Beantwoord

Issue met V8 en Gaming

  • 9 October 2019
  • 8 reacties
  • 196 keer bekeken

Hallo KPN, Zelf hebben wij thuis nog een Experia Box V8. Nu is het geval dat ik hierop bepaalde spellen niet kan spelen omdat mijn internet wegvalt. Nu heb ik van KPN 2x een bekabelde Experia wifi versterkers gekregen en deze aangesloten. Dit kwam omdat onze dekking in huis niet goed was. Nu is de dekking verbeterd alleen hebben de spellen nog steeds internet problemen. Ook valt het internet bij mijn laptop weg als iemand thuis komt. Zelf de hele firewall uitgezet maar niks heeft effect. Mocht ik geen internet hebben geeft hij aan dat hij geen DNS krijgt. Nu kan ik dit niet instellen in de V8 en hierover heb ik meerdere keren gebeld. Ook over bepaalde instellingen in de router (Fireware update hebben jullie niet meer). Nu vraag ik mij af of de V10 dit kan veranderen en of dit een oplossing kan zijn aangezien ik alles al uit de kast heb getrokken. Ik hoor graag wat de mogelijkheden zijn.
icon

Beste antwoord door BjornReekers 21 October 2019, 09:40

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +24
Heb je het al eens geprobeerd om je laptop op een kabel aan te sluiten? Valt internet dan ook weg?
Heb je het al eens geprobeerd om je laptop op een kabel aan te sluiten? Valt internet dan ook weg?
Yep, Zelfs op de beide wifi versterker's en op de "Router" zelf.
Reputatie 7
Badge +21
Hoi @BjornReekers. Welkom op het KPN Forum! Ik kan mij voorstellen dat het erg vervelend is wanneer de verbinding wegvalt tijdens het gamen. Je geeft aan dat het ook wegvalt wanneer je het bekabeld aansluit. Zou je je gegevens achter willen laten op het KPN Forum profiel? Zodra ik je gegevens heb ontvangen kan ik dit verder uitzoeken. Laat je mij weten wanneer je de gegevens hebt aangevuld?
Reputatie 7
Badge +24
Maak je gebruik van dvs / adapters?
Gegevens heb ik ingevuld

Nick83, nope
Reputatie 7
Badge +21

Bedankt voor het achterlaten van je gegevens @BjornReekers. Ik zie dat er vandaag geen verbrekende verbindingen geconstateerd. Helaas heb ik niet de mogelijkheid om verder terug te kijken. Zou je de onderstaande stappen willen uitvoeren?

  • Maak het Glasvezelaansluitpunt (FTU/NT) spanningsloos voor minimaal 2 minuten
  • Zet de spanning weer op het Glasvezelaansluitpunt (FTU/NT) en wacht totdat alle lampjes weer correct branden
  • Reset de Experiabox

Ik ben erg benieuwd of dit het probleem verhelpt. Daarnaast zou ik je willen vragen om gelijk telefonisch contact op te nemen met onze klantenservice zodra dit weer gebeurd. Mijn collega's kunnen jouw verbinding dan doormeten en een passende oplossing aanbieden. 

 

 

Bedankt voor het achterlaten van je gegevens@BjornReekers. Ik zie dat er vandaag geen verbrekende verbindingen geconstateerd. Helaas heb ik niet de mogelijkheid om verder terug te kijken. Zou je de onderstaande stappen willen uitvoeren?

  • Maak het Glasvezelaansluitpunt (FTU/NT) spanningsloos voor minimaal 2 minuten
  • Zet de spanning weer op het Glasvezelaansluitpunt (FTU/NT) en wacht totdat alle lampjes weer correct branden
  • Reset de Experiabox

Ik ben erg benieuwd of dit het probleem verhelpt. Daarnaast zou ik je willen vragen om gelijk telefonisch contact op te nemen met onze klantenservice zodra dit weer gebeurd. Mijn collega's kunnen jouw verbinding dan doormeten en een passende oplossing aanbieden. 

 

 

Ze hebben bij mij zelf al eens de verbinding doorgemeten. Daarbij ben ik echt goed geholpen een van je collega's. Ik heb zelf al 2 bedraade bedraade experia wifi boxen gekregen. Daardoor is de wifi hier sterk verbeterd. Zodra er tijd is om de experia box te restten ga ik dit doen. en zal ik in dit form een updated geven over de situatie. Alvast bedankt.

Reputatie 7
Badge +21

Wat goed om te lezen dat je met twee bedrade Experia WiFi's jouw WiFi verbinding hebt kunnen verbeteren. Als het nu goed werkt hoef je de ExperiaBox natuurlijk niet meer te resetten. Als je nog vragen hebt, dan horen we dat graag van je!

Reageer