Beantwoord

Issues met de ronde WiFi versterker

  • 24 January 2020
  • 31 reacties
  • 4631 keer bekeken

Reputatie 1

Ik had problemen met de ontvangst van mijn WiFi en las dat KPN dat garandeerde en dus heb ik een monteur laten komen die een en ander heeft gemeten en mij toen adviseerde de ronde witte set aan te schaffen. Deze garantie kostte mij €159,00.

installatie was eenvoudig alhoewel ik de wijze erg omslachtig ( bij mij waren ook alle poorten bezette het modem en er dus maar even eentje er uit gehaald) vond maar was toch goed verlopen.

laatst had ik wel mijn netwerk maar geen internet. Gezocht op de site maar daar stond niets over een probleem oplossing. Toen bleek dat de app’s van KPN telkens met de melding: er is een fout opgetreden. Na diverse pogingen toch maar een monteur besteld via de site zelfs datum en tijdstip gekozen en daarna kwam weer de melding: er is een fout opgetreden. Pissig ben ik toen maar helemaal van voren af aan begonnen maar ik merkte dat ondanks de mens apparaten niet waren aangesloten ik helemaal nergens WiFi had terwijl ik een modem en versterker heb. Erg vreemd maar uiteindelijke had ik weer WiFi en internetverbinding. Apart was dat ik de volgende dag een mail van KPN kreeg dat er een monteur onderweg was. Ook toen heb ik getracht verbinding te maken via de site en weer kwam de melding: er is een fout opgetreden. Heb de moed maar opgegeven en de monteur afgewacht. De monteur op de hoogte gebracht van mijn bevindingen en mijn acties.  Helaas was deze monteur zeer slecht op de hoogte en moest constant collegae bellen om te vragen wat hij moest en kon doen en wilde naderhand ook nog €50,00 declareren. Ik heb geweigerd om dat te betalen en dus heeft hij mijn heel epistel op de bon geschreven. Daarna niets meer vernomen. Daarna is het nog een aantal keren voortgekomen dat ik wel een netwerkverbinding had maar geen internet. Helaas kan ik nog steeds niet vinden hoe dit eenvoudig op te lossen zou zijn. Ook ben ik benieuwd welke app ik op mijn netwerkmachines (Windows 10 en IOS 13) ik zou kunnen gebruiken want de app’s via de site heb ik weinig vertrouwen meer in, jammer maar waar.

admin: eigen topic aangemaakt. Oorspronkelijke topic

icon

Beste antwoord door Natasja 3 February 2020, 16:24

Bekijk origineel

31 reacties

Reputatie 6
Badge +9

Dag @BroBor. Van harte welkom hier. Wat frustrerend dat je na de aanschaf van de WiFi-versterkers nog steeds tegen problemen met je internetverbinding aan loopt. Kun je mij laten weten hoeveel en welke apparaten er zijn aangesloten op je modem? Heb je die al eens losgekoppeld en vervolgens je Experia Box een reset gegeven? Sluit je apparatuur vervolgens weer aan en doorloop opnieuw de stappen om je WiFi-versterkers te installeren: 

  1. Sluit de kabel met gele stekkers aan op de gele ethernetpoort van het KPN Super Wifipunt en op een willekeurige gele ethernetpoort van de Experia Box.
  2. Sluit het KPN Super Wifipunt aan met de stroomadapter en steek de adapter in het stopcontact. Zet dit aan met de aan/uit-knop en wacht tot het lampje groen brandt.
  3. Sluit het tweede Wifipunt op dezelfde manier aan. 
  4. Ontkoppel het tweede Wifipunt en plaats dit tussen je Experia Box en de locatie waar je slecht WiFi-signaal ervaart.
  5. Het lampje op het tweede Wifipunt brandt groen als de locatie goed is.

Ik ben benieuwd naar je bevindingen.

Reputatie 1

De volgende apparaten zijn aangesloten op het modem:

1. TV-ontvanger
2. KPN stopcontact t.b.v ontvanger op de slaapkamer

  1. externe KPN Arcadyan WiFi versterker
  2. KPN WiFi (Mesh)

uiteraard heb ik het modem gereset maar bij storing van de Mesh ( wel netwerk maar geen internetverbinding) geeft dat geen wijziging. Het netwerk is er wel weer maar nog steeds geen internetverbinding. Zoals ik al geschreven heb is er niets over problemen met de Mesh te vinden op jullie site.

ik had verwacht dat als de Mesh verbinding weg valt dat de Arcadyan het zou overnemen of altijd te gebruiken is maar dat lijkt niet zo te zijn. De monteur kon daar geen antwoord op geven.
 

Wat is dan nog de functie van deze extra externe versterker?  

 

De nieuwe thuis app geeft aardig wat informatie maar ook die versterker wordt niet gezien. Maar waar kan ik nu mijn kanalen instellen? Het zou trouwens prachtig zijn geweest als dat op de app kan en je ook nog kunt zien welke kanalen in mijn omgeving gebruikt worden.

