Beantwoord

Is internet (buitengebied) mogelijk zonder vaste aansluiting/ISRA punt?

  • 12 January 2020
  • 9 reacties
  • 2114 keer bekeken

Ik ga verhuizen naar huisje zonder telefoonaansluiting. Volgens de postcodecheck van KPN kan ik wel gebruik maken van internet buitengebied. Maar elders wordt er weer gezegd dat er wel een (vaste) aansluiting moet zijn - Maar die is er echt niet.

Is Internetaansluiting met 4G modem en internet voor buitengebied toch mogelijk?

icon

Beste antwoord door Dennis-L 12 January 2020, 17:16

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

9 reacties

Hallo @MildredMacks , als KPN volgens onderstaande link:

https://kpn-compleet-fpi-info.fourstack.nl/

schrijft dat internet in jouw huis mogelijk is, kun je dat gewoon bestellen en levert KPN dat werkend op.

Hoe KPN dat doet is hun zorg, zou ik me alsik jou was geen zorgen over maken.

 

 

Reputatie 6
Badge +9

Wat staat er op Fourstack bij koper dan?
Als daar bij Koper/DSL iets staat ingevuld dan heb je in principe wel een vast lijn.

Volgens mij is Sneller internet buitengebied niet meer beschikbaar als 4G-only en kan dat alleen nog maar i.c.m. een vaste lijn maar zeker ben ik daar niet van.

Dennis L heeft gelijk: KPN is onlangs gestopt met losse verkoop van 4G buitengebied. Het wordt alleen nog geleverd bij afname van vast internet (DSL).

Alle info: https://www.kpn.com/internet/internet-buitengebied.htm

p.s.

T-mobile heeft het ook. De versie met huurrouter is zelfde prijs als bij KPN, maar bij T-mobile is een vaste aansluiting niet verplicht.

In de provincies Zeeland en Flevoland kan draadloos internet met Greenet. Dat is een andere techniek dan via 4G.

Reputatie 7
Badge +24

Hi Mildred, welkom op het forum. 

Ook ik ben benieuwd naar wat Fourstack aangeeft op je nieuwe postcode en huisnummer. Zou je ook je KPN profiel willen aanvullen met alle relevante gegevens en hier een seintje willen geven als je dit hebt gedaan? Dan kan ik ook meekijken. 

Ik heb het opgezocht bij Fourstacks:

Wat Koper is beschikbaar

FttH is niet beschikbaar

Sneller buitengebied 4g niet beschikbaar

Is het misschien toch beste om maar een Mifi 4G router te kopen?

 

Reputatie 7
Badge +24

Ik heb het opgezocht bij Fourstacks:

Wat Koper is beschikbaar

Dan gebruik je dat toch? Welke snelheid staat er achter? Wat is het probleem? Dat u in uw huis nergens een telefoonaansluiting ziet wil nog niet zeggen dat die er echt niet is. 

Reputatie 6
Badge +9

Welke snelheid staat er achter Koper/DSL en eventueel achter Bonded Koper/DSL?

Als er fysiek geen aansluiting is dan kan er volgens mij een monteur komen die een nieuw IS/RA punt komt plaatsen.

Reputatie 7
Badge +24

Je antwoord zegt ons net niets. :wink:

Ik herhaal mijn vraag: Zou je ook je KPN profiel willen aanvullen met alle relevante gegevens en hier een seintje willen geven als je dit hebt gedaan? Dan kan ik ook meekijken. 

Dan kan ik duidelijk de opties aangeven. 

Beste Alex,

Ik ga er naar kijken - ik heb nog geen KPN Abonnement maar ga dus of abonnement of sim-card van KPN aanschaffen om internet te krijgen op mijn afgelegen gebied

Â