Beantwoord

Is mijn IS/RA-punt nog actief?

  • 16 May 2022
  • 4 reacties
  • 872 keer bekeken

Hi, 

Wij zijn afgelopen maand verhuisd en de vorige bewoners hebben een ISRA-punt in de woning. Deze lijkt nog aangesloten te zitten op een (Heel) oud PTT lasdop(?)aansluiting. 

Nu zien we dat er een kabel is afgeknipt, maar dat er nog wel een aansluiting zit. Zie de foto's voor de situatie. Er loopt een kabel vanaf het ISRA-punt (zie foto 1) naar het oudere PTT lasdopaansluiting (zie foto 2). Vanaf daar loopt er een kabel in een blauwe buis naar buiten (zie foto 3). 

 1. ISRA-Aansluiting
2. Ouderwetse Lasdop aansluiting
3. Aansluiting naar buiten

De vraag is nu, is dit ISRA-punt nog actief of moeten we een monteur laten komen om er een nieuwe ISRA-punt op te laten zetten? Of kunnen we zelf hier iets in ondernemen?

Alvast bedankt voor jullie tijd en hopelijk hebben we hier snel een oplossing voor! 

Met vriendelijke groet. 

icon

Beste antwoord door Jasper van KPN 18 May 2022, 11:00

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

4 reacties

Dat vierkant doosje, de witte kabel, dat zal een stekertje zijn naar mijn sterke vermoeden.

Dat vierkant doosje, de witte kabel, dat zal een stekertje zijn naar mijn sterke vermoeden.

Hi KeesYagi, 

Thanks voor je super snelle reactie! 

Er zit aan de onderzijde van het aansluitingsdoosje wel een aansluiting voor een LAN-kabel (denk ik). Zou dat voldoende zijn of zou het afgeknipte stekkertje ook nog ergens voor moeten dienen? Een kabel naar een internetrouter bijvoorbeeld?

Hallo @BL13 , dat is geen aansluiting voor een lan kabel, RJ45, maar voor een DSL kabel, RJ11, naar de DSL aansluiting van je modem.

 

Reputatie 7

Hoi @BL13, welkom bij ons op het forum. De lasdop op de tweede foto is het IS/RA-punt (zie ook: Wat voor aansluiting heb je?), op de eerste foto is het zo te zien een aansluitkastje waar je een een kabel op aan kunt sluiten. Op de foto is het moeilijk te zien, maar ik vermoed net als Jan dat daar een kabel met RJ11 stekkertjes op kan worden aangesloten. 

Dat IS/RA-punt kan nog prima werken, het ziet er ook netjes uit. Als er een abonnement wordt aangevraagd en er komt een monteur kan die deze aansluiting gebruiken. Het kan zijn dat hij/zij er wel een ander type op wil aansluiten, maar op basis van de foto heb ik niet het idee dat dat niet nodig is.