Beantwoord

Isra 1 vervangen tegen PPP time outs

• 14 juni 2016
  • 4 reacties
  • 226 keer bekeken

Ik heb veel last van PPP-time outs op mijn router (Fritz!box van XS4all). Ik lees op verschillende fora dat dit vaak komt door de connectie tussen de router en de Isra. Dat kan bij ons ook zeer goed het geval zijn, want de kabel die in de meterkast vanaf de ISRA de muur in verdwijnt naar de teleoonaansluiting in de woonkamer, is inderdaad maar een erg dun kabeltje.

Ik zou daarom graag de router in de meterkast naast het isra-punt zetten. Ons huis is echter van begin jaren '90 en bevat een Isra 1. Daar gaat een kabel in, en komt een kabel uit, maar er is geen spraken van stekkertjes die makkelijk om te steken zijn. Een Isra 2 heeft dat voor zo ver ik kan zien wel.

Ik vraag me nu af of het een goed idee is om de Isra de vervangen door een versie 2, zodat ik meteen op de isra de splitter kan zetten waarvan de ene kant naar de router gaat en de andere kant naar de telefoon. Voor de telefoon gebruik ik dan verder wel de bekabeling die door de muur naar de woonkamer loopt en de router kan in de meterkast blijven.

Iemand enig idee of dat mogelijk is en of er wellicht beter oplossingen zijn voor mijn situatie?

icon

Beste antwoord door RPD 14 juni 2016, 16:11

hallo ruud,

je kunt aan de bovenkant van de isra 1 het kapje er af klikken en een nieuw stukje kabel aansluiten die van een betere kwaliteit is en dan vervolgens aan de andere kant het contactdoosje, ik neem aan dat je bij de router alle benodigde originele aansluitkabeltjes hebt?

suc6 en laat ff weten of je dit als antwoord accepteerd.

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 4
Badge +5
hallo,
je kan toch gewoon een contactdoosje met een rj11 uitgang aan het kabeltje zetten in de mk, wordt normaal gesproken bij een pakket geleverd.
suc6...
Dat is wel een goed punt inderdaad. gewoon een extra doosje in de kabel boven de Isra. Dan heb ik wel achter de isra misschien tien cm slechte kabel, maar dat zal niet te veel invloed op de connectie hebben. Althans, niet zo veel als de vele meters die nu door de muur lopen lijkt me zo.

Het pakket dat bij de router kwam, wordt even zoeken, dat is al weer een flinke tijd geleden. Ik denk dat ik zoiets sowieso laat doen door mensen die er meer verstand van hebben dan ikzelf, dus materiaal zal dan ook wel geen issue zijn.

Bedankt voor het meedenken.

Reputatie 4
Badge +5
hallo ruud,

je kunt aan de bovenkant van de isra 1 het kapje er af klikken en een nieuw stukje kabel aansluiten die van een betere kwaliteit is en dan vervolgens aan de andere kant het contactdoosje, ik neem aan dat je bij de router alle benodigde originele aansluitkabeltjes hebt?

RPD schreef op 14 jun '16 om 16:11u
hallo ruud,

Ik zal het eens bekijken. Ik denk dat ik voor aanleg de hulp inschakel van iemand met meer verstand van zaken, maar goed om te weten dat de Isra kan blijven zitten.

Reageer