Beantwoord

ISDN stopt: wat zijn de gevolgen voor mij?

  • 29 June 2019
  • 6 reacties
  • 264 keer bekeken

Ik heb een ISd 2 installatie die binnenkomt via een Vox Chigaco 220.
Het modem voor tel.(1 lijn) en tv is een Experiabox V8.

Moet ik iets veranderen?

Admin: titel van je bericht aangevuld ter verduidelijking
icon

Beste antwoord door Piet van der Vooren 30 June 2019, 13:35

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

Hallo @Zasav , als ISDN-klant zul je door KPN op de hoogte worden gebracht inzake de te voeren wijzigingen, anders even met de KPN helpdesk contact opnemen.
Reputatie 7
Badge +9
@Zasav KPN heeft een speciaal telefoonnummer in verband met het uitfaseren van ISDN. Dat is 0800-5025. Het is een gratis nummer, waar men je ook verder kan helpen voor de situatie na 1 september.

Zelf ben ik overigens overgestapt van ISDN (en ADSL+) naar een internetabonnement van XS4ALL. Ik heb een Fritz!Box-modem aangeschaft waarop ook ISDN-apparatuur kan worden aangesloten (Fritz!Box 7490 of 7590). XS4ALL verschaft als enige provider de benodigde instellingen voor dit modem, zodat je je bestaande ISDN-apparatuur kunt aansluiten en blijven gebruiken. Werkt prima.

Piet.
Ik heb gistermiddag via de chat contct gehad met de KPN servicedesk en heb de verzekering gekregen dat met de huidige installatie er voor mij niets verandert. Ik hoop dat dit klopt..
Reputatie 7
Ik weet niet wat die KPN servicedesk tegen jou gezegd heeft, maar ik zou er maar niet vanuit gaan dat het correct is.
ISDN apparatuur kan niet op "gewone" POTS aansluitingen en zijn straks niet meer te gebruiken. Er gaat dus wel degelijk iets voor je veranderen immers je zult nieuwe apparatuur moeten aanschaffen.
Ik neem overigens niet aan dat die VOX Chicago 220 op de analoge telefoonpoort van jouw V8 aangesloten is.
Reputatie 7
Badge +24
Wij hadden indertijd ook isdn, en wij hadden een Experiabox die ook speciaal voor isdn geschikt was. Die werkte niet op analoog. Ik weet niet hoe het nu is, maar ik kan me niet voorstellen dat er niets omgeruild hoeft te worden...

Bij ons ging de telefoonlijn eerst in een NT kastje. Van daaruit naar een splitter, hier hing de isdn centrale aan, en de Experiabox. Toen wij overstapte op alles-in-1 en dus analoog, is alles eruit gegaan en is er een nieuwe Experiabox geplaatst.
Reputatie 7
Badge +30
Ha @Zasav, welkom! Heel goed dat je het forum hebt gevonden 🙂. Ik zie dat je al veel informatie hebt gekregen, helemaal top. Als je gechat hebt met mijn collega, mag je er wat mij betreft wel vanuit gaan dat deze het bij het rechte eind heeft. Vertrouw je het niet of twijfel je, kan je gewoon bellen met 0800-5025 inderdaad. De collega's daar kunnen je geweldig helpen. Mocht je nog andere vragen hebben, laat je het dan weten?