Vraag

Is het mogelijk een alternatieve router aan te vragen of eigen router te plaatsen?

• 13 september 2016
  • 9 reacties
  • 275 keer bekeken

Hallo,

Ik ervaar de laatste tijd erg veel problemen met de Experiabox die we ontvangen hebben, ongeveer drie jaar geleden. Het gaat om het ZTE/H220N-model. Vaak valt het Wi-Fi signaal op willekeurige momenten volledig weg, waardoor het noodzakelijk is de router te herstarten. Op andere momenten worden willekeurige, verkeerde IP-adressen gegeven aan de apparaten, waardoor er 'beperkte netwerkmogelijkheden' beschikbaar zijn. Inmiddels hebben we een toegangspunt aangeschaft om de problemen zoveel mogelijk weg te nemen, waardoor het wegvallen van Wi-Fi signalen al verminderd is, echter worden IP-adressen nog altijd verkeerd geschakeld.
Al met al resetten we de router meerdere malen per dag om ons netwerk op gang te houden. Terwijl hier eerder geen sprake van was, voor het verkrijgen van deze router (ZTE/H220N). We zitten in een gezin met twee studenten waarbij het constant wegvallen van internet grote irritatie met zich meebrengt.

Mijn vraag aan de KPN: Is het mogelijk een eigen router te gebruiken waarbij zowel het internet als telefonie blijven werken? Zo nee, is het mogelijk een alternatieve router opgestuurd te krijgen?

Mijn vraag aan KPN-klanten: Ervaren meerdere mensen dit probleem met deze routers en is het iemand gelukt een eigen router te plaatsen?

Met vriendelijke groet,
M. R.

9 reacties

Reputatie 7
Wat betreft internet ben ik geen kpn klant, dus zal dat er maar meteen bij zeggen..
Ik heb ook een eigen router naast mijn combi modem/router.
Dit zou bij jou ook moeten gaan. Wel moest interne settings worden aangepast omdat de range te dicht bij elkaar zat waardoor de 1 de andere overruled.
Reputatie 7
Badge +30
Wat versta je onder "verkeerde ip adressen" en heb je nog andere netwerkapparatuur aangesloten?
Reputatie 7
Je bent absoluut niet de eerste met dergelijke problemen op een ZTE H220N.
Ik denk dan ook dat het hoog tijd wordt om die oude ZTE H220N te laten vervangen.
Ik hoop dat iemand van het Webcare team dit voor jou wil gaan regelen en anders zou ik klantenservice bellen en de case daar voorleggen.

Overigens is het geen probleem om een tweede eigen router achter de Experia Box te plaatsen.
Zie: https://forum.kpn.com/internet-9/gebruik-eigen-router-achter-de-experia-box-164983

Dit verhaal lezende is het echter zaak om de Experia Box te laten vervangen. Jij hebt gewoon recht op een goed werkende Experia Box.
Reputatie 7
Badge +8
Om de vraag te beantwoorden:
www.netwerkje.com

Dit gaat geheel over het inzetten van een eigen router op KPN Glasvezel. VDSL is anders maar ook te doen.
Reputatie 7
Om de vraag te beantwoorden:
www.netwerkje.com

Dit gaat geheel over het inzetten van een eigen router op KPN Glasvezel. VDSL is anders maar ook te doen.
Mijn advies: Niet aan beginnen!!!
Reputatie 7
Badge +8
@wjb: kan je dat onderbouwen? Op deze manier ziet het er eerder uit alsof je klanten onnodig bang wil maken. Zeker op glasvezel is het echt niet moeilijk.
Reputatie 7
Weet je hoeveel technische kennis je in huis moet hebben om dit goed werkend te krijgen?
Weet je dat sinds we routed-ITV hebben de complexiteit nog een stukje groter geworden is?
Weet je dat als je ook vaste telefonie afneemt via KPN je de Experia Box nodig blijft hebben al is het alleen maar voor telefonie?
Weet je dat KPN gewoon kosteloos die ZTE H220N zal vervangen omdat die blijkbaar aan het einde van zijn latijn is?
Weet je dat dat TS dan dus ook geen geld gaat kosten?
Weet je dat een configuratie zoals beschreven in netwerkje.com niet door jouw werkgever ondersteund wordt en dat je bij problemen dus eerst op jezelf aangewezen bent?
Weet je dat het plaatsen van een tweede router achter de Experia Box nauwelijks beperkingen oplevert maar wel veel eenvoudiger te configureren is?

Dan weet je ook waarom ik jouw voorstel absoluut nooit zal adviseren.
Wel hoop ik dat KPN serieus zal nadenken over de V11.
Reputatie 7
Badge +24
Hoi @Reuvekamp.m, goed dat je het hier meldt.

Informatie over een eigen router plaatsen is al door de rest gegeven. Zie ook die linkjes van wjb en Ward_. De vragen van Robin zijn ook wel belangrijk. Vooral als er "verkeerde ip-adressen" worden gegeven.
Al er iets mis is met je Experiabox kijk ik het graag voor je na. Zo nodig stuur ik je dan een nieuwe. Reageer je op mijn priv├ębericht?
Reputatie 7
Badge +24
Ik heb niets meer van je gehoord @Reuvekamp.m dus ga ik ervan uit dat je het via een andere weg hebt opgelost. Al je toch nog vragen hebt hoor ik het graag.

Reageer