Beantwoord

isra heel erg oud

  • 15 April 2021
  • 18 reacties
  • 512 keer bekeken

Goedenavond,

mijn installatie pakket gekregen en bij het zoeken naar een isra punt kwam ik een

oude ptt doos tegen, er komt echter geen kabel uit die afgeknipt kan worden.

bij het openen van de deze doos zie ik alleen hopeloos oude kabels …. welke zou ik nu moeten gebruiken? En is dit nog te gebruiken?

icon

Beste antwoord door Maja van KPN 18 April 2021, 12:54

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

18 reacties

Badge +19

Het is wel te gebruiken denk ik maar wel een hele puzzel.  Kwestie van proberen.  Is de verbinding al opgeleverd?

Wellicht dat je wat aan dit draadje hebt.

https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1383455

Reputatie 7
Badge +24

U kunt een gratis instalatiemonteur krijgen, waarom neemt u die niet?

Wat u op de foto ziet moet u zo laten zitten en aan de bovenzijde een nieuwe kabel aansluiten.

Reputatie 6
Badge +8

Heel erg oud valt ook nog wel mee.

Gewoon de linker twee draadjes eerst proberen. Meestal is het blauw en rood.

Reputatie 7
Badge +20

Hi @Hondenmaatje,

Ik heb net als @HGD het vermoeden dat jouw signaal geleverd gaat worden via de 1 linker draadjes, zou je eens een foto willen plaatsen waarop het geheel zichtbaar is, zodat we de bovenkant van dit punt ook kunnen zien?

Hier een foto van het geheel

 

Badge +19

Is het al gelukt? @Hondenmaatje 

Dinsdag de 20e kan ik hem testen, vanaf die datum kan ik hem activeren.

hopelijk gaat het dan goed

Reputatie 7
Badge +10

Je zou met een klein borsteltje wel alles schoon kunnen maken.
De metalen contact stripjes even losschroeven en draadeindjes en metalen stripjes met contactspray behandelen zodat eventuele microscopisch dunne corrosielaagjes er vanaf gaan. Residu eraf poetsen, zodat contacten “materiaal technisch gezien” echt goed schoon zijn om de internet-data zo goed mogelijk met de minste demping verder kan geleiden en optimaal functioneel kan zijn.
Dan het zaakje weer vastschroeven.

Reputatie 7
Badge +24

Volgens mij kun je er beter niets aan doen, gewoon boven aan sluiten. En als het niet werkt de monteur langs laten komen. Kan die het hele doosje vervangen door een nieuwe.

Reputatie 7
Badge +10

Het zaakje ligt toch al open.  Zoveel kun je er niet aan verprutsen (of men moet wel erg onhandig zijn). Met de minste moeite al meteen in optimale conditie brengen.

Als het alsnog niet functioneert is de rompslomp en het traject met een monteur alsnog in te zetten. (Die vaak niet op geplande data komt opdagen, en men lang moet wachten voordat zoiets wordt opgelost. Dat is als ik de vele berichten lees in zijn algemeenheid de standaard KPN service).

Ik zou het wel weten waar ik voor zou kiezen.

Reputatie 7
Badge +20

Dinsdag de 20e kan ik hem testen, vanaf die datum kan ik hem activeren.

hopelijk gaat het dan goed

Mocht het niet lukken, dan kan je direct bellen met 0800 - 0402 zodat 1 van mijn collega's je kan helpen met het inplannen van een monteur!

Als het alsnog niet functioneert is de rompslomp en het traject met een monteur alsnog in te zetten. (Die vaak niet op geplande data komt opdagen, en men lang moet wachten voordat zoiets wordt opgelost. Dat is als ik de vele berichten lees in zijn algemeenheid de standaard KPN service).

Mensen melden het alléén als er iets niet goed gaat, waardoor dit soort berichten een vertekend beeld geven, in het grote merendeel van alle monteursafspraken gaat het uiteraard precies volgens plan :wink:

 

 

Reputatie 7
Badge +10

Mensen melden het alléén als er iets niet goed gaat….

Maar het zijn doorgaans toch wel erg veel meldingen.
Het minieme werkje wat enkele schroefjes losdraaien, schoonmaken, en weer vastdraaien kost.
Zou ik daar in deze situatie altijd al mee beginnen. Ongeacht of een monteur nu wel of niet komt.

Reputatie 7
Badge +20

Hoe is gegaan @Hondenmaatje? Is het gelukt met aansluiten of moet er toch een monteur aan te pas komen? Hoor het graag!

Nee het is niet gelukt.

kpn gebeld en bijna een uur aan de lijn gezeten, alles testen en proberen.

vervolgens een monteur ingepland, 4 mei was de eerste mogelijkheid. Dat vond ik dan wel jammer, na maanden slechte internet van ziggo en nog beroerdere klantenservice...dacht ik klaar te zijn …. helaas. maar hopelijk volgende week alles klaar

 

 

 

Reputatie 7
Badge +20

Ai, flink balen dat er dan ook pas op 4 mei een monteur beschikbaar is :slight_frown: Ik heb goede hoop dat de monteur alles piekfijn in orde gaat maken, maar laat je toch weten hoe het is gegaan met die afspraak?

Monteur is geweest, allervriendelijkste meeewerker.

Alles netjes aangesloten, andere modem gepakt omdat degene die geleverd was niet werkte met de 4g modem 🤨

maar helaas geen signaal uit de kabel, dus worden er hulptroepen ingeschakeld die de kabels gaan herstellen, daar komen ze as donderdag voor.

dus word vervolgd 

Reputatie 7
Badge +20

:slight_frown: Nog meer pech dus, wel spannend zo! Laat je morgen weten of alles in dan ook echt in orde is?