Beantwoord

Issues met de ronde WiFi versterker

  • 24 January 2020
  • 31 reacties
  • 4631 keer bekeken

Reputatie 1

Ik had problemen met de ontvangst van mijn WiFi en las dat KPN dat garandeerde en dus heb ik een monteur laten komen die een en ander heeft gemeten en mij toen adviseerde de ronde witte set aan te schaffen. Deze garantie kostte mij €159,00.

installatie was eenvoudig alhoewel ik de wijze erg omslachtig ( bij mij waren ook alle poorten bezette het modem en er dus maar even eentje er uit gehaald) vond maar was toch goed verlopen.

laatst had ik wel mijn netwerk maar geen internet. Gezocht op de site maar daar stond niets over een probleem oplossing. Toen bleek dat de app’s van KPN telkens met de melding: er is een fout opgetreden. Na diverse pogingen toch maar een monteur besteld via de site zelfs datum en tijdstip gekozen en daarna kwam weer de melding: er is een fout opgetreden. Pissig ben ik toen maar helemaal van voren af aan begonnen maar ik merkte dat ondanks de mens apparaten niet waren aangesloten ik helemaal nergens WiFi had terwijl ik een modem en versterker heb. Erg vreemd maar uiteindelijke had ik weer WiFi en internetverbinding. Apart was dat ik de volgende dag een mail van KPN kreeg dat er een monteur onderweg was. Ook toen heb ik getracht verbinding te maken via de site en weer kwam de melding: er is een fout opgetreden. Heb de moed maar opgegeven en de monteur afgewacht. De monteur op de hoogte gebracht van mijn bevindingen en mijn acties.  Helaas was deze monteur zeer slecht op de hoogte en moest constant collegae bellen om te vragen wat hij moest en kon doen en wilde naderhand ook nog €50,00 declareren. Ik heb geweigerd om dat te betalen en dus heeft hij mijn heel epistel op de bon geschreven. Daarna niets meer vernomen. Daarna is het nog een aantal keren voortgekomen dat ik wel een netwerkverbinding had maar geen internet. Helaas kan ik nog steeds niet vinden hoe dit eenvoudig op te lossen zou zijn. Ook ben ik benieuwd welke app ik op mijn netwerkmachines (Windows 10 en IOS 13) ik zou kunnen gebruiken want de app’s via de site heb ik weinig vertrouwen meer in, jammer maar waar.

admin: eigen topic aangemaakt. Oorspronkelijke topic

icon

Beste antwoord door Natasja 3 February 2020, 16:24

Bekijk origineel

31 reacties

Reputatie 1

Na de loskoppeling van de WiFi versterker werd mijn netwerk - zoals ik reeds eerder heb beschreven - een grote puinhoop. Tv ontvangers werkten niet meer, geen internet verbinding etc. Dus weer teruggesteld. Een vriend van mij zei dat ook Ziggo’s ook garantie op WiFi geeft, ik ga daar even informeren.

Reputatie 1

Problemen bestonden uit het feit dat beide tv ontvangers geen verbinding meer hadden, mijn nas kon ik niet meer vinden net als mijn netwerkprinter, WiFi had weer geen internetverbinding. Ondertussen helemaal opnieuw begonnen nu lijkt het netwerk in orde. Ga het nog uitgebreid testen. Kom ik toch weer terug op de volgende dingen: 

waarom adviseert een KPN monteur die hier aanwezig was en de apparatuur heeft gezien de WiFi-set van €159,-, terwijl hij toch ook moest weten dat die extender niet daarmee samenwerkt?

waarom heeft de tweede KPN-monteur dit ook niet aangegeven maar feitelijk wist hij ook niks want hij moest constant andere mensen bellen. Website gaf voortduren: er is een fout opgetreden. Ook bij het annuleren van de monteur kreeg ik deze melding. Bij zijn komst heb ik het ook laten zien. Hij wilde wel €59,- in rekening brengen.Begrijp dan niet dat ze hem sturen.

waar kan ik de kanalen wijzigen van de Mesh, heb ik al eerder gevraagd, kan niet via de app van KPN, maar waar dan?

Je begrijpt wel dat ik niet heel positief ben over de service en de afhandeling. 

Reputatie 6
Badge +9

Ik kan me levendig voorstellen dat het frustrerend is dat er zich allerlei problemen voordeden op het moment dat je de WiFi-versterker loskoppelde. Ik snap dan ook dat je die terug hebt geplaatst. Ik ben ook verbaasd dat er door geen van beide monteurs is aangegeven dat de KPN SuperWifi punten niet goed samenwerken met de “oude” witte WiFi-versterker. Helaas kan ik dat niet terugdraaien. Wel heb ik hiervan een melding gemaakt om te voorkomen dat dit weer gebeurt en ervoor te zorgen dat monteurs beter op de hoogte zijn. 

Als je het hebt over ‘de Mesh', doel je dan op het SuperWifi punt? Alle WiFi-instellingen zijn aan te passen via de webinterface. Om in te loggen kun je het IP-adres van je SuperWifi punt opzoeken door in te loggen in je Experia Box (http://192.168.2.254). Je vindt het SuperWifi punt onder ‘Wifi Extender’.

De gebruikersnaam is standaard al ingevuld op "admin". Het wachtwoord kun je vinden onder het schuifje aan de achterkant van het apparaat. Je gebruikt het wachtwoord dat op het apparaat staat, waarvan het lampje blauw gaat knipperen als je de webinterface open hebt staan. 

 

Reputatie 6
Badge +9

Dag @BroBor. Ik zie dat ik geen reactie meer van je heb gekregen. Ik hoop dat dit betekent dat je vragen zo zijn beantwoord. Als er nog wel onduidelijkheden zijn, dan hoor ik het graag van je.

Reputatie 1

Vervelend, ben even teruggegaan naar de vorige berichten waardoor ik mijn getypte tekst weer kwijt ben, is vermoedelijk van de week ook gebeurd.

Blijft voor mij dat je toch een en ander bagatelliseerd:

”oude” WiFi versterker werkt dus helemaal niet samen met de door mij genoemde Mesh punten, over de kwaliteit van de monteurs zullen we het maar niet hebben en volgens mij had ik, vanwege de WiFi garantie nam KPN de Mesh punten gratis moeten ontvangen.

Trouwens ondanks jouw beschrijving kan ik niet in de WiFi extender komen.

Ben ik tevreden? Nee.

 

Reputatie 6
Badge +9

Dat had ik natuurlijk graag anders gezien, @BroBor. Ik vrees alleen dat we er niet uit gaan komen zo. De oude, witte versterker werkt inderdaad niet (goed) samen met de SuperWifi punten, zoals ook eerder bij je aangegeven. Uit je voorgaande berichten heb ik begrepen dat het niet gaat lukken om de oude versterker te verwijderen uit je set-up. Het is in dit geval dan ook een kwestie van keuzes maken. 

De WiFi garantie staat los van de SuperWifi punten die je hebt aangeschaft. Als blijkt dat de Experia Box niet een voldoende signaal levert, dan heb je recht op de Experia WiFi's (de zwarte versterkers) in het kader van WiFi garantie. 

Ik wil daarom voorstellen om alle WiFi-versterkers die nu zijn aangesloten, dus de oude versterker en de SuperWifi punten, en tevens de Draadloze Verbindingsset 650 los te koppelen. Op die manier is je Experia Box het enige apparaat met WiFi-functie. Doorloop vervolgens de WiFi Manager. Doe dit in je gehele woning. Als dan blijkt dat je WiFi niet toereikend is, dan krijg je gratis nieuwe Experia WiFi's. Houd er wel rekening mee dat je die bekabeld dient aan te sluiten op je modem. 


Zou je ten slotte nog toe kunnen lichten wat er niet lukt met het inloggen in je SuperWifi punt? Krijg je een bepaalde foutmelding? Kun je toelichten welke stappen je doorloopt en waar je vastloopt? 

Reageer