 

is er trouwens verschil tussen de WiFi versterkers €159,-en de super WiFi versterkers €195,-?

Reputatie 7
Badge +24

U heeft nu dus 1 zwarte vierkante versterker en 2 ronde witte versterkers?

De ene zwarte vierkante versterker zit rechtstreeks op de Experiabox aangesloten, met een kabel? Van de ronde witte versterkers is er ook 1 met een kabel op de Experiabox aangesloten? En die andere staat een paar meter verderop?

Alleen de tv in de slaapkamer is via het stopcontact aangesloten? Daar zit verder niets bij?

Reputatie 7
Badge +24

2 ronde witte versterkers kosten nu trouwens 149 euro. Geen 159. Waar ziet u 195 euro opduiken?

Reputatie 7

2 ronde witte versterkers kosten nu trouwens 149 euro. Geen 159. Waar ziet u 195 euro opduiken?

Nergens zien we 195 Euro opduiken, maar 159 Euro was tot voor kort inderdaad de prijs voor de startersset.

 

 

Reputatie 7
Badge +24

En nu:

 

Reputatie 1

Ik heb even wat opnamen gemaakt van jullie pagina


 

Nee, ik heb geen zwarte maar een witte WiFi externe versterker van jullie, staat in de woonkamer maar is via de UTP kabelbaan het modem aangesloten, dat is een Arcadyan en de opnamen zijn van jullie website (screenshotjes)

Reputatie 1

Ik verneem niets meer van jullie, is er iets aan de hand?

lijkt mij dat er toch nog voldoende vragen zijn.

Reputatie 6
Badge +9

Dag @BroBor. Sorry voor de late reactie. Ik was de afgelopen dagen niet aanwezig en je topic is ertussendoor geglipt. :disappointed:  Ik begrijp dat je een tv-ontvanger, Draadloze Verbindingsset, één Experia WiFi en twee KPN Super Wifipunten hebt aangesloten. Ik ben net als @Nick83 benieuwd hoe je de apparaten precies hebt aangesloten op je Experia Box. Kun je dat toelichten? En gebruik je bijvoorbeeld ook een switch? 

Reputatie 1

Nee, ik heb 

TV-ontvanger
KPN stopcontact t.b.v ontvanger op de slaapkamer (draadloze verbindingsset?)

externe KPN Arcadyan WiFi versterker Welke in de woonkamer staat 

KPN WiFi (Mesh) 1 x de andere staat ook in de woonkamer

Alles met utp kabel, modem heeft maar 4 uitgaande UTP aansluitingen

vandaag was trouwens er weer geen internet maar wel netwerk aanwezig: ik wordt er moedeloos van hoor!

Kom ik ook weer terug op èèn van mijn vorige vragen: wat is nu nog de functie van die externe KPN Arcadyan versterker? Wat is het verschil tussen de witte en de zwarte KPN WiFi ( Mesh) versterkers? Waar stel ik de kanalen in van de Mesh versterkers?

waarom krijgen nieuwe klanten deze WiFi versterkers gratis? Ik had garantie overal WiFi maar ik moest ze na onderzoek wel zelf betalen, wat was dan de garantie?

sorry dat waren mee meer dan maar èèn vraag.

Reputatie 6
Badge +9

Hallo @BroBor. Als ik je berichten nu zo teruglees, dan lees ik dat je zegt dat je geen zwarte (Experia WiFi) versterkers in huis hebt. Ik verwacht daarom dat je de oude WiFi-versterker nog hebt. Ofwel, onderstaande. Klopt dat? 

Deze WiFi-versterker ondersteunt geen mesh en deze werkt ook niet goed samen met de KPN Super Wifipunten. Het kan dan zijn dat je de verbinding kwijtraakt, omdat je apparaten switchen van het Super Wifipunt naar deze versterker en vice versa. Wat je eens kunt testen, is om de versterker een andere SSID (netwerknaam) te geven. Loop vervolgens door huis en controleer of je apparaten dan verbinding maken met de ronde of vierkante versterker. 

Reputatie 6
Badge +9

Dag @BroBor. Ik zie dat ik geen reactie meer van je heb gekregen. Heb je bovenstaande nog kunnen testen? :slight_smile:  Ik ben benieuwd naar je bevindingen.

Reputatie 1

Sorry, ziek geweest een paar dagen. Klopt dat is de WiFi versterker die ik heb en klopt dat ik hem helemaal niet kan vinden. Wat kunnen we er aan doen? Hoe ruil ik hem in voor een andere? Kan ik dan wel de kanalen wisselen?

ik hoor graag van jou, groetjes

Rob

Reputatie 7
Badge +24

Als u wel netwerk hebt, maar geen internet, dan functioneert mogenlijk de draadloze verbindingsset niet goed. Probeer deze eens tijdenlijk te vervangen door een losse kabel rechtstreeks van versterker naar Experiabox. 

Reputatie 7

Hoe branden de lampjes op die KPN WiFi "versterker"?

