. Heb je het daarmee kunnen vinden?

Als het niet lukt kan ik ook voor je meekijken, dan kan je jouw postcode en huisnummer op je forumprofiel toevoegen. Ik hoor het graag van je.

Reputatie 6
Badge +9

Ik heb een paar postcodes gecontroleerd op Fourstack maar er is geen glasvezel beschikbaar, wel VDSL met super vectoring.
Op de veel adressen (binnen de bebouwde kom) kan er tussen de 100 en 200Mbit/s worden gehaald op een enkele (non bonding) aansluiting.

Badge +19

Er is wel een glasvezelinitiatief gestart waar je in kan schrijven. Dit heeft weliswaar niets met kpn te maken maar misschien kan je er wat mee.https://www.glasvezelbuitenaf.nl/gebieden/altena-kernen/

Wil je van glasvezel gebruik kunnen maken zal je moeten kiezen voor een andere provider zie de link die Joep heeft gepost. De kans is vrij groot dat KPN hier niet gaat investeren in glasvezel de FttH versie hooguit FttC zie ook de reactie van Dennis.

Reputatie 7
Badge +10

De woningen in fase 2 en 3 van nieuwbouwwijk de Bronkhorst zijn en worden voorzien van glasvezel bij de bouw.  

Verder inderdaad geen glasvezel voor consumenten in Andel

Reputatie 7
Badge +24

Er is wel een glasvezelinitiatief gestart waar je in kan schrijven. Dit heeft weliswaar niets met kpn te maken maar misschien kan je er wat mee.https://www.glasvezelbuitenaf.nl/gebieden/altena-kernen/

Het loopt nog geen storm zo te zien. Ze moeten 35% halen, en ze komen niet hoger dan 20%. Tis net als bij ons: iedereen wil KPN, en KPN zit er niet bij. Bij ons bloeit het ook dood.

Badge +19

@Nick83 dat is toch vreemd want je betaald helemaal geen extra kosten. Althans ik kan er niets van vinden. Kijk ik niet goed?

@Nick83 dat is toch vreemd want je betaald helemaal geen extra kosten. Althans ik kan er niets van vinden. Kijk ik niet goed?

Verdekt bij de veelgestelde vragen zie ik dit al.

 

Ik wil geen abonnement, maar wel een glasvezelaansluiting. Kan dat?

Nee, dat kan niet. Om een glasvezelaansluiting te krijgen, moet je een abonnement bij de dienstaanbieder afsluiten

 

Reggefiber en nu KPNnetwerkNL brengen zover ik weet hoe dan ook de kabel naar binnen of je nu wel of niet glasvezel  klant wordt. Hoewel recentelijk zie ik op het Telfort forum veel topics waar wel dummy's hangen. Maar geen kabel naar binnen. 

 

Wat is er vreemd? Als je genoeg hebt aan wat je hebt waarom zou je switchen. Al betaal je niks extra voor het aansluiten als de abonnements kosten drastisch stijgen is dat al reden genoeg. Zo zijn er wel meer afwegingen.

 

In onze situatie had Telfort een aantal TV kanalen niet waren wij nog kabel klant. De onbegrijpelijke stap, nu weer terug gedraaid met Hussel, niet leveren van synchrone down en upload zou mij ook tegenhouden.

 

Het meest vreemde zijn de losse glasvezel netwerken en het om welke reden dan ook hoofdzakelijk financieel niet willen en kunnen leveren via andermans infrastructuur.

Reputatie 7
Badge +24

Reggefiber en nu KPNnetwerkNL brengen zover ik weet hoe dan ook de kabel naar binnen of je nu wel of niet glasvezel  klant wordt.

Ja KPN kan dat wel doen ja. Want ze weten gewoon bijna zeker dat (in gebieden waar geen Ziggo beschikbaar is) 90 % van de aansluitingen toch wel in gebruik genomen word. Is het niet meteen, dan wel een paar jaar later.

Wat is er vreemd? Als je genoeg hebt aan wat je hebt waarom zou je switchen.

Hier bij mij in de regio zou alleen Solcon beschikbaar komen op glasvezel. Geen KPN. Wel zelfde prijzen als KPN. En geen aansluitkosten of andere extra kosten ofzo. Maar heel veel mensen willen gewoon bij KPN blijven. Die zitten gewoon vastgeroest aan KPN en hebben ook gewoon niet ingeschreven voor glasvezel. Zelfs mensen met een 20 mb aansluiting niet. Want: geen KPN, en ik wil wel bij KPN blijven. Als het niet van KPN is, dan heb ik er niks aan zeggen gewoon. Onbegrijpelijk.

Het meest vreemde zijn de losse glasvezel netwerken en het om welke reden dan ook hoofdzakelijk financieel niet willen en kunnen leveren via andermans infrastructuur.

Dat zouden ze bij wet nog eens moeten verbieden. Het niet willen leveren op andermans netwerk. Dan zou glasvezel pas echt van de grond komen.

Verspreid over de beschikbare aanbieders kom je misschien wel aan die 90%. NetwerkNL/KPN WBA zal ongeacht de provider die je kiest genoeg verdienen.

Helaas op het netwerkbeheerders gebied laat acm de nodige steken vallen. 

 

Het vast geroest zitten aan KPN is deel logisch dat zit Nederlanders in het bloed standaard veranderen we niet snel.

 

Terug on topic als je echt elk jaar korting wil zal je elke keer tussen twee providers moeten switchen. Of dat zo slim is? Als het aanbod veranderd zoals nu Hussel kan het tegen je werken.

Herstel mijn fout de korting slaat op een ander topic en waar ik WBA schrijf bedoel ik Wholesale.

Hartelijk dank mensen voor de attente reacties. Inmiddels heb ik van KPN zelf te horen gekregen dat het glasvezel wat al aangelegd is straks alleeen nog maar doorverbonden hoef te worden door de KPN. De dure abonnementen die nu aangeboden worden zijn niet nuttig tenzij je heel veel grote spellen gamed. Benne dus niet voor mij. Ik blijf dus bij het oude totdat mijn vertrouwde KPN langs d deur komt. Is een stuk voordeliger.

 

Groetjes allemaal.

Reputatie 7
Badge +24

Hartelijk dank mensen voor de attente reacties. Inmiddels heb ik van KPN zelf te horen gekregen dat het glasvezel wat al aangelegd is straks alleeen nog maar doorverbonden hoef te worden door de KPN. De dure abonnementen die nu aangeboden worden zijn niet nuttig tenzij je heel veel grote spellen gamed. Benne dus niet voor mij. Ik blijf dus bij het oude totdat mijn vertrouwde KPN langs d deur komt. Is een stuk voordeliger.

 

Groetjes allemaal.

Dure abonnementen? Hoe bedoel je? Ik zag dat Caiway ook beschikbaar is. Die heeft net als KPN een internet+tv+bellen voor prijzen die behoorlijk vergelijkbaar zijn met KPN dacht ik.