Beantwoord

ISRA 1 kabel naar aansluitdoos

  • 18 juni 2021
  • 9 reacties
  • 156 keer bekeken

Reputatie 1

Hi allen,

Aankomende week stap ik over van een Ziggo abonnement naar een KPN abonnement. In onze woning zit een ISRA 1 aansluiting.

 

De kabel die tussen het ISRA aansluitpunt en de aansluitdoos zou nog aanwezig moeten zijn, maar die is bij onze woning afgeknipt (zie afbeelding). Deze kabel wordt volgens mij niet meegeleverd in het pakket. Het is mij niet helemaal duidelijk welke kabel dit zou moeten zijn (en welke contactpunten gebruikt dienen te worden). Iemand die me op weg kan helpen? 

 

icon

Beste antwoord door RBxx 18 juni 2021, 16:15

Hallo @Robontheweb 

Zie hieronder hoe ik mijn IS/RA 1 heb aangesloten met materialen die in het aansluitpakket zaten:

Bovenaan zie je het grijze kabeltje met RJ-11 pluggen wat naar mijn KPN Box 12 gaat en in het midden een aansluitdoosje. Tussen het IS/RA punt en het doosje zit een stukje telefoonkabel wat ik van een tweede telefoonsnoer heb geknipt. Het hoeft natuurlijk geen rode en blauwe draad te zijn, andere kleuren zijn ook goed. Het DSL-signaal is ‘kleurenblind’.

Bekijk origineel

9 reacties

Hallo @Robontheweb , in de regel aan te sluiten op de rode en blauwe draad, dus links bovenin aansluiten. Werkt dit niet, dan heb je signaal op het oranje/witte aderpaar en moet je rechtsbovenin aansluiten.

Succes.

 

Reputatie 1

Hoi @JanD, bedankt voor je snelle reactie. Dat hadden ze dus voorheen verkeerd zitten zie ik :-).

En welke kabel heeft alleen een rode/blauwe draad? Volgens mij is deze kabel niet meegeleverd in het kpn pakket (of ik kijk er compleet overheen).

Reputatie 7
Badge +18

Hallo @Robontheweb 

Zie hieronder hoe ik mijn IS/RA 1 heb aangesloten met materialen die in het aansluitpakket zaten:

Bovenaan zie je het grijze kabeltje met RJ-11 pluggen wat naar mijn KPN Box 12 gaat en in het midden een aansluitdoosje. Tussen het IS/RA punt en het doosje zit een stukje telefoonkabel wat ik van een tweede telefoonsnoer heb geknipt. Het hoeft natuurlijk geen rode en blauwe draad te zijn, andere kleuren zijn ook goed. Het DSL-signaal is ‘kleurenblind’.

Reputatie 1

@RBxx Top! Helemaal duidelijk zo. Bedankt beiden.

Reputatie 1

@RBxx Goed voorbeeld doet volgen. 

Ik heb het soortgelijk opgelost. Volgens mij prima zo.

 

 

Reputatie 7
Badge +18

Ziet er goed uit @Robontheweb , dat moet prima werken!

Reputatie 1

@RBxx @JanD Hopelijk kunnen jullie me nog een keer uit de brand helpen.

Vandaag is de aansluiting geactiveerd. Echter blijft het internet lampje op de modem knipperen en geeft de modem (via de admin pagina) ook aan dat er geen Internet verbinding is.

 

Wat ik al heb geprobeerd:

  • Restart cycle → geen resultaat.
  • Reset van modem (via admin pagina) → geen resultaat.
  • Contact gehad met helpdesk via 0800 nummer. Ze konden de verbinding helaas niet uitlezen. Monteur is pas volgende week beschikbaar.

Zien jullie nog andere mogelijkheden? Ik zal de aansluiting die ik heb gemaakt nog een keer nalopen, maar lijkt me prima te zitten. Ik zie wel dat in het ISRA punt zelf de witte kabel misschien niet helemaal lekker zit. Maar mag ik hier wel aanzitten? Of is dit puur KPN die hier wat mee mag doen?

Voorheen (zie eerste afbeelding die ik deelde) lijken de rode/blauwe draad in de andere (rechter) aansluitpunten te hebben gezeten. Misschien dat eens zelf ook proberen?

Reputatie 7
Badge +18

Hallo @Robontheweb 

Gezien jouw allereerste afbeelding zou het kunnen dat de aansluiting via de oranje en witte draad bij jou binnenkomt. Misschien is er ooit een probleem geweest met het andere paar en is er geswitched. Die twee afgeknipte draadjes suggereren dat wel.

Die ‘losse’ witte en oranje draden waren mij ook al opgevallen. Formeel mag je hier niet aanzitten, maar als het mijn meterkast was zou ik deze draden zelf ‘netjes’ vastzetten.

Reputatie 1

@RBxx Dank voor wederom je snelle reactie. Ik had de draadjes al even omgehangen naar de rechterzijde. Na een reset van de modem heb ik nu werkende internet verbinding! Nog even afwachten of het stabiel blijft, maar so-far, so-good. 

 

Bedankt nogmaals.

Reageer