Beantwoord

Isra kastje afwezig

  • 13 November 2020
  • 17 reacties
  • 377 keer bekeken

Kort geleden is mijn meterkast gerenoveerd i.v.m zonnepanelen. Bij het demonteren bleek dat de kpn kabel zonder Isra kastje binnenkomt en de kabel naar mijn router  met twee draadjes er aan gesoldeerd is.

Alles lijkt goed te werken, maar mag dit zo blijven zitten of hoe kom ik aan een nieuwe isra aansluiting. 
Ik betrek alle diensten al 40 jaar via de KPN.  
wie kan me helpen.

 

icon

Beste antwoord door Bart van KPN 23 November 2020, 10:17

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

17 reacties

Badge +19

Het verdient geen schoonheidsprijs natuurlijk maar kwaad kan het niet. Ik verwacht niet dat daar nu in coronatijd een monteur voor komt. Dat moet je nu ook niet willen lijkt me.

Reputatie 7
Badge +9

Deze week heeft een monteur van KPN gratis mijn ISRA-punt hersteld, nadat daar via een moderator van dit forum opdracht toe was gegeven. Was een paar minuten werk.

Piet.

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @Hebbes, als het zo is zo is als je beschrijft kan ik daar een monteur voor aansturen, dat is niet hoe het moet zijn namelijk. Als je jouw Forumprofiel voorziet van postcode + huisnummer en naam van de contractant dan ga hem voor je plannen. Laat je even weten als je het profiel hebt aangevuld.

Hallo BArt

 

Ik heb de gegevens ingevoerd/aangepast.

Bedankt voor je hulp tot zover.

Nog even een vraag, sinds kort brand ook het service lampje oranje, alles lijkt goed te werken maar toch.

Jaren geleden heeft een collega van jou alles naar gelopen en na een bezoek aan de centrale kast hier in de wijk was dat opgelost.

De wijk is 40 jaar oud en alles loopt nog via die blauwe gevlochten KPN kabel.

Kort geleden is er wel een glasvezel buisje naar binnen aangelegd. Maar gezien het feit dat alles goed werkte en de KPN geen deel uitmaakte van het aangeboden pakket heb ik daar geen gebruik van gemaakt.

IK hoor graag iets van je m.b.t. dit onderwerp.

Alvast  Bedankt

 

Reputatie 7
Badge +20

@Hebbes  Als het servicelampje oranje brandt, dan betekent dat en van de diensten niet goed werkt. Alleen welke is dat dan? Want je geeft aan dat alles goed werkt. Heb je het modem al eens opnieuw opgestart? Of zelfs hersteld met de herstel knop?

In ieder geval komt de monteur voor het ISRA morgen 24-11 tussen 0800-1000 uur. Kun je hem ook nog eens vragen. Ik hoor graag hoe dat bezoek verlopen is. 

Hallo Bart

 

Bedankt voor de snelle actie!

Echter ik ben morgen niet thuis en kan geen back-up verzorgen. Woensdag is een goed optie voor mij.

Wijzigen van de afspraak via de site werkt niet vanwege een storing en telefonisch wordt ik terugverwezen naar die betreffende site. Is het mogelijk dat u de afspraak verzet ?

Met vriendelijke groeten.

 

Monteur was precies op tijd en ik was nog thuis. Isri kastje weer gemonteerd en kabel naar de router opnieuw aangesloten

Storingslampje is uit en alles werkt.

Perfect geregeld!

Bedankt.

 

Hallo @Hebbes , persoonlijk zou ik meteen voor glasvezel gaan, ook als KPN daar niet op levert, jammer dan voor KPN, maar dat is persoonlijk.

 

Reputatie 7
Badge +20

Dat is snel en top geregeld. Graag gedaan en mochten we nog weer iets kunnen betekenen, laat het dan vooral weten.

Om hier even op in te haken. 
 

wij hebben net een huis gekocht waarvan het isra kastje naar alle waarschijnlijkheid niet meer aanwezig is. 
 

volgens de oude eigenaar (begin 80) ligt er een blauwe gevlochten kabel onder de vloer. 
deze wil ik het liefst in de meterkast hebben, maar weet niet of de kabel daar lang genoeg voor is. Het punt is namelijk als sinds de jaren 80 niet meer gebruikt en sinds dien is de meterkast ook verplaatst. 
 

