Vraag

Is mijn glasvezel aansluiting gereed?

  • 27 April 2021
  • 11 reacties
  • 448 keer bekeken

Hallo,

 

Even een vraag. Gister zijn de monteurs van KPN netwerk langsgeweest. Een dag eerder hebben ze een FTU kastje opgehangen en doorgemeten. Gister hebben ze een Genexis kastje opgehangen en doorgemeten. Betekend het nu dat glasvezel aansluiting al gereed is? Ik ben in Februari namelijk gebeld dat mijn abonnement later in zou gaan, omdat het glasvezel netwerk niet gereed zou zijn. Het abonnement zou op 3 mei ingaan, en ik werd gebeld dat het pas 28 mei in orde zou zijn. Maar volgens mij heb ik nu alles in de meterkast, en vraag ik mij af of dat de nieuwe installatie pakket eerder gestuurd kan worden, en mijn abonnement eerder zou kunnen ingaan. 

 

 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

11 reacties

Zo te zien is de lijn gereed, glas brand groen wat zou betekenen dat er verbinding is.

Heb je een kpnmodem in huis, dan zou je hem kunnen proberen of het werkt.

Ja zou ik even in het andere huis de modem moeten loskoppelen en meenemen. Als ik die inplug zou ik gewoon WiFi verbinding moeten hebben?

 

Reputatie 7
Badge +24

WiFi heeft u sowieso toch wel. Maar of u ook internet hebt is de vraag 😉

Reputatie 7
Badge +13

Hoi @babsje,

Heb jij al een installatie pakket ontvangen? Zo ja mag je deze proberen aan te sluiten.

Ik heb nog geen installatie pakket ontvangen. Dat is het probleem, zou fijn zijn als alles toch aangesloten is of ze het pakket kunnen opsturen en mijn nieuwe abonnement eerder kunnen activeren. Vandaar mijn vraag, aangezien ze eerder vertelde dat het pas 28 mei gereed zou zijn. En als nu blijkt dat glasvezel gewoon werkt, kan alles eerder in gang gezet worden. Nu moet ik even mijn huidige modem meenemen, testen, en dan weer terug naar huis nemen. 

Heb nu mijn modem van mijn oude huis even aangesloten. Volgens mij zou alles moeten werken, maar abonnement is natuurlijk niet actief en kan het verder niet testen. 

 

Blijkbaar is alles gereed, kan alleen mijn abonnement dus niet eerder activeren. KPN - netwerk is bezig om heel het nieuwbouw blok aan te sluiten. Zolang KPN - netwerk de werkzaamheden niet afrond, kan mijn abonnement niet ingaan. Dus ik moet nu verplicht wachten tot zij het administratief afronden. Toch raar, alles is gereed voor het abonnement, maar ik kan niks...

Reputatie 7
Badge +13

Hoi @babsje,

Ik begrijp je frustratie, maar de plan datum van jouw abonnement is 28 mei. Helaas kunnen wij dit niet vervroegen en is het niet mogelijk om een abonnement eerder actief te maken dan de afgesproken datum. Je zult in de week voor 28 mei jouw installatie pakket ontvangen waarna je deze kan aansluiten. 

Hallo,

 

Ben ik weer. Mijn nieuwbouw aansluiting is gereed voor KPN glasvezel. Het probleem is nu dat ik graag mijn abonnement eerder wil laten ingaan, zodat we eerder kunnen verhuizen, en dus niet langer met dubbele woonlasten zitten. Aangezien thuiswerk het devies is. Nu moest ik langer wachten omdat KPN - netwerk bezig was met het aanleggen van het netwerk. Inmiddels is alles gereed, en wil ik dus mijn abonnement vervroegd activeren. (Het zou al 3 mei ingaan, maar KPN - netwerk heeft dit verschoven naar 28 mei). Maar alles is gereed. Ik heb dus ook nog steeds niet het installatie pakket binnen,  en blijkbaar kan NIEMAND dit voor elkaar krijgen om eerder een installatie pakket te sturen, zodat je abonnement eerder kan ingaan!! Hoe is dat in godsnaam mogelijk?? Nu heb ik van ellende maar mijn mobiele abonnement omgezet naar onbeperkt internet, zodat mijn telefoon kan fungeren als hotspot. Maar dit is toch te belachelijk voor woorden. Is er niemand die een klant kan helpen om eerder een abonnement te activeren en eerder een installatiepakket te sturen (wat eigenlijk al actief had moeten zijn)

Vind dit erg vreemd, een datum wordt verschoven , het is eerder gereed, maar toch moet je wachten!!!

 

Ow en dan nog iets vreemds... in de mail, en de site staat volg je bestelling. Zou je moeten kunnen zien wat je aansluitdatum is, wanneer je pakket verstuurd wordt..enz... Ik kan mijn bestelling niet volgen, die is er niet?? 

 

Dus ik vraag me überhaupt af of het wel goed gaat

Admin: Nieuwe topic samengevoegd met je bestaande topic

Ik heb weer even gekeken op volg je bestelling... Als ik dat doe krijg ik de melding, je kunt een opzegging niet volgen??? Iemand die kan zien wat wel de status van mijn nieuwe abonnement is? Mijn huidige heb ik idd opgezegd, want 2 abonnementen is wat overdreven. En het was voordeliger om een nieuw abonnement af te sluiten. Maar het nieuwe kan ik dus niet zien, en de status van de bestelling dus ook niet. Aangezien die volgende week in zou moeten gaan, en ik dus nog geen installatie pakket heb, wil ik graag weten hoe het ermee staat? 

Ik denk dat mijn abonnement niet meer in mijn KPN id staat, ik had deze in februari gekoppeld. Daar kreeg ik via mail een bevestiging van. Ik kon ook alles zien op beide adressen. Een week later belde KPN netwerk dat de datum niet haalbaar was, en dat het verschoven werd naar 28 mei. Sindsdien kan ik mijn nieuwe abonnement niet meer zien in mijn KPN id. En ik krijg het ook niet voor elkaar om het te koppelen? Heb alles ingevuld, klantnummer, adres Ed... Maar het lukt niet. Mijn nieuwe abonnement is niet te koppelen en niet meer zichtbaar voor mij.