Als niet beide lampjes ononderbroken blauw branden dan doe je er verstandig aan de KPN WiFi "versterker" eens volledig opnieuw te installeren.

Geef hem dan een factory reset en doorloop de onderstaande procedure.

 

Reputatie 1

Zowel de oude witte versterker alsmede één van de nieuwe WiFi set zijn verbonden met de experiabox versie 10. Op de oude witte versterker branden beide lampen blauw. Afgelopen week was het zelfs zo dat mijn IPad verbinding had met EN het net werk EN internet terwijl die van mijn vrouw slecht een netwerkverbinding had en GEEN internetverbinding.

Schier mij maar lek!

bedankt voor het meedenken!

Reputatie 6
Badge +9

Dag @BroBor. Geen probleem! Ik hoop dat je weer helemaal de oude bent. :slight_smile:

Wat de WiFi-versterker betreft: die kan ik niet voor je omruilen. Deze heb je namelijk niet in bruikleen van ons, maar koop je en is dus jouw eigendom. Je hebt standaard 2 jaar garantie op je WiFi-versterker. Als deze defect is, kun je de versterker uiteraard wel omruilen via de KPN winkel of Ceva logistics, mits deze nog onder garantie valt. Je hebt daarvoor wel je aankoopbon nodig. 

Ik begrijp dat de lampjes op de oude, witte versterker wel continu blauw branden. Begrijp ik goed dat je op dit moment maar één KPN Super Wifipunt hebt aangesloten? Wil je de oude versterker eens loskoppelen en de KPN Super Wifipunten allebei installeren, voor zover dat nog niet is gebeurd? Werkt je WiFi dan wel goed? 

Reputatie 1

Volgens mij is die WiFi versterker niet defect maar jij schrijft zelf dat die niet geschikt is  of wel de Mesh NIET ondersteunt. Kun je mij dan uitleggen waarom een KPN-monteur mij dat dan adviseert? Maar die versterker heb ik inderdaad staan en is gekoppeld aan de experiabox versie 10 , dus niet 10a. 
aan die experiabox zitten dus die WiFi versterker, de tv ontvanger, èèn Mesh WiFi met een groen licht en een KPN draadloos stopcontact.


trouwens de tweede Mesh WiFi staat in de woonkamer uiteraard ook met een groen licht.
 

Feitelijk vraag je mij nu om mijn netwerk - die nu dus ingesteld staat op de oude, witte versterker die geplaatst is door de KPN-monteur, te ontmantelen en dan middels een splitter mijn NAS, netwerkprinter en twee stationaire pc’s, een Gateway etc aan te sluiten?

 

Reputatie 6
Badge +9

Hallo @BroBor. Die eerste WiFi-versterker op de foto is de oude, witte WiFi-versterker. Deze wordt niet meer geleverd. Zoals ik in mijn vorige bericht al aangaf, werkt deze niet goed samen met de KPN Super Wifipunten. Verder is het van belang dat je minimaal twee KPN Super Wifipunten aansluit, waarvan één bekabeld is aangesloten op je modem. Mijn vraag is dus inderdaad of je de oude WiFi-versterker eens los te koppelen, gezien deze hoogstwaarschijnlijk de problemen met je KPN Super Wifipunten veroorzaakt. 

Reputatie 1

Oké, bedankt, ga ik doen. Je hoort van mij, groetjes

Reputatie 6
Badge +9

Top, @BroBor! Fijn dat je dit wilt testen. Ik ben benieuwd naar je bevindingen.

Reputatie 6
Badge +9

Dag @BroBor. Ik zie dat je niet meer hebt gereageerd. Heb je het nog kunnen testen? 

Reputatie 1

Dat klopt, ik ben zondag een groot gedeelte van de dag bezig geweest en vandaag weer, zelfs net precies nog.

Helaas als ik de KPN WIFI EXTENDER er tussenuit haal dat heb ik een groot probleem met mijn netwerk. Ondanks mijn acht kanaals switch had ik geen goed netwerk. Ik denk er nog even over na en dan neem ik een beslissing.

 

Reputatie 7
Badge +24

Dat klopt, ik ben zondag een groot gedeelte van de dag bezig geweest en vandaag weer, zelfs net precies nog.

Helaas als ik de KPN WIFI EXTENDER er tussenuit haal dat heb ik een groot probleem met mijn netwerk. Ondanks mijn acht kanaals switch had ik geen goed netwerk. Ik denk er nog even over na en dan neem ik een beslissing.

U vervangt de wifi extender voor de 8 poorts switch, en dan krijgt u problemen met uw netwerk? Begrijp ik dat goed? Dat zou niet zo moeten zijn. Welke problemen zijn dat dan?

Reputatie 6
Badge +9

Hallo @BroBor. Dank voor je reactie. Op wat voor probleem doel je dan precies? Gaat het dan meer over het aantal beschikbare netwerkpoorten? Werkten de KPN SuperWiFi punten wel naar behoren toen je de WiFi-versterker loskoppelde? Of is het niet gelukt om de versterker los te koppelen? Ik lees het graag.

Reageer