Reputatie 7
Badge +11

Om hier even op in te haken. 
 

wij hebben net een huis gekocht waarvan het isra kastje naar alle waarschijnlijkheid niet meer aanwezig is. 
 

volgens de oude eigenaar (begin 80) ligt er een blauwe gevlochten kabel onder de vloer. 
deze wil ik het liefst in de meterkast hebben, maar weet niet of de kabel daar lang genoeg voor is. Het punt is namelijk als sinds de jaren 80 niet meer gebruikt en sinds dien is de meterkast ook verplaatst. 
 

Het makkelijkste is om zodra er een abonnement is afgesloten en geleverd kan worden een monteur aan te vragen omdat het ISRA onvindbaar is. Dan zal er een monteur gestuurd worden om deze te herstellen.  Echter omdat de meterkast ooit verplaatst is zou het kunnen zijn dat ze je doorverwijzen naar mijnaansluiting.nl om deze in de meterkast aan te laten sluiten. Helaas vallen dergelijke kosten niet te verhalen op de vorige bewoner tenzij dit bij aankoop niet bekend was, dan kan het mogelijk als verborgen gebrek worden verhaald op de vorige eigenaar.

 

Uiteraard kun je zelf ook kijken of de kabel lang genoeg is, als dit zo is dan hoeft er voor zover ik weet niet via mijnaansluiting.nl een aanvraag ingediend te worden en kan er een gratis installatiemonteur gepland worden die ook een ISRA plaatst.

Goedemorgen. 
de oude eigenaar is ermee bekend. Hij heeft destijds zelf de verbouwing gedaan. 
ik kom er pas net achter nadat ik het heb gevraagd omdat ik de telefoon aansluiting niet kon vinden. 
 

abbo bij kpn heb ik al jaren. Heb paar weken geleden de verhuizing doorgeven en aankomende vrijdag zou het abonnement bij het nieuwe adres in moeten gaan. 
Als er kosten aan zitten mag de monteur het kastje van mij lekker onder de vloer aan sluiten. Het is vrij hoog en kurkdroog daar

Is het mogelijk dat ik alvast de monteur bestel? Of kan dat pas als de verhuizing rond is bij kpn?

Reputatie 7
Badge +10

Goedemorgen. 
de oude eigenaar is ermee bekend. Hij heeft destijds zelf de verbouwing gedaan. 
ik kom er pas net achter nadat ik het heb gevraagd omdat ik de telefoon aansluiting niet kon vinden. 
 

abbo bij kpn heb ik al jaren. Heb paar weken geleden de verhuizing doorgeven en aankomende vrijdag zou het abonnement bij het nieuwe adres in moeten gaan. 
Als er kosten aan zitten mag de monteur het kastje van mij lekker onder de vloer aan sluiten. Het is vrij hoog en kurkdroog daar

 

Is het een soort kelder? Kun je niet inschatten of de kabel het tot de meterkast haalt? Hoe ver is die meterkast verplaatst dan? Er zit vaak wel wat ruimte op, en als het meevalt en je er goed bij kunt, druk je hem zo omhoog de nieuwe meterkast in. Om nou speciaal de grondploeg te laten komen om er een stuk aan te laten zetten. Monteur kan hem ook dmv geldoosje en dsl kabel verlengen naar meterkast. Dan ist ook klaar. Hoef je maar 1 monteur over de vloer te hebben. Had je een monteur bij de verhuizing geregeld?

Het is een huis op zand grond met een kleine meter hoogte onder het huis. 
de meterkast zit zo’n 5 meter verder van de plek waar de oude kast zat (verder van de straat af)

verlengen met een gel doos mag van mij ook. 
dat maakt mij allemaal niet zoveel uit. Snelheids verlies maak ik me sowieso niet zo druk over. 
verwachting is dat volgend jaar het glas netwerk beschikbaar is, dus dan stappen we toch over als kpn dat aanbied. 
 

ik heb zonder monteur besteld omdat ik de verhuizing al doorgegeven heb voordat we de sleutels hadden

Is het mogelijk dat ik alvast de monteur bestel? Of kan dat pas als de verhuizing rond is bij kpn?

Helaas kan dat pas als de verhuizing rond is.  Je kunt op dat moment 0800 0402 bellen en aangeven dat het is/ra stuk/onvindbaar is. Zij kunnen op dat moment een monteur inplannen. Hoe dat uiteindelijk kostentechnisch verloopt kan ik vanaf hier onmogelijk inschatten. Als het allemaal behapbaar is, zonder alles te hoeven afbreken is het doorgaans gratis. 

Inmiddels al contact gehad met een medewerker. 
monteur is al ingepland