Beantwoord

ISDN vervangen

• 18 april 2013
  • 5 reacties
  • 7558 keer bekeken

• Nieuwkomer
  • 0 reacties
Hallo,

Momenteel maken wij hier nog gebruik van ISDN en ADSL. Als het goed is hebben wij 3 lijnen in gebruik:

1.Telefoon

2.Fax

3.Internet

Met een bedrijf aan huis en downloadende/gamende kinderen zit het 8MB lijntje zo vol. Graag zou ik willen weten wat voor mij de beste is optie is om sneller internet te krijgen maar nog wel gebruik te kunnen maken van de 3 benodigde lijnen. Ook is het handig om te weten wat de eventueele down-time kan zijn.

Alvast bedankt!

icon

Beste antwoord door flip75 22 april 2013, 16:49

Als je de verbinding ook voor werk gebruikt toch maar kiezen voor KPN Zakelijk, ja het is wat duurder, maar je krijgt er ook de service voor terug. De vraag die je jezelf kan stellen is: wat als mijn verbinding eruit ligt, kan ik dan nog verder werken?

Een van bovenstaande reacties was om internet en telefonie apart te houden, dus niet kiezen voor Allesineen, voordeel daarvan is dat je telefoon en fax over ISDN altijd wel werken, ISDN is gewoon minder gevoelig voor storingen.

Komt erop neer wat je ervoor over hebt, maar in geval je zakelijk niet zonder kunt zou ik altijd kiezen voor zakelijk.

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 1
Ik adviseer om IPB (InternetPlusBellen) te nemen. Daarbij is het mogelijk om 2 telefoonlijnen te nemen, één voor de telefoon en één voor de fax. Dit worden dan digitale telefoonlijnen die over internet lopen. Ik adviseer je daarnaast om navraag te doen over een mogelijkheid voor VDSL of Glasvezel op je adres.

Groet,

Wiki

Reputatie 3
Badge
Hou wel rekening mee dat wanneer je zou overstappen naar IPB je fax ook geschikt is voor een VOIP lijn
Reputatie 1
Goed dat je het zegt! Veel mensen gebruiken het 2e aderpaar (als je die hebt) voor analoge telefonie of ISDN om gebruik te kunnen maken van een telefooncentrale, faxen, pinaparaten, alarm- of andere communicatie systemen. Dus ook als je een speciaal ISDN telefoontoestel hebt, bestaat er een grote kans dat deze niet werkt. Het is beter om te investeren in VoIP, het is op lange termijn goedkoper.

Bovendien kan het 2e aderpaar tegenwoordig gebruikt worden voor VDSL Pair Bonding, indien beschikbaar.

Groet,
Wiki

Reputatie 2
Denk trouwens dat de 8MB lijn een 8Mb lijn moet zijn of niet ?

MB = Mega Byte

Mb = Mega bit

Als je de verbinding ook voor werk gebruikt toch maar kiezen voor KPN Zakelijk, ja het is wat duurder, maar je krijgt er ook de service voor terug. De vraag die je jezelf kan stellen is: wat als mijn verbinding eruit ligt, kan ik dan nog verder werken?

Een van bovenstaande reacties was om internet en telefonie apart te houden, dus niet kiezen voor Allesineen, voordeel daarvan is dat je telefoon en fax over ISDN altijd wel werken, ISDN is gewoon minder gevoelig voor storingen.

Komt erop neer wat je ervoor over hebt, maar in geval je zakelijk niet zonder kunt zou ik altijd kiezen voor zakelijk.

Reageer