Beantwoord

ISRA-punt in nieuwe jaren 30 woning

  • 21 June 2019
  • 19 reacties
  • 705 keer bekeken

Ik heb een woning gekocht uit de jaren dertig. Nu is er volgens de huidige bewoner geen ISRA-punt aanwezig.
Kan ik ergens controleren of er überhaupt een telefoonkabel de woning binnenkomt en misschien zelfs waar die zou moeten zitten.

*Admin: titel aangepast i.v.m. vindbaarheid
icon

Beste antwoord door Marina_ 24 June 2019, 10:03

Bekijk origineel

19 reacties

Reputatie 7
Badge +19
Goedenavond @FrankdeM, Welkom op het forum! Gefeliciteerd met je nieuwe woning! Een woning uit de jaren dertig zal vast een uitdaging zijn, maar is meestal iets heel moois van te maken. Ik kan uitzoeken of er een ISRA-punt in de woning aanwezig is en uitzoeken waar de kabel binnenkomt. Zou je jouw postcode, huisnummer willen toevoegen aan jouw forumprofiel?(deze gegevens zijn alleen inzichtelijk voor KPN Moderators en voor jezelf) Dan laat ik je het z.s.m. weten. 🙂
Hallo @Marina_ bedankt voor je reactie. In mijn profiel heb ik de postcode en huisnummer van ons nieuwe adres ingevoerd
Ik kan me niet voorstellen dat de bewoners, die er in de jaren 1950 - 2000 woonden, geen vaste telefoon hebben gehad. Dat kon in die periode alleen via PTT / later KPN.
Er zal toch wel érgens een zgn varkenssnuit zitten.
@PeterG lijkt mij ook maar helaas heb ik hem nog niet kunnen vinden.
Ben alleen nog niet in de gelegenheid geweest om in de watermeterput te kijken.
We wonen er nog niet namelijk.
Hier op te zoeken :
https://kpn-compleet-fpi-info.fourstack.nl
https://netco-fpi-info.fourstack.nl/
( en zo zijn er nog een paar, wat is het verschil ?)

En evt kun je ook nog delpher.nl kijken, daar staan ook oude telefoon boeken op als je goed zoekt :-/
Maar ws is er verbouwd in het huis en is de boel weg getimmerd maar de kabel moet nog wel ergens liggen natuurlijk, informeren bij de buren, als dat een soortgelijk huis is tenminste.
Reputatie 7
Badge +19
Goedemorgen @FrankdeM, Zou je jouw postcode/huisnummer in je forum profiel willen controleren? Ik kom namelijk geen mogelijkheden tegen op jouw adres, als ik je postcode/huisnummer online zoek. Kom ik ook geen adres tegen.
Hallo @Marina_ klopt er was een foutje ingeslopen. Nu zou je een adres moeten vinden.
Reputatie 7
Badge +19
Bedankt @FrankdeM 🙂 Er ligt een koperaansluiting van 37 Mbit/s. Ik zie jammer genoeg geen informatie terug over het ISRA punt. Als je hem niet kan vinden, is de kans groot dat de aansluiting zich bevind in een kruipruimte. Wanneer je kiest voor KPN, kan er een monteur langs komen om alles aan te sluiten. Hopelijk kun je uit de voeten met deze informatie, anders hoor ik het graag.
Reputatie 7
Badge +19
@FrankdeM Ik heb geen reactie meer van je gezien dus ga ik ervan uit dat je geen vragen meer hebt. Anders hoor ik het graag!
@Marina_ excuses hierover inderdaad geen vragen meer.
ik heb wel mijn verhuizing opgegeven bij KPN maar verzuimd een monteur aan te vragen.
Ik ging ervan uit dat het plug-and-play zou zijn, maar dat is anders, kan ik dat nog veranderen?
Reputatie 7
Badge +19
Aan de hand van je gegevens zie ik nog geen aanvraag. Wanneer heb je de aanvraag gedaan? Zou je jouw klantnummer in dit geval willen toevoegen aan je forumprofiel? Dan kan ik kijken naar de mogelijkheden wat betreft een installatiemonteur.
@Marina_ oeps misschien mijn vergissing, ik was in de veronderstelling dat ik de verhuizing al had door gegeven.
Ik pas mijn info nog even aan.
Reputatie 7
Badge +19
@FrankdeM, Je hebt het abonnementsnummer ingevuld, aan de hand van dit nummer kan ik je gegevens niet opzoeken. Zou je het klantnummer willen invullen? Het klantnummer staat ook op de overeenkomst die je gekregen hebt.
@Marina_ sorry nu het juiste nummer ingevuld
Kan het kloppen dat de chat-funktie binnen KPN en Mijn-KPN niet helemaal werkt?
Probeer de verhuizing via de chat te regelen zoals aangegeven, maar ik kom er niet echt door
Reputatie 7
Badge +19
Geen probleem @FrankdeM. Dit is het juiste nummer 🙂 Ik zie geen verhuizing gepland aan de hand van je klantnummer. Heb je na het doorgeven van de verhuizing wel een bevestiging ontvangen?
@Marina_ Daar gaat het mis waarschijnlijk.
Kan ik dit via jou regelen?
Graag in een DM dan ipv hier op het forum 🙂
Reputatie 7
Badge +19
@FrankdeM, Ik zou dit graag voor je willen regelen, maar op het forum zijn we niet geautoriseerd om verhuizingen door te voeren. Je kunt dit doen bij onze verhuisdesk via chat of via onze telefonische klantenservice via het nummer 0800-0402 optie 2. Als je contact hebt gehad, kun je een monteur inplannen. Indien nodig kan ik je daar wel mee helpen. Uiteraard ook met andere vragen rondom je verhuizing.
Dank je wel @Marina_ ik ga even kijken of de chat nog beschikbaar komt anders first-thing morgen

Reageer