Beantwoord

isra punt in huis waar te vinden?

  • 22 September 2021
  • 6 reacties
  • 721 keer bekeken

Zit hier een isra punt tussen? Als dat idd die met die gekke 4 punten is en de tv staat aan de overkant  dan is het zeker dat ik een lange kabel nodig ga hebben?

icon

Beste antwoord door Maja van KPN 26 September 2021, 10:55

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @Ann83Wth ,

Nee, ik zie geen Isra-punt. 
 

Foto 1 lijkt op een aansluiting voor kabel-TV.

Foto 2 is een telefoonaansluiting. 
 
Foto 3 is van jouw energiemeter in jouw meterkast. 

Reputatie 7
Badge +11

Foto 3 is van jouw energiemeter in jouw meterkast. 

Op de derde foto zit ook een soort lasdoos die de PTT nog wel eens wilde plaatsen, dat is de ronde unit links van de groepenkast.

 

Ziet er alleen niet echt uit als een originele invoerkabel, tenzij dit om een oud hoogbouw complex gaat.

Foto 3 lijkt die links te zitten, woon je in een apartement ouder dan de jaren 70 zou die ronde schijf je ISRA kunnen zijn.

Maar die mag wel eerst even vernieuwd worden, dat gaat nooit wat worden.

Foto 3 is van jouw energiemeter in jouw meterkast. 

Op de derde foto zit ook een soort lasdoos die de PTT nog wel eens wilde plaatsen, dat is de ronde unit links van de groepenkast.

 

Ziet er alleen niet echt uit als een originele invoerkabel, tenzij dit om een oud hoogbouw complex gaat.

Ja dit is een topappartement uit 1947, dus dan zou het wel die telefoonaansluiting kunnen zijn?

Reputatie 7
Badge +11

Die kans is best aanwezig! Kwestie van proberen. Mocht het toch niet lukken dan kan je altijd kosteloos een installatiemonteur krijgen.

 

Even rekeninghoudend met de toekomst: mocht er ooit glasvezel aangelegd gaan worden dan zal deze hoogstwaarschijnlijk in de meterkast komen. Hiervoor is een wandcontactdoos benodigd. Zoals deze nu is mag een KPN monteur hier geen wandcontactdoos plaatsen in verband met het ontbreken van een aardlek en een hoofdschakelaar. Voor nu zou ik er niets mee doen aangezien het helemaal niet zeker is maar als ze beginnen met uitrollen is dat wel iets om rekening mee te houden :) 

Reputatie 7
Badge +20

Die kans is best aanwezig! Kwestie van proberen. Mocht het toch niet lukken dan kan je altijd kosteloos een installatiemonteur krijgen.

Hier sluit ik me helemaal bij aan @Ann83Wth! Als je het niet wekend krijgt, kan je via onze klantenservice (0800 - 0402) een afspraak met een monteur inplannen :slight_